آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه خوراک زبان



پخت خوراک زبان,طرز تهیه سس خوراک زبان

● مواد لازم :

 زبان گوساله  یک عدد
 پیاز متوسط  دو عدد
 فلفل دلمه ای  دو عدد
 نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه  به میزان لازم
 برگ بو  به میزان لازم


طرز تهیه خوراک زبان :
زبان را در ظرف آب روی حرارت قرار داده، کمی صبر کنید تا آب بجوشد، پس از جوشیدن، زبان را کاملا آب کشیده، آب جوشیده را بیرون ریخته دوباره داخل ظرف آب ریخته و پیاز، فلفل دلمه ای، نمک، فلفل، ادویه، زردچوبه و برگ بو را به آن می افزاییم، حدود چهار ساعت تا پخته شدن کامل زبان صبر کنید.
پس از پخته شدن، آن را از ظرف خارج کرده در فریزر قرار دهید، در زمان استفاده، زبان را از فریزر بیرون آورده و صبر کنید یخ زدگی آن کاملا از بین برود بعد با برش های سطحی آن را تزئین کرده، همراه با سس مخصوص میل کنید.

سس خوراک زبان
مواد لازم :

 قارچ  ۲۰۰ گرم
 کره  ۵۰ گرم
 آرد  یک پیمانه
 شیر یا آب زبان  دو لیوان

 
طرز تهیه :
ابتدا مقدار کمی کره را با آرد تفت داده، سپس شیر یا آب جوشیده زبان را به آرد اضافه می کنیم پس از جوشیدن، مایه سس و قارچ خرد شده را به مواد می افزاییم، به مدت ۱۰ دقیقه سس را روی حرارت ملایم قرار داده و می جوشانیم، وقتی خنک شد، سس را روی خوراک زبان ریخته، میل می کنیم.

منبع : aftab 


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه خوراک میگو‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه خوراک زبان گوساله



خوراک زبان گوساله, طرز پخت خوراک زبان گوساله


مواد لازم :

زبان گوساله جوان 1 عدد
پیاز 1 عدد
 سیر 1 حبه
 جعفری خرد شده  1 پیمانه
 دارچین  1 قطعه
برگ بو 2 الی 3 برگ
 تخم گشنیز  1 قاشق چایخوری
 هل  2 الی 3 عدد
زنجبیل 1 قطعه كوچك
نمك و زرد چوبه به میزان لازم
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذا خوری


طرز تهیه :
برای تهیه خوراك زبان از زبان گوساله جوان و كم جرب استفاده كنید . معمولاً در انتهای زبان مقدار زیادی چربی وجود دارد كه گاهاً همراه زبان فروخته میشود و بایستی آنرا جدا كنید چون این چربیها از نوع اشباع شده است و خوردن آن برای سلامتی خوب نیست .سطح زبان نیز دارای پرز هایی است كه باید با برس تمیز شسته شود .

 

بعد از اینكه چربی های اضافی زبان را گرفتید آنرا شسته و با پیاز خرد شده ،دارچین ، هل،تخم گشنیز، برگ بو، زنجبیل ، نمك و زردچوبه و اضافه كردن آب روی حرارت بگذارید تا بپزد .

 

بعد از پخته شدن دارچین و زنجبیل و برگ بو را دور بیندازید چون به اندازه كافی گوشت زبان را معطر كرده و نیازی نیست در غذا بماند رب گوجه فرنگی و جعفری خرد شده را به زبان اضافه كنید البته میتوانید با روغن تفت داده و به غذا اصافه كنید ولی چون زبان به قدر كافی چرب است ،اگر جعفری سرخ نشود بهتر است . به این ترتیب یك سس خوشمزه درست میشود .

 

زبان را از ظرف خارج كنید و پوست روی زبان را جدا كنید من پوست روی زبان را زمانیكه میخواستم در دیس بكشم جدا كردم تا سس را جداگانه روی آن بریزم ولی میتوان زبان را بعد از جدا كردن پوست روی آن در سس انداخت تا مزه سس را به خود بگیرد و هنگام كشیدن در دیس زبان را برش داده با هویج و سیب زمینی سرخ شده و گوجه فرنگی و ... تزیین كنید .

 

منبع : ashpazierangin.blogfa.com