آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه تارت انبه


تمام مواد تارت را داخل كاسه‌ای گود ریخته و همه را با هم چنگ می‌زنیم تا خمیر شوند. این كار را می‌توانیم با چرخ خمیرزن همزن برقی نیز انجام دهیم. خمیر حاصل را 15 دقیقه در نایلون كنار می‌گذاریم تا استراحت كند.
مجله زندگی ایده آل:

تارت انبه

مواد لازم برای خمیر تارت:

  •    آرد: 250 گرم
  •    كره: 160 گرم
  •    پودر شكر: 80 گرم
  •    آب: 2 قاشق غذاخوری
  •    وانیل: یک‌سوم قاشق چای‌خوری
  •    پودر بادام: 60 گرم
  •    زرده تخم‌مرغ: یك عدد

 مواد لازم برای داخل تارت:

  •    كرم پاتی سیر: 300 گرم
  •    كمپوت انبه: دو قوطی

روش تهیه: 

1. تمام مواد تارت را داخل كاسه‌ای گود ریخته و همه را با هم چنگ می‌زنیم تا خمیر شوند. این كار را می‌توانیم با چرخ خمیرزن همزن برقی نیز انجام دهیم. خمیر حاصل را 15 دقیقه در نایلون كنار می‌گذاریم تا استراحت كند.

2. حالا خمیر را به قطر 4 میلی‌متر در ظرف یا قالب مخصوص تارت پهن می‌كنیم و روی آن را با كاغذ روغنی می‌پوشانیم و روی كاغذ را لوبیا قرمز می ریزیم سپس قالب را به مدت 40 دقیقه روی پنجره وسط فر كه از قبل با دمای 180 درجه سانتی‌گراد گرم كرده‌ایم، قرار داده و می‌پزیم. كمپوت‌ها را داخل صافی می‌ریزیم تا شهد آنها برود. پس از خنك شدن تارت، مقداری از كرم را برای تزئین كنار می‌گذاریم.

 3. نصف انبه‌ها را با كرم مخلوط كرده و روی آن می‌ریزیم و بقیه را ورقه ورقه بریده و به شكل گل روی تارت می‌چینیم و اطراف آنها را با كرم پاتی سیر كه در قیف ریخته‌ایم، فرم می‌دهیم. من برای این كار از ماسوره شماره 123 استفاده كرده‌ام.


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه تارت (قسمت اول: طرز تهیه خمیر تارت)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه سالاد انبه و ذرت



 

 

طرز تهیه سالاد انبه و ذرت


 

برای یک شام مختصر این سالاد لذیذ را حتماً آماده کنید که تشکیل شده است از انبه و پیاز قرمز و آروگولا.

 


مدت آماده سازی:30 دقیقه

 


مدت پخت: 12 دقیقه

 

 


مواد لازم : برای 6 نفر

 

 

ذرت شیرین تازه تمیز شده
4 عدد
انبه بزرگ رسیده
2 تا 3 عدد
پیاز قرمز متوسط
1 عدد
روغن زیتون 5 قاشق غذا خوری
آب لیمو ترش تازه 2 قاشق غذا خوری
شکر
1 قاشق چای خوری
پودر کاری
2/1 قاشق چای خوری
نمک 2/1 قاشق چای خوری
فلفل سیاه 8/1 قاشق چای خوری
آروگولای تازه 3 فنجان

 

 

طرز تهیه:

 

 

با دقت دانه های ذرت را از ساقه آن ببرید، شما به 2 فنجان از دانه های ذرت نیاز دارید. دانه و پوست انبه را بگیرید و هر انبه را 12 برش کنید و پیاز را هم پوست گرفته بدون گرفتن ریشه آن پیاز را به 6 قسمت برش دهید تا برشها از هم جدا نشوند.

 


در یک ماهی تابه در حرارت متوسط مغزهای ذرت و 1 قاشق غذا خوری روغن زیتون ریخته و کمی تفت دهید تا ذرتها قهوه ای طلایی شوند.

 


در یک کاسه متوسط برشهای انبه و پیاز را به ریخته به آرامی هم بزنید روی حرارت قرار داده و برای 3 دقیقه آنها را تفت دهید تا قهوه ای روشن شوند. آنها را به یک کاسه متوسط انتقال دهید.

 

 

در یک کاسه کوچک آب لیمو و شکر و پودر کاری و نمک و فلفل سیاه و 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را ریخته هم بزنید تا کاملاً مخلوط شود.

 

 

1 قاشق غذاخوری از سس را روی مخلوط ریخته و به آرامی هم بزنید در آخر آروگولای تازه را به مخلوط ذرت و انبه و پیاز اضافه کنید و باقیمانده سس را به آن بزنید.