آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

طرز تهیه باقلوا یزدی با خمیر یوفکا


بادام را به مدت یک ساعت درآب جوش بگذارید بعد از این مدت به راحتی پوستش راجدا کرده بگذارید کمی خشک شود بعد نیم ساعت در فریزر گذاشته و بادام را پودر کنید و با پودر قند و پودر هل مخلوط کنید.

سایت سوران:

مواد اولیه:


  • پودرقند 150گرم
  • هل سبز (پودرشده) 1قاشق مرباخوری
  • شکر 500گرم
  • آب 2لیوان
  • روغن مایع به میزان لازم
  • خمیریوفکا به میزان لازم
  • بادام (بدون پوست وپودرشده) 300گرم
  • گلاب نصف لیوان
  • جوهر لیمو نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه باقلوا یزدی با خمیر یوفکا

طرزتهیه موادمیانی:


بادام را به مدت یک ساعت درآب جوش بگذارید بعد از این مدت به راحتی پوستش راجدا کرده بگذارید کمی خشک شود بعد نیم ساعت در فریزر گذاشته و بادام را پودر کنید و با پودر قند و پودر هل مخلوط کنید.

طرز تهیه باقلوا یزدی با خمیر یوفکا

طرز تهیه شربت:


1. آب وشکر را مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید تا شکرحل شودوشربت کمی قوام بیایدگلاب رااضافه کنیدوبعدازده دقیقه جوهرلیمو رابریزید وپ نج دقیقه بعدحرارت را خاموش کنید.

2. حالا در ظرف موردنظر (که میتونه یک ظرف پیرکس باشه یا یک سینی آلومنیومی) یک لایه خمیریوفکا میچینیم روی آن کمی گلاب اسپری کرده ونیمی ازموادمیانی راروی آن میریزیم یک لایه دیگرخمیریوفکاچیده گلاب اسپری میکنیم وبقیه موادمیانی را روی آن ریخته وپخش میکنیم بایدکل سطح خمیر را بپوشاندیک لایه دیگرخمیرمیچینیم وبا دست کمی آن راپرس میکنیم تاهمه جای باقلوایک سطح شود.

3. دراین مرحله بایک چاقوی تیزخمیر رابه صورت لوزی یا بدلخواه مربع شکل برش میزنیم و روغن مایع راکه کمی گرم کرده ایم روی تمام سطح باقلوامیریزیم.

4. سینی را درطبقه وسط فر باحرارت 180درجه سانتیگراد یا 360درجه فارنهایت به مدت 20دقیقه میپزیم تاروی آن طلایی شود. سینی را از فرخارج کرده وشربت راکه بایدسردباشد روی باقلوا میریزیم کمی که شربت به خوردباقلوارفت آن رادر ظرف دیگرگذاشته وبا پودرپسته تزیین میکنیم نوش جان.

طرز تهیه باقلوا یزدی با خمیر یوفکا

نکات خیلی مهم:


1.نیازی به چرب کردن سینی یا ظرف پیرکس نیست.

2.گذاشتن بادام درفریزرقبل ازپودرکردن باعث میشوددیگر بادام درحین پودرشدن روغن نیندازد.

3.جوهرلیمو راحذف نکنیدزیرا بهترین چیزی است که مانع ازشکرک یاقندک زدن شربت میشود.

4.فراموش نکنیدکه شربت حتمابایدسرد باشدو بالعکس باقلوابایدکاملاداغ باشد درغیر اینصورت باقلوادیگر ترد نبوده وکاملاخمیر میشود.

5.اینم یه مدل پیچیدن باقلوا که اول خمیر رو مربع میکنید و بعد گوشه های مقابل رو به هم میرسونید و در آخر با دست کمی شکلش میدید و بازش میکنید.


ویدیو مرتبط :
آموزش تهیه باقلوا یزدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه ی خمیر پیتزا در منزل



 

 

طرز تهیه ی خمیر پیتزا در منزل

 

 

مواد لازم :

 

 

آرد سفید
3 و نیم لیوان
روغن مایع
1 استکان
زرده ی تخم مرغ
2 عدد
شیر
1 استکان
بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
نمک به میزان لازم
شکر 1 قاشق مربا خوری

 


طرز تهیه :

 


2 عدد زرده را در ظرفی ریخته و با یک قاشق چایخوری شکر و مقداری نمک مخلوط کنید، سپس شیر را اضافه کرده و همچنان به هم بزنید ، روغن را به این مواد اضافه کرده ، سپس آردها را که قبلا بیکینگ پودر در آنها ریخته و مخلوط کرده اید را کم کم به ظرف حاوی مواد بیفزایید و خوب مخلوط کرده و ورز دهید.خمیر آماده شده را به مدت نیم الی سه ربع ساعت در ظرف در داری درون یخچال بگذارید و پس از این مدت آن را درون ظرف نچسبی که قبلا با روغن مایع کاملا چرب شده است پهن کرده و مواد پیتزای خود را روی آن بریزید که برای خوش طعم شدن پیتزای خود می توانید به مواد پیتزایتان علاوه بر آویشن، ازسبزیجات معطر دیگری مثل آلاله، مرزنگو، نعنا، مرزه و پونه استفاده کرده و طعم پیتزای خود را متفاوت کنید .