آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

شیرینی خانمی بورت






صبح بخیر: 

مواد لازم
  •  تخم‌مرغ: 2 عدد كوچك
  •  مارگارین: 50 گرم
  •  ماست خامه‌ای: 100 گرم
  •  بیكینگ‌پودر: یك‌چهارم قاشق چای‌خوری
  •  شیر: حدود 40میلی‌لیتر
  •  آرد: به میزان لازم (تا جایی كه خمیر نرمی تهیه شود)
مواد لازم شربت:
  •  شكر: یک كیلوگرم
  •  آب: نیم لیتر
  •  جوهر لیمو: یك‌سوم قاشق چای‌خوری
  •  زاج (برای براق شدن شربت) یك‌سوم قاشق چای‌خوری
 مواد لازم میانی:
  •  گردوی كاملا خرد شده: 250 گرم
  •  شكر: یك‌چهارم پیمانه
  •  دارچین: یك قاشق چای‌خوری
  •  گردوی درسته: به میزان لازم

روش تهیه شیرینی

1 - مارگارین را روی حرارت ذوب كرده، تخم‌مرغ را داخل ظرفی شكسته و با همزن دستی بزنید.

2 - ماست خامه‌ای و بیكینگ‌پودر را به همراه شیر ولرم به مارگارین اضافه كرده و همه مواد را مخلوط كرده  سپس آرد را ریخته و خمیر كنید.

3 - خمیر را خوب ورز داده، به صورت لوله درآورده و به 6 قسمت تقسیم كنید.

4 - هر قسمت را گلوله كرده، در سینی گذاشته و روی آن را با حوله بپوشانید. هرچقدر خمیر بیشتر استراحت كند، باز كردن آن راحت‌تر است.

5 -  هر قسمت را با وردنه باز كنید، سپس از وردنه مخصوص باقلوا استفاده كرده و تا حد امكان باز كنید.

6 -  خمیر را با كره آب شده برس بزنید و به 3 قسمت تقسیم كنید.

7 - روی هر قسمت را با مواد میانی پوشش داده و از مقطع به طرف مركز به كمك وردنه باریك لوله كنید ولی به انتها نرسانید؛ با 2 انگشت از 2 طرف به صورت چین خورده درآورده سپس وردنه را خارج كنید. 2 طرف را به هم رسانده و به صورت حلقه درآورید.

8 - شیرینی‌ها را روی سینی فر چیده و با كره آب شده روی آن‌ها برس زده و در فر كه از قبل با دمای 200 درجه سانتی‌گراد گرم شده، قرار دهید تا كاملا برشته و طلایی شود.

9 -  شیرینی‌ها را از فر خارج كرده و داخل شربت بیندازید، وسط شیرینی‌ها را گردوی درسته قرار دهید، روی آن شربت ریخته و در ظرف بچینید.

روش تهیه شربت

 شكر را همراه آب روی حرارت قرار دهید تا شكر كاملا حل شده و بجوشد. جوهر لیمو و زاج را اضافه كنید. حالا شربت شما آماده است.

روش تهیه مواد میانی

گردوی خرد شده، شکر و دارچین را با هم مخلوط کنید.

فوت قنادی

به جای جوهر لیمو  از چند قطره آب لیمو می توانید استفاده کنید تا از شکرک زدن شربت جلوگیری شود.

نکته سلامت

مصرف شکر در مواد غذایی برای کاهش قند خون و فشار خون توصیه می‌شود.


ویدیو مرتبط :
از پیامبرمان می گویند - جان دیون بورت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میوه و شیرینی را فریز نکنید



 

 

میوه و شیرینی انجماد

 


روش نگهداری مواد غذایی به طریق انجماد اساسا برای انواع گوشت مطرح بوده است و بعد از آن حبوبات و سبزی‌ها قرار می‌گیرند. اما متاسفانه امروزه بسیار دیده می‌شود که غذاهای مختلف دیگر مثل غذاهای اضافه، شیرینی‌ها یا حتی شیر را هم فریز می‌کنند. مساله اینجاست که از حالت انجماد خارج کردن این مواد بسیار مهم است زیرا انجام نادرست این کار می‌تواند بر کیفیت مواد غذایی تاثیر بگذارد...

 

 

در حالت انجماد کریستال‌های یخی به وجود می‌آید و اگر این کریستال‌های یخی به سرعت از حالت انجماد بیرون آمده و شکننده شوند، بافت ماده غذایی را به شدت تخریب می‌کنند. مثلا در مورد گوشت، اگر آن را زیر آب نگه داریم تا از حالت انجماد بیرون بیاید، بافت گوشت را تخریب کرده و همین موضوع باعث می‌شود بسیاری از مواد مغذی که خارج شده و این ماده غذایی ارزش خود را از دست بدهد. از طرف دیگر، احتمال دارد آلودگی‌هایی که روی سطح ماده غذایی است به داخل ماده غذایی نفوذ کنند و در نتیجه سبب عفونی شدن قسمت‌های عمیق‌تر ماده غذایی شوند. این مطلب در مورد گوشت بود اما مسلم است در مورد غذاهای دیگر مثل شیرینی چون روغن و لبنیات دارند، می‌توانند تا حدود زیادی تحت تاثیر تخریب بافت ماده غذایی و اکسیداسیون قرار ‌گیرند و ممکن است چربی‌های آنها از حالت طبیعی خارج شود.

 

 

بهترین روش برای خارج کردن مواد غذایی به خصوص گوشت از حالت انجماد، قرار دادن ماده غذایی چند ساعت قبل از مصرف در یخچال است تا خروج از انجماد آهسته‌تر صورت گیرد. برخی خانم‌ها انواع میوه‌ها به ویژه میوه‌های تابستانی مثل توت‌فرنگی، گیلاس و آلبالو را هم فریز می‌کنند. طبیعتا چون بافت میوه‌ها ظریف است، فریز کردن به شدت بافت آنها را تخریب می‌کند و حتی اگر میوه شسته و فریز شده باشد، بعد از درآوردن از حالت انجماد تمام ارزش‌ غذایی خود را از دست می‌دهد. حداقل تخریب این است که میوه آب خود را به کل از دست داده و دیگر ویتامین C نخواهد داشت. به طور کلی توصیه می‌کنیم میوه، انواع شیرینی و لبنیات را فریز نکنید.