آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه بورانی سه رنگ



طرز پخت بورانی سه رنگ, بورانی سه رنگ


مواد لازم :
ـ ماست چکیده
ـ کدو حلوایی
ـ کلم بروکلی
ـ لبو

طرز تهیه :
کدو حلوایی و کلم بروکلی را جداگانه  در ماهی تابه رژیمی پخته  یا بخار پز کنید . لبو را هم پوست کنده و با برشهای عرضی  به قطعات کوچکتر تقسیم کرده تا زودتر پخته شود .

بعد از پختن  هر سه را جداگانه و بدون آب با گوشت کوب برقی پوره کنید و  با ماست چکیده مخلوط کنید و در دیس به شکل دلخواه تزئین کنید .

در این تزئین در کنار هم گذاشتن سه رنگ بورانی به شکل یک مربع و دو متوازی الاضلاع یک مکعب درست کنید و کاملا شکل سه بعدی به خود بگیرد . در این تصویر قسمت وسط کاملا برجسته و اگر دقت کرده باشید سایه در سمت چپ تا حدودی برجستگی را نشان میدهد . برای نقطه های روی تزئین از بورانی و لبو وکدو حلوای و پنیر استفاده کردم .

 

منبع : ashpazierangin.blogfa.com


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه ماست بورانی اسفناج‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه پودینگ سه‌ رنگ در مایکروویو


خیلی‌ ها فكر می‌كنند مایكروفر فقط مختص گرم‌كردن غذاست تازه اگر خیلی هنرمند و كدبانو باشند در آن بعضی از غذاهای راحت و آسان را می‌پزند؛ در حالی كه مایكروفر برای درست كردن دسر و شیرینی هم مناسب است.


مجله سیب سبز: خیلی‌ها فكر می‌كنند مایكروفر فقط مختص گرم‌كردن غذاست  تازه اگر خیلی هنرمند و كدبانو باشند در آن بعضی از غذاهای راحت و آسان را می‌پزند؛ در حالی كه مایكروفر برای درست كردن دسر و شیرینی هم مناسب است.

این پودینگ سه‌رنگ را خیلی راحت و با كمك مایكروفر درست كنید تا  این دستگاه دیگر جنبه تزئینی در آشپزخانه‌تان نداشته باشد. این پودینگ به دلیل داشتن تخم‌مرغ سرشار از كلسیم است. اگر روی استحکام استخوان‌های فرزندتان حساس هستید. هفته‌ای یك‌بار این پودینگ را درست كنید.

پودینگ سه‌رنگ

مواد لازم برای 3 یا 4 نفر :


  • 4 /1  پیمانه آرد سفید
  • 4 /1  پیمانه آرد ذرت
  • 2 /1  پیمانه شكر
  • 2 پیمانه شیر سرد
  • 2 عدد زرده تخم‌مرغ
  • نوك ق م وانیل
  • 60 گرم كره
  • 1 ق س پودر كاكائوی الك شده
  • 1 ق س نسكافه
  • 1 ق س آب برای رقیق كردن نسكافه

طرز تهیه:

1.  آرد‌ها را با شكر مخلوط كنید و شیر سرد را كم‌كم به آنها اضافه كرده، خوب هم بزنید. مواد را داخل پیركس بریزید و در مایكروفر قرار داده و در بالاترین قدرت (صد درصد) به مدت سه تا چهار دقیقه زمان دهید تا غلیظ شود. در این مدت چند بار عملیات را متوقف کنید و مواد را هم بزنید تا به خوبی در شیر حل شده و گلوله نشوند.

2.  زرده‌های تخم‌مرغ را با وانیل مخلوط كنید و با همزن برقی، هم‌ بزنید تا رنگ مخلوط روشن‌تر شود. مایه آرد، شیر و شكر را كه در بالا حرارت داده بودید به آرامی با زرده‌های زده شده مخلوط كنید تا زرده‌ها كمی گرم شوند. مواد تركیب شده را در مایكروفر قرار دهید و با قدرت پایین (60 درصد مایكرو) به مدت دو تا سه دقیقه بگذارید تا غلیظ شوند. باز مابین این مدت چند بار تركیب را هم بزنید تا یكدست شود.

3.  كره را به مواد اضافه کرده‌، آن را به سه قسمت تقسیم كنید. یك قسمت را ساده (وانیلی) بردارید. یك قسمت را با پودر كاكائو مخلوط كنید و قسمت سوم را با نسكافه رقیق شده با آب طعم‌دار كنید.

4.  برای سرو كردن می‌توانید از لیوان‌های پایه‌بلند یا بستنی‌خوری استفاده كنید. بعد از ریختن هرلایه به مدت پنج دقیقه صبر كنید تا كمی بسته شود و لایه‌های بعدی با یكدیگر مخلوط نشوند.قبل از سرو كردن باید پودینگ را به مدت 12 ساعت در یخچال نگهداری و خنك كنید.