آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

شیرینی ساده؛ ماكارون به لیمو


برای تهیه خمیر ماکارون فر را اگر گازی بود روی 150 و اگر برقی بود روی 140 درجه سانتی‌گراد تنظیم کرده گرم می‌كنیم.


مجله زندگی ایده آل:

ماكارون به لیمو

مواد لازم:

  •    سفیده تخم‌مرغ 3 عدد
  •    شكر دانه‌ریز  40 گرم
  •    پودرشكر 180 گرم
  •    پودربادام 125 گرم
  •    رنگ آبی، اسانس لیمو از هر كدام چند قطره

روش تهیه:

1. برای تهیه خمیر ماکارون فر را اگر گازی بود روی 150 و اگر برقی بود روی 140 درجه سانتی‌گراد تنظیم کرده گرم می‌كنیم.

2. كف سینی فر را كاغذ روغنی پهن كرده، آن را چرب می‌كنیم.  ابتدا سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی هم می‌زنیم تا پف كند. سپس آرام‌آرام شكر دانه ریز را به سفیده اضافه كرده، به هم‌زدن ادامه می‌دهیم تا حالت فومی شكل پیدا كند.

3. پودرشكر و پودربادام را با یكدیگر آسیاب كرده و خوب مخلوط می‌كنیم و توجه داریم كه به واسطه چربی بادام مخلوط ما حالت خمیری شكل پیدا نكند. رنگ و اسانس را نیز به مواد اضافه كرده و مواد خشك را در سه مرحله توسط لیسك به خورد سفیده‌ها می‌دهیم. یك ماسوره ساده به قطر دو سانتی‌متر داخل كیسه قیف قرار می‌دهیم.

4. مایه را داخل قیف ریخته دایره‌هایی به قطر سه تا چهار سانتی‌متر از مایه روی كاغذ می‌گذاریم. سینی را چند بار روی میز می‌كوبیم و به مدت 30 دقیقه در دمای محیط استراحت می‌دهیم تا رویه ماكارون‌ها حالت چسبنده نداشته باشد سپس آن را به مدت 20 دقیقه روی پنجره وسط فر قرار می‌دهیم. بین ماكارون‌ها از مخلوط خامه، مارمالاد به (بدون شهد) وچند قطره آب لیموترش استفاده می‌كنیم.


ویدیو مرتبط :
آموزش درست کردن شیرینی ساده با فلفل تند و آب لیمو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روایت گلاره عباسی از همکاری تازه با بهروز شعیبی و نرگس آبیار/کار تازه شعیبی قصه ساده و شیرینی دارد



گلاره عباسی , بهروز شعیبی , اخبار فرهنگی و هنری

روایت گلاره عباسی از همکاری تازه با بهروز شعیبی و نرگس آبیار/کار تازه شعیبی قصه ساده و شیرینی دارد

گلاره عباسی که فیلم «اشیاء از آنچه در آینه می بینید به شما نزدیک تر است»‌ به کارگردانی نرگس آبیار را در نوبت اکران دارد،‌ با فیلم دیگری از این کارگردان در سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت. وی در گفتگو با شبکه ایران از همکاری مجدد با نرگس آبیار و همچنین حضور در کار تازه بهروز شعیبی سخن می گوید.

گلاره عباسی که فیلم «اشیا از آنچه در آیینه می بینید به شما نزدیک تر است»‌ به کارگردانی نرگس آبیار را در نوبت اکران دارد،‌ با فیلم دیگری از این کارگردان در سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت.
عباسی که بازی‌اش در فیلم «اشیاء...» به چشم آمد و این توقع را ایجاد کرد که بیش از گذشته در انتخاب‌هایش وسواس به خرج دهد درخصوص همکاری دوباره‌اش با این کارگردان به شبکه ایران گفت: «شیار 143» به نقش زن در سال‌های جنگ می پردازد و داستان زندگی زنی به نام الفت را بیان می کند که چشم به راه فرزندش است. من در این فیلم نقش زنی به نام فردوس را بازی می‌کنم؛ نقشی که 19 تا 31 سالگی‌اش را می‌بینیم و دو سه گریم متفاوت دارم.»

 

گلاره عباسی , بهروز شعیبی , اخبار فرهنگی و هنری

 

گلاره عباسی در نمایی از فیلم «اشیاء از آنچه در آیینه می بینید به شما نزدیکتر است»
 وی در ادامه افزود: مریلا زارعی نقش مادر من و شخصیت محوری قصه با نام الفت را بازی می‌کند و مهران احمدی ، جواد عزتی و حسام بیگدلو به همراه بازیگران بومی از دیگر همبازی هایم در این کار هستند. تمام فیلمبرداری کار هم در کرمان انجام شد. «اشیاء...» تجربه خیلی خوبی بود و بازخورد خوبی هم در جشنواره داشت، امیدوارم «شیار 143» هم مورد قبول واقع شود.


 عباسی درباره فعالیت‌های اخیرش گفت: در حال حاضر در تله‌فیلم «روزهای آخر اسفند» به کارگردانی بهروز شعیبی مشغول بازی هستم. البته عنوان کار هنوز قطعی نشده است. سعید  پور صمیمی ، سیما تیرانداز ، علی دهکردی ، محمدرضا هدایتی، ترلان پروانه ، سیامک ادیب و سروش صحت از بازیگران این تله فیلم هستند. «روزهای آخر اسفند» قصه ساده و شیرینی دارد و راجع به مسائل یک ساختمان است.


این بازیگر ادامه داد: بعد از تله فیلم «میان ماندن و رفتن» این دومین تجربه همکاری من با بهروز شعیبی است. ایشان علاوه بر این‌که به خوبی بر حوزه کاریشان مسلط هستند،‌ کارگردان بسیار با اخلاقی هستند.


 گلاره عباسی که تجربه اجرای برنامه رادیویی «پرانتز باز» را دارد همچنین در خصوص فعالیت‌هایش در این حوزه توضیح داد: در رادیو به شکل جدی کار نمی‌کنم. این روزها برای برنامه «سینما جامعه» که آقای فرزاد موتمن و امیر حسن ندایی به عنوان کارشناس مجری در آن حضور دارند، یکسری متن خوانده‌ام. این برنامه بحث‌های تخصصی راجع به سینما دارد و به ارتباط متقابل سینما و جامعه می‌پردازد.
منبع:inn.ir