آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

سوفله مرغ و هویج



سوفله مرغ و هویج , طرز تهیه سوفله مرغ و هویج


مواد لازم :

 سینه مرغ  1 عدد
 هویج متوسط  3 الی 4 عدد
 جعفری خرد شده  3 قاشق غذا خوری
 فلفل دلمه ای  1 عدد
 پنیر رنده شده به میزان لازم
تخم مرغ 4 عدد
سس بشامل 1 لیوان


* سس بشامل 1 لیوان : ( 1 لیوان شیر ، 1 عدد پیاز ، 1 قاشق کره ، 1 قاشق غذا خوری آرد ،نمک و فلفل)

طرز تهیه :
قبل از هر كاری سینه مرغ را قیمه كرده ویا درسته بپزید و بعد از هم باز كنید و برای مزه دار شدن آن از پیاز و نمك و فلفل و یك قطعه دارچین استفاده كنید و در پایان پخت دارچین را دور بیندازید.

درزمانیكه مرغ در حال پختن است هویج خلال شده را با نمك بپزید و در ضمن آن سس را تهیه كنید .

برای تهیه سس اول پیاز را خیلی ریز رنده كنید و با كره كمی تفت دهید و بعد آرد و نمك وفلفل را اضافه كنید و دوباره كمی تفت بدهید و بعد شیر را آرام آرام اضافه كرده و مدام هم بزنید وقتی سس قوام لازم را پیدا كرد شعله را خاموش كنید. جعفری را هم ریز كنید و فلفل را هم به اندازه یك حبه قند ریز كنید .

بعد از اتمام این كارها فر را روشن كرده و روی آخرین درجه بگذارید و بعد از دو یا سه دقیقه روی درجه (350 فارنهایت ) یا (180درجه سانتیگراد ) ویا در فر هایی كه شماره دارند روی شماره 4 تنظیم كنید .چون اكثر دوستان در مورددرجه فر سوال میكنند همه را نوشتم تا ابهامی نباشد .

بعد از انجام كارهای فوق نوبت تخم مرغهاست كه دانه دانه بشكنید و بعد سفیده و زرده را از هم جدا كنید و در دو ظرف جداگانه آنها را خوب بزنید طوری كه زرده كاملاً رنگ روشن به خود بگیرد و سفیده هم مثل پنبه و سبك شود و زمانیكه همزن را از آن خارج میكنید از همزن نریزد .

ظرف پیركسی را چرب و كمی پنیر رنده شده بریزید.

مواد را با سس مخلوط كنید و بعد زرده اضافه كنید و به هم بزنید و در آخر سفیده را اضافه كنید و آرام آرام هم بزنید و در ظرف پیركس ریخته و سطح آنرا صاف كنید و پنیر رنده شده روی سطح سوفله بریزدو در فر روی پنجره اول بگذارید . نیم الی سه ربع ساعت برای پخت كافیست روی سوفله كه طلایی شد نشان دهنده این است كه سوفله آماده است .

اگر دوست داشتید روی سوفله را تزیین كنید.

سوفله مرغ و هویج , طرز تهیه سوفله مرغ و هویج

سوفله مرغ و هویج , طرز تهیه سوفله مرغ و هویج

منبع : ashpazierangin.net


ویدیو مرتبط :
آموزش تهیه سوفله تخم مرغ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سوفله مرغ و قارچ



طرز تهیه سوفله مرغ و قارچ, مواد لازم برای سوفله مرغ و قارچ
مواد لازم:

 سینه مرغ  ۴۰۰ گرم
 قارچ  ۱۰۰ الی ۱۵۰ گرم
 فلفل دلمه ای  ۱ عدد
 تخم مرغ  ۴ عدد
 آرد  ۲ قاشق مربا خوری
شیر ۱ لیوان
پیاز ۲ عدد
کره ۵۰ گرم
نمک ، فلفل قرمز و فلفل سیاه به قدر کافی
پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
روغن ۱ قاشق


طرز تهیه سوفله مرغ و قارچ :
مرغ را با یک عدد پیاز و نمک بپزید و آنرا ریز ریز کنید. قارچ را ورقه ورقه و فلفل را ریزکرده و به مرغ اضافه کنید.
یک پیاز را ریز رنده کنید و با کره روی حرارت کمی تفت دهید بعد آرد سفید را اضافه و دوباره کمی تفت دهید دراین زمان نمک و فلفل قرمز وفلفل سیاه را در آن بریزید و آرام آرام شیر را اضافه کنید و به هم بزنید تا سس یکنواختی به دست آید حرارت را زمانیکه سس غلیظ شد خاموش کنید.
فر را روشن کنید تا گرم و آماده باشد و درجه آن را روی ۳۵۰ بگذارید.
سس را با مرغ و قارچ مخلوط کنید.
پنیر پیتزا را رنده کنید .
در آخر سفیده و زرده تخم مرغ را از هم جدا کنید وهر کدام را جداگانه بزنید تا زرده کاملاً رنگ روشن به خود بگیرد . دقت کنید سفیده حتماً بایستی پف کند و کاملاً پنبه ای شود .
زرده را روی سفیده بریزید و آرام با یکدیگر مخلوط کنید تا حدی که پف آن نخوابد بعد این مخلوط را روی مرغ وسس بریزید و با قاشق آرام به هم بزنید تا مرغ به آن آغشته شود.
ته ظرف پیرکسی را چرب کنید و کمی پنیر پیتزا بریزید و مایه سوفله را روی آن بریزید وسطح روی آن را صاف کرده و بقیه پنیر را روی آن بریزید و درپنجره اول فری که قبلاً گرم کرده بودید قرا دهیدبعد از نیم الی سه ربع ساعت از فر درآورید تا سپری شدن این زمان نباید در فر باز شود از بیرون داخل فر را نگاه کنید و هر زمان روی سوفله طلایی شد فر را خاموش کنید.
منبع : ashpazierangin.net

طرز تهیه سوفله مرغ و قارچ, مواد لازم برای سوفله مرغ و قارچ