آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

سوپ آرتیشو، یک پیش‌غذای عالی


ابتدا مرغ را ریز خرد کرده و با پیازی که آن را ریز خرد کرده‌ایم داخل قابلمه‌ای گود ریخته و با کمی روغن زیتون تفت می‌دهیم. به مرغ نمک و کمی زعفران اضافه می‌کنیم و آب را داخل قابلمه ریخته و اجازه می‌دهیم تا مرغ بپزد.
مجله زندگی ای
ده آل:

سوپ آرتیشو

مواد لازم

  •    کنسرو مغز آرتیشو: دو قوطی
  •   اسفناج پخته و سرخ شده: نصف لیوان
  •   خامه صبحانه: 100 گرم
  •   سینه‌مرغ: 300 گرم
  •   پیاز: یک عدد
  •   نمک: به میزان دلخواه
  •   شیر: نیم لیتر
  •   آب: یک لیتر
  •   آرد: دو قاشق غذاخوری
  •   کره: 50 گرم

روش تهیه:

1. ابتدا مرغ را ریز خرد کرده و با پیازی که آن را ریز خرد کرده‌ایم داخل قابلمه‌ای گود ریخته و با کمی روغن زیتون تفت می‌دهیم. به مرغ نمک و کمی زعفران اضافه می‌کنیم و آب را داخل قابلمه ریخته و اجازه می‌دهیم تا مرغ بپزد.

2. در اواخر پخت مثلا نیم‌ساعت بعد اسفناج و آرتیشوها را اضافه کرده و اجازه می‌دهیم تمام مواد با هم بجوشند. در این مرحله تمامی مواد را توسط دستگاه برقی میکس می‌کنیم.

3. آرد را با کره کمی تفت داده و شیر را به آن اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا مواد یکدست شوند سپس از صافی رد کرده مایه شیر را به سوپ اضافه کرده و سریع هم می‌زنیم تا غلیظ شود. خامه را به مواد اضافه کرده و وقتی که خامه گرم شد سوپ را سرو می‌کنیم. این سوپ با آب لیمو تازه سرو می‌شود.


ویدیو مرتبط :
طرز پخت سوپ ورمیشل با مرغ خوشمزه و عالی سوپ سنتی و قدیمی ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سوپ ترخینه غذای محلی کرمانشاه



 

سوپ,پخت انواع سوپ

 

 

مواد لازم :


ترخینه

2 گلوله

آب مرغ

۳ لیوان به تنهایی و یا همراه با گوشت مرغ

لپه و عدس

نیم پیمانه

اسفناج خرد شده

۳ قاشق غذا خوری

پیاز درشت

۱ عدد

نمک و زرد چوبه

به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه :

 

ترخینه یکی از سوپ های محلی و معروف کرمانشاه می باشد که در تهیه آن از گندم و دوغ استفاده می شود و به صورت گلوله های خشک شده و آماده عرضه می شود و در شهر ما به عنوان یک غذای دارویی جهت مداوای سرماخوردگی بین مردم طرفداران بسیاری دارد.

ابتدا ترخینه را به مدت یک ساعت بخیسانید. لپه و عدس را جداگانه بپزید و بعد ترخینه و آب گوشت و پیاز خرد شده و نمک و زرد چوبه را اضافه کنید و روی حرارت کم بگذارید تا پخته شود. سپس لپه و عدس پخته را به سوپ اضافه کنید ودر آخر اسفناج را اضافه کنید . وقتی سوپ پخت و غلظت مناسب را پیدا کرد در ظرف سوپخوری بکشید و قبل از غذا نوش جان کنید ( اگر می خواهید سوپ شما خوشمزه تر باشد می توانید از گوشت بال و گردن مرغ استفاده وسپس استخوانها را جدا و گوشت آنرا ریز ریز کرده وبه سوپ اضافه کنید )

 

 

منبع : ashpazierangin