آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

شیرینی نوروزی (6): شیرینی نخودچی


شیرینی نخودچی یکی از شیرینی های سنتی است که از قدیم الایام سر سفره های عید حضور داشته است. خیلی ها دلشان نمی آید این شیرینی را از سفره شان حذف کنند. برای همین طرز تهیه این شیرنی نوروزی را به شما آموزش داده ایم. وب سایت سوران: نخودچی یکی از شیرینی های سنتی است که از قدیم الایام سر سفره های عید حضور داشته است. خیلی ها دلشان نمی آید این شیرینی را از سفره شان حذف کنند. برای همین طرز تهیه این شیرنی نوروزی را به شما آموزش داده ایم.

مطالب مرتبط:

شیرینی نوروزی (5): قلب‌های شیرین شکلاتی

شیرینی نوروزی (4): مینی تارت‌های گیلاس

شیرینی نوروزی (3): بیسکویت دوقلو

شیرینی نوروزی (2): بیسكویت بدون شکر

شیرینی نوروزی (1): شیرینی پفکی گردویی


طرز تهیه شیرینی نخودچی

مواد اولیه :
  • آرد نخودچی 200 گرم
  • پودر قند ۱۰۰ گرم
  • روغن جامد ۱۰۰ گرم
  • هل ساییده و الک شده 1 قاشق چایخوری
  • پودر پسته برای تزیین

روش تهیه روغن جامد برای شیرینی پزی

برای شیرینی هایی که نیاز به روغن صاف قنادی دارن ابتدا روغن جامد های بازاری مثل لادن طلایی رو روی حرارت کاملا ذوب کنید و بعد از خنک شدن چند ساعتی داخل یخچال بذارید تا کاملا جامد بشه و ببنده. بعد هم به مقدار نیاز در شیرینی ها استفاده کنید.

طرز تهیه:

1.ابتدا روغن و پودر قند رو با همزن اونقدر بزنید تا کرم رنگ بشه. بعد هم هل آسیاب شده و آرد نخودچی رو اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر یکدستی بدست بیاد. خیلی مهمه که خمیر رو اونقدر ورز ندید که به روغن بیوفته ولی برای اینکه خمیری یکدست داشته باشید میتونید خیلی کم ورز بدید تا خمیر درست بشه.

2.این خمیر احتیاج داره که چند ساعتی استراحت کنه. حدود 10 ساعت بهش استراحت بدید.
شیرینی نخودچی

3.بعد هم بین دو پلاستیک فریزر خمیر رو به ارتفاع 1 سانتی متر پهن کنید و قالب بزنید. روی سینی کاغذ روغنی بذارید و شیرینی های قالب زده رو روی کاغذ روغنی قرار بدید. بعد هم در دمای 160 درجه در فر از قبل گرم شده بذارید تا حدود 10-15 دقیقه بپزه. شیرینی ها زمانی آماده اس که کمی زیرشون تغییر رنگ بده.


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه شیرینی نخودچی؛ محبوب ترین شیرینی نوروزی را در

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شیرینی نخودچی - شیرینی عید



 

 

شیرینی نخودچی ( شیرینی مخصوص عید )

 

 

مواد لازم:

 

 

 

روغن جامد

250 گرم

آرد نخودچی

125 گرم

پودر قند

125 گرم

پودر هل نرم

1 قاشق غذاخوری

خلال پسته

به میزان لازم برای تزیین

 


طرز تهیه :

 

 

ابتدا روغن جامد، پودر قند و پودر هل را با هم مخلوط کنید و با همزن بزنید تا خمیر صاف، نرم و یکدستی درست شود.

 

 

آرد نخودچی را کم کم به مواد اضافه کنید و خمیر را ورز دهید تا به هم بچسبد.

 

 

سپس اجازه دهید خمیر24 ساعت داخل فضای آشپزخانه بماند. در این مرحله می توانید به دو روش عمل کنید: یا خمیر را داخل کیسه فریزر بگذارید و زمان دهید یا اینکه شیرینی را به شکل دلخواه فرم دهید و قالب بزنید، روی سینی فر بچینید و بعد از 24 ساعت سینی را داخل فر بگذارید.

 

 

برای درست کردن شیرینی می توانید خمیر را به قطر یک سانت روی سطح صافی پهن کنید و به صورت سنتی قالب بزنید یا اینکه به اندازه یک فندق از خمیر بردارید، داخل دست گرد کنید و روی آن را با نوک چاقو شکل دهید. همچنین می توانید با ماسوره شیرینی روی خمیرها را مانند گُل شکل دهید.

 

 

شیرینی های آماده را با فاصله روی سینی فری که کف آن کاغذ روغنی انداخته اید، بچینید و روی هر کدام یک خلال پسته بگذارید.

 

 

سپس سینی شیرینی را 20 دقیقه در طبقه وسط با حرارت 150 درجه سانتیگراد فر بگذارید تا شیرینی ها بپزند.

 

 

برای اینکه آرد نخودچی بهتری داشته باشید می توانید خودتان از نخودچی گل (خام) آرد نخودچی تهیه کنید. نخودچی را آسیاب کرده و الک کنید. بدین ترتیب آرد نخودچی خالص دارید و در نتیجه شیرینی شما طعم بهتری خواهد داشت.