آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

شیر بلال با این چاشنی های معرکه


تقریبا در مقابل همه مکان های تفریحی و مراکز خرید یک منقل و سطل آب نمک و بلال های پوست کنده را می توان دید که صاحب آن داد می زند «بدو شیر بلالِ تازه!».

 
 
 
 
 صبح بخیر: تقریبا در مقابل همه مکان های تفریحی و مراکز خرید یک منقل و سطل آب نمک و بلال های پوست کنده را می توان دید که صاحب آن داد می زند «بدو شیر بلالِ تازه!».

این عبارت را در این روزهای تابستان بسیار می شنویم. اما بیشتر ما عادت کرده ایم بلال را با نمک و لیمو بخوریم و گاهی هم کره می مالیم و آویشن می زنیم از طعم عالی آن لذت می بریم. اما بد نیست روش های دیگری را هم امتحان کنید. مثلا با چاتنی میوه یا دارچین.


1. مایونز، چیلی و پنیر



برای اینکه شیربلال را خوشمزه تر و اشتها برانگیزتر کنید می توانید پس از پخت روی آن مخلوطی از مایونز، پنیر فتا، نمک و پودر فلفل چیلی بپاشید و میل کنید.

2.چاتنی میوه



پس از کباب کردن بلال، چاتنی میوه را با کره آب شدن مخلوط کنید و آن را روی بریزید و نوش جان کنید.

چاتنی، ترکیبی از طعم های ترش، شیرین و تند است که با انواع میوه های خشک یا تازه، سرکه، شکر و چیلی تهیه می شود.

3.گواكامولى‌




گواكامولى‌ تازه طعم بسیار خوبی به بلال می دهد. می توانید روی آن آب لیمو ترش بچکانید و با یک قاچ لیموترش نیز تزئین کنید.

گواكامولى‌ سس‌ تهیه شده از آواكادوى له‌ شده‌ و ادویه‌ جات‌ است.

4. دارچین



با ترکیب پودر دارچین، شکر و کره آب شده می توانید طعم شیرینی به بلال تازه کبابی بدهید.

5. پودر کاری و آجیل



با مخلوط پودر کاری و کره آب شده به بلال طعم دهید. سپس روی آن می توانید پسته خرد شده بپاشید و نوش جان کنید.

6.چاشنی سالاد



روش دیگری که می توان شیر بلال تازه را میل کرد مخلوط نمک، فلفل سیاه، زیره سبز و روغن زیتون است. این مواد را با هم مخلوط کنید و روی بلال کباب شده بریزید.

7.سبزیجات تازه




سبزیحات معطر تازه را ریز کنید و با رزماری و کره آب شده مخلوط کنید و روی بلال کباب شده بریزید.

8.پستو و پارمسان



اگر دوست دارید بلال با طعم ایتالیایی امتحان کنید، سس پستو را با پنیر پارمسان رنده شده و کره آب شده مخلوط و نوش جان کنید.

9.حمص و فلفل



این طعم نیز مدیترانه ای است. حمص، فلفل قرمز کبابی و زیتون خرد شده را با هم مخلوط کنید و روی بلال کباب شده بمالید.

10. سس سبزیجات و فلفل



سس سبزیجات را با کره آب شده مخلوط کنید و آن را روی بلال کباب شده بمالید و طعم تازگی را تجربه کنید.

طرز تهیه چاتنی میوه

مواد لازم

• دو پیمانه شکر قهوه ای

•دو پیمانه گلابی (نگینی خرد شده)

• نصف پیمانه زردآلوی خشک

• یک پیمانه خرمای خرد شده

• یک پیمانه سیب (نگینی خرد شده)

• نصف پیمانه کشمش زرد

• نصف پیمانه آب

• یک کله سیر خرد شده

• نصف قاشق چایخوری پودر چیلی

• نصف قاشق چایخوری زردچوبه

• نصف قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده

دستور تهیه

1. همه مواد را با هم داخل قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم تا زمانی هم بزنید تا شکر کاملا ذوب شود.

2.حرارت را کم کنید. اجازه دهید 20 دقیقه با شعله کم نیم جوش باشد و میوه ها کاملا پخته شوند. البته به طور مرتب به آن سر بزنید تا به آب نیاز نداشته باشد.

3. مواد را پس از خنک شدن در ظرف یا شیشه بریزید و در آن را محکم ببندید تا هوا نکشد و به مدت 6 هفته کنار بگذارید تا حسابی جا بیفتد.

4.  چاتنی نیز مانند ترشی هر چه بیشتر بماند خوش طعم تر می شود. اما اگر عجله دارید، پس از یکی دو روز هم می توانید آن را مصرف کنید.


ویدیو مرتبط :
آموزش زبان کره ای (کافه با چاشنی شیر میخوام لطفا)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رهایی شیر زخمی از شکنجه‌ های معرکه‌گیر


شیری که بدون مجوز سازمان محیط زیست توسط یک معرکه گیر در کرمانشاه برای نمایش بکار گرفته شده بود به قرنطینه مرکز بازپروری حیات وحش پردیسان در تهران انتقال یافت.

خبرگزاری مهر: شیری که بدون مجوز سازمان محیط زیست توسط یک معرکه گیر در کرمانشاه برای نمایش بکار گرفته شده بود به قرنطینه مرکز بازپروری حیات وحش پردیسان در تهران انتقال یافت.

دکتر ایمان معماریان دامپزشک حیات وحش درباره وضعیت جسمی این شیر، گفت: این شیر ساعت روز گذشته به قرنطینه منتقل شد و پس از بیهوش کردن در ساعات اولیه ورود حیوان به مرکز بازپروری حیات وحش پردیسان، زنجیر و شلنگی که به دور گردنش بسته و منجر به ایجاد زخمی عمیق شده بود را از بدنش جدا شد.

وی گفت: این شیر نر که حدود 2 سال سن دارد و تا کنون تنها با اسکلت تغذیه شده نسبت به سنش وزن کمی دارد و پس از به هوش آمدن با اشتهای زیادی به تغذیه مشغول شد.

به گفته این دامپزشک، علیرغم وجود زخم های سر و گردن و از بین رفتن یال این شیر توسط زنجیر و شلنگ، حال عمومی حیوان رضایت بخش است و در قرنطینه تحت درمان با آنتی بیوتیک قرار دارد.

معماریان ضمن انتقاد از شرایط نامناسب نگهداری از حیوانات و آسیب های جدی به آنها در سیرک ها و معرکه گیری ها تصریح کرد: مهمترین راه پیشگیری از سوء استفاد بیشتر سیرکداران و معرکه گیران از حیوانات، ممنوعیت ورود حیوانات جدید به این مجموعه ها و حذف تدریجی حیوانات موجود از طریق عقیم سازی است.

این متخصص درباره سرنوشت این شیر گفت: در مرکز بازپروری پردیسان جایی برای نگهداری از این شیر وجود ندارد. باغ وحش تهران نیز ظرفیت نگهداری شیر جدیدی را ندارد و از آنجایی که این شیر، نر است در شیرهای نر گله قرار خواهد گرفت.

معماریان اظهار امیدواری کرد: برای نگهداری از این شیر که سالهای اولیه عمرش را در سختی گذرانده جایگاهی مناسب اختصاص داده شود.