آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه خاگینه با کدو سبز تازه


در مطلب آشپزی امروز طرز تهیه خاگینه کدو سبز را به آموزش داده ایم، درست کردن این نوع غذا بسیار آسان است و به شما پیشنهاد می کنیم این غذا را درست کنید.

وب‌سایت ایران کوک: در مطلب آشپزی امروز طرز تهیه خاگینه کدو سبز را به آموزش داده ایم، درست کردن این نوع غذا بسیار آسان است و به شما پیشنهاد می کنیم این غذا را درست کنید.

مواد لازم:

  •     کدو سبز بزرگ 3 عدد
  •     تخم مرغ 4 عدد
  •     آرد سفید 1 و 1/2 قاشق
  •     زردچوبه 1/4 قاشق مرباخوری
  •     شکر 3 قاشق
  •     زعفران ساییده شده 1/4 قاشق چایخوری
  •     دارچین 1/4 قاشق چایخوری
  •     روغن برای سرخ کردن
  •     نمک به میزان کافی

طرز تهیه خاگینه کدو سبز

طرز تهیه:

1-کدوها را بشوئید و پوست بکنید. آنها را در کاسه ای با دنده درشت رنده کنید. تخم مرغ، آرد، شکر، دارچین، نمک، زردچوبه و زعفران را به کدو رنده شده اضافه کنید و مواد را با چنگال خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند.

2-یک تابه گرد حاضر کنید و درون آن روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. هنگامیکه روغن خوب داغ شد، مایه کوکو را به آرامی داخل تابه بریزید و آن را پخش کنید و ری آن را با قاشق صاف کنید. حرارت را به مدت چند دقیقه زیاد کنید و سپس آن را روی متوسط تنظیم کنید. در تابه را بگذارید.

3-پس از 15 الی 20 دقیقه هنگامی که یک طرف خاگینه خوب سرخ شد.برای اینکه طرف دیگر را راحتتر سرخ کنید، آن را به 4 قسمت تقسیم کنید. سپس هر قسمت را برگردانید. در تابه را این بار نگذارید و اجازه دهید تا خاگینه 20 دقیقه با حرارت ملایم سرخ شود. پس از آماده شدن غذا می توانید آن را با نان میل کنید.

نکته:

اگر رنگ خاگینه یا کوکو را دوست نداشتید می توانید 1/2 قاشق رب گوجه فرنگی در مایه بریزید. اگر از کدو سبز تازه استفاده می کنید، می توانید آنها را خوب بشوئید و با پوست سبزشان رنده کنید.


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه تارت کدو سبز‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه گراتن کدو سبز



تهیه گراتن کدوسبز , پخت گراتن کدوسبز


مواد لازم :

 کدو سبز تازه  2 تا 3 عدد (300 گرم)
 شیر  1 لیوان (2 دسی لیتر)
 آرد گندم  1 قاشق سوپخوری (25 گرم)
 پنیر  50 گرم


طرز تهیه :
کدو را شسته بدون پوست کندن به شکل حلقه می بریم. قطعات بریده شده را با 3 تا 4 قاشق سوپخوری آب در ظرفی می ریزیم. در ظرف را بسته روی حرارت ملایم می گذاریم تا موقعی که کدوها کمی نرم شوند .آرد را در ظرف کوچک لعابی می ریزیم .شیر را به تدریج داخل آرد می ریزیم و مرتبا به هم می زنیم تا آرد در شیر حل شده ، بدون گلوله شود. بعد ظرف را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مرتبا بهم می زنیم تا مایه جوش آمده ، کمی غلیظ شود.

کدوها را در ظرف می ریزیم و روی آنها را با پشت قاشق صاف می کنیم و سس سفید را روی آن می ریزیم . پنیر را هم رتده می کنیم و روی سس می پاشیم .

فر را با حرارت 350 درجه فارنهایت و یا 175 درجه سانتیگراد گرم می کنیم و ظرف را روی آخرین پنجره فر،به طرف بالا قرار می دهیم تا روی گراتن کمی طلایی شود . معمولا غذا پس از 45 دقیقه آماده می شود.

این غذا چون با شیر و آرد تهیه می شود و به اندازه کافی دارای کالری و پروتئین است،به جای گوشت و سبزی مصرف می گردد.
به طور کلی تمام گراتن ها باید حتما در ظرف نسوز تهیه شود و با همان ظرف سر میز قرار گیرد.

منبع : groohashpazi.blogfa.com