آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

ساندویچ كوردن‌ بلو


كوردن‌بلو یك غذای قدیمی فرانسوی است كه بسیار لذیذ بوده و تقریبا تمامی سنین طعم آن را می‌پسندند، به راحتی می‌توانیم آن را ساندویچ كرده و با آن از خانواده‌ و دوستان پذیرایی كنیم




مواد لازم برای 2 نفر:
  • سینه كامل یك عدد مرغ بزرگ   
  • ژامبون گوشت: 2 ورق   
  • پنیر تست یا گودا: 2 ورق   
  • تخم‌مرغ: یك عدد   
  • آب لیمو: یك قاشق غذاخوری    
  • روغن برای سرخ كردن   
  • نمك و فلفل به میزان لازم
  •  آرد سوخاری ترجیحا اسپایسی: به میزان لازم

مواد اولیه برای تهیه ساندویچ:
  • پنیر گودا: 4 ورق   
  • ژامبون گوشت: 4 ورق  
  • كاهو: به میزان دلخواه
  • مخلوط كره و پودرسیر یا سس فرانسوی: به میزان لازم



روش تهیه :

ابتدا سینه مرغ را كه 2 قسمت است از یكدیگر جدا كرده، فیله‌های آن را خارج می‌كنیم و از عرض، سینه را به 2 قسمت تقسیم می‌كنیم به طوری كه 2 تكه پهن از سینه مرغ داشته باشیم. كل سینه را به این شكل برش داده و در این صورت 4 تكه از سینه مرغ آماده شده داریم. با بیفتك‌كوب كمی سینه‌ها را می‌كوبیم، روی هر تكه از آن‌‌ها نصف یك ورق ژامبون و نصف یك ورق پنیر را قرار می‌دهیم. سینه مرغ را روی یكدیگر تا كرده به طوری‌كه پنیر و ژامبون وسط آن باشد، یا می‌توانیم آن را یك دور و نیم لوله كنیم كه این كاملا بسته به سلیقه شماست. روی مرغ را با نمك و فلفل و آب لیمو مزه‌دار می‌كنیم سپس آن را داخل تخم‌مرغ زده شده كه به آن نمك و فلفل اضافه كرده‌ایم غلتانده و دورتادور آن را خوب به آرد سوخاری آغشته می‌كنیم. كوردن‌بلو را در روغن داغ فراوان شناور و سرخ می‌كنیم و حتما به این نكته دقت می‌كنیم اگر بخواهیم پنیرها از كنار مرغ بیرون نزند می‌توانیم 2مرحله كوردن‌بلو را در تخم‌مرغ و آرد سوخاری بغلتانیم.



روش آماده كردن ساندویچ كوردن‌بلو

برای آماده كردن ساندویچ كوردن بلو نان باگت را از وسط به 2نیم تقسیم كرده به طوری كه روی آن را شبیه به یك در جدا می‌كنیم. داخل نان را كاملا خالی كرده، می‌توانیم روی نان را با كره و پودر سیر یا سس فرانسوی طعم‌دار كنیم. پس از طعم‌دار كردن نان، پنیر و ژامبون را كه در مواد اولیه آماده كردن ساندویچ داشتیم روی نان چیده سپس كوردن‌بلوها را روی آن‌ها می‌گذاریم و مابین ساندویچ از كاهو استفاده می‌كنیم.



خواص كاهو

کاهو در خود مس دارد. دوست کبد است.سرد، زود هضم، تنظیم کننده فشار خون، افزاینده خون، صاف و رقیق و تسکین و تخفیف دهنده فشار خون و صفرا و خواب‌آور و برای برطرف‌کننده ورم‌های گرم،  تسکین دهنده عطش و التهاب بسیار مفید است.خوردن کاهو و سرکه برانگیزنده اشتها، برطرف کننده درد و ناراحتی سینه و افزاینده شیر زنان و ضماد آن ورم های پوستی و ورم و التهاب چشم را از بین می برد.خشک و پودرکرده آن برای التیام جراحات و جوشهای دهان نافع است.
کاهو خون را صاف می‌کند.  می‌گویند کاهو از لحاظ آهن به مرتبه بی‌نیازی رسیده است، خون را زیاد می‌کند یعنی به گلبول‌های قرمز می‌افزاید و در گونه‌ها سرخی مطلوب پدید می آورد و به لب‌ها رنگ گل می‌دهد و اعصاب را منظم می‌کند. بینایی را می‌افزاید و دارای ویتامین آ، ب و ث، ید،کلسیم فسفر ،مواد قندی، چربی  نیز هست.



پنیر گودا

 پنیر گودا پنیری نیمه سفت و زردرنگ است که از شیر گاو تهیه می‌شود. این پنیر هلندی به صورت خام یا پخته در پیتزا، لازانیا، سالاد، صبحانه، سوپ و سس  استفاده می‌شود. در ادامه برخی از خواص پنیر آمده است:
پنیر ارزش غذایی بالایی دارد؛ کافی است بدانید که از هر 283 گرم شیر، حدود 56گرم پنیر به دست می‌آید.
پنیر منبع غنی‌ای از پروتئین، چربی، کلسیم، فسفر و ویتامین‌های D و A است و نسبت به شیر، ماده غذایی فشرده‌تری به حساب می‌آید اما به دلیل از دست دادن کربوهیدرات‌ها، به اندازه شیر، کامل نیست.
همچنین پنیر نرم در مقایسه با پنیر سفت، درصد بالاتری از آب را در بافت خود نگه می‌دارد و به صورت طبیعی، درصد پایین‌تری از مواد مغذی دارد.
 لازم به ذكر است كه در 100 گرم از یک پنیر معمولی، 30 کیلوکالری انرژی، 10 گرم نمک، 19 گرم پروتئین، 23 گرم چربی و 380 میلی‌گرم کلسیم وجود دارد. کسانی که کلسترول خونشان بالاست، باید از انواع کم چرب پنیر استفاده کنند. البته نقش پنیر در بالا رفتن میزان کلسترول خون، تنها 3 تا 4 درصد است.
این نکته هم بدیهی است که پنیر را تنها در حالت سرد می‌شود رنده کرد. اما رنده کردن در حالت یخ‌زدگی آن را پودر می‌کند.


ویدیو مرتبط :
ساندویچ 1554 دلاری - بخش نهایی آماده سازی ساندویچ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فتو چینی با كوردن بلو


با این دستور می‌توانید یك شام دو نفره خوشمزه بپزید



مواد لازم :
  • كوردن بلو: 2 عدد
  • فتوچینی: نصف بسته
  • گوجه‌فرنگی:  4 عدد
  • سیر: 2 حبه
  • روغن زیتون: به میزان لازم
  • جعفری خرد شده: یك‌سوم لیوان
  • فلفل سیاه: به میزان لازم
  • پنیر فیلا فیلا: 4 برش



روش تهیه :

 1.ابتدا كوردن بلوها را سرخ كرده كنار می‌گذاریم، فتوچینی را می‌جوشانیم و آبكش می‌كنیم. گوجه‌ها را ریز خرد كرده، سیر را نیز خیلی ریز خرد می‌كنیم و سپس آن را با روغن زیتون كمی تفت می‌دهیم.
  2.گوجه‌فرنگی را به مواد اضافه كرده البته می‌توانیم به صورت دلخواه یك قاشق غذاخوری پیاز سرخ شده نیز به این مواد اضافه كنیم.
  3.اجازه می‌دهیم تا گوجه‌ها كاملا بجوشند و آب آن‌ها  تبخیر شود و به روغن بیفتد. وقتی گوجه‌ها سرخ شدند، فتوچینی، فلفل و جعفری خرد شده را به مواد  اضافه كرده همه را با هم مخلوط می‌كنیم، پنیر را رنده كرده مقداری از فتوچینی داخل بشقاب می‌ریزیم، پنیر رنده شده داخل آن قرار می‌دهیم و دوباره روی آن فتوچینی می‌گذاریم و درنهایت كوردن بلو را روی بشقاب پاستا قرار داده و با گوجه‌فرنگی و جعفری تزئین می‌كنیم چون پنیر خودش نمك دارد و پاستا را باید با نمك بجوشانیم بهتر است به سس نمك اضافه نكنیم، اما این كار سلیقه‌ای است.

باز نشر اختصاصی: Bartarinha.ir