آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

سس پِستو ریحان، یک سبز خوش عطر


سس پستو (Pesto) یک سس سبز خوش عطر و خوشمزه است که با ریحان و سیر و روغن زیتون درست می‌شود و در غذاهایی همانند پاستا، سیب‌زمینی پخته شده یا کراکر و نان‌های برشته طعم عالی ایجاد می کند.

 
 
 
 
صبح بخیر: سس پستو (Pesto) یک سس سبز خوش عطر و خوشمزه است که با ریحان و سیر و روغن زیتون درست می‌شود و در غذاهایی همانند پاستا، سیب‌زمینی پخته شده یا کراکر و نان‌های برشته طعم عالی ایجاد می کند.  در دستور پخت اصلی پستو که کاملا ایتالیایی است، پنیر پارمسان و دانه کاج استفاده می‌شود. اما می توانید به جای پارمسان از پنیر رومانو و به جای دانه کاج از گردو استفاده کنید.

سس پِستو ریحان

ریحان عطر فوق‌العاده عالی دارد و در ترکیب با سیر، بسیار بهتر و اشتهابرانگیزتر هم می‌شود.

سس پستو را می‌توانید فریز کنید. اگر قصد دارید این کار را انجام دهید، پنیر را از مواد لازم حذف کنید. کف قالب های یخ، کیسه پلاستیکی بگذارید و پستو را درون آنها را بریزید و سپس داخل کیسه پلاستیکی قرار دهید و در فریزر بگذارید. هربار که می‌خواهید از آن استفاده کنید، پس از باز شدن یخ مکعب ها، پنیر پارمسان یا رومانو را اضافه و روی غذای موردنظر سرو کنید.

زمان تهیه: 15 دقیقه
مقدار: یک پیمانه

مواد لازم

  • دو پیمانه برگ‌های تازه ریحان
  • نصف پیمانه پنیر رومانو یا پارمسان رنده شده
  • نصف پیمانه روغن زیتون خالص
  • 1/3 پیمانه دانه کاج (یا گردو)
  • 3 حبه سیر رنده شده
  • نمک و فلفل سیاه

طرز تهیه

1.    ریحان و دانه کاج (گردو) را در غذاساز با یکدیگر مخلوط کنید و هم بزنید. سپس سیر و پارمسان را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند.
2.    به تدریج روغن زیتون را اضافه کنید و هم بزنید. نمک و فلفل سیاه را بیفزایید.


ویدیو مرتبط :
سس پستو ریحان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درمان سردرد با نوشیدنی خوش عطر



 

 

درمان سردرد با نوشیدنی خوش عطر

 

یاس امین الدوله،گل های معطر سفید، زرد یا صورتی رنگی دارد که در چین و ژاپن از آن به عنوان داروی گیاهی استفاده می شود.

 

چای گل یاس امین الدوله که از ترکیب نصف فنجان گل در یک فنجان آب جوش پس از ۱۰ دقیقه آماده می شود حاوی ترکیبات مغذی فراوانی است و نوشیدن سه فنجان از آن در روز مشکلی را به وجود نخواهد آورد.

 

از قدیم از گل های این درخت برای بهبود علائم آسم استفاده می شده است براساس تحقیقات انجام شده، اینوسیتول، تانین، لوتئولین و روغن های فرار از بیشترین ترکیبات چای گل یاس امین الدوله است که علاوه بر تأمین بسیاری از مواد معدنی ضروری برای سلامت بدن، سردرد را به میزان قابل توجهی تسکین می دهد.

 

ترکیبات ضدعفونی کننده موجود در این چای، التهاب مثانه را کاهش داده و عفونت های مجاری ادراری را بهبود می بخشد.

 

رشد گروهی از باکتری ها مانند سالمونلا، استرپ، استاف و توبرکلوزسیس که بیماری هایی از قبیل گلودرد، سل و مسمومیت های غذایی را ایجاد می کنند به دنبال مصرف منظم این دم کرده گیاهی کاهش پیدا می کند.

 

مصرف دم کرده گل یاس در دوران سرماخوردگی، درد مجاری تنفسی را تسکین داده و مخاط آن را نرم می کند. تب ناشی از سرماخوردگی و تهوع و استفراغ به دنبال هپاتیت C نیز از دیگر عوارضی است که با استفاده از این نوشیدنی بهبود پیدا می کند.


منبع:روزنامه ایران