آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

سالاد مرغ تایلندی حتما لاغرتان می کند!


حتما تا حالا یکی دو مدل سالاد که توش مرغ داشته باشه رو امتحان کردین. استفاده از این نوع سالاد میتونه بعنوان یک شام سبک انتخاب خوبی باشه و برای افراد دیابتی و با افرادی که برای لاغری تلاش می کنند گزینه ی مناسبی هست.

وب سایت آکا ایران: حتما تا حالا یکی دو مدل سالاد که توش مرغ داشته باشه رو امتحان کردین. استفاده از این نوع سالاد میتونه بعنوان یک شام سبک انتخاب خوبی باشه و برای افراد دیابتی و با افرادی که برای لاغری تلاش می کنند گزینه ی مناسبی هست. مصرف این سالاد در میان وعده های عصر به دلیل داشتن مقدار قابل ملاحظه ای مرغ و زنجبیل که طبع گرم دارد برای افزایش مقاومت بدن توصیه می شود.

طرز تهیه سالاد مرغ تایلندی Thai chiken salad

مواد لازم:
  • سینه مرغ 1/2 سینه
  • کاهوی متوسط 1 عدد
  • هویج متوسط 1 عدد
  • خیار متوسط 2 عدد
  • پیاز (ترجیحا قرمز) 1 عدد
  • آبلیموی تازه (برای تهیه سس) 6 قاشق غذاخوری
  • سس سویا (برای تهیه سس) 2 قاشق غذاخوری
  • زنجبیل (رنده شده ( برای تهیه سس)) یک قاشق چایخوری
  • پودر فلفل قرمز تند (بر ای تهیه سس) 1/2 قاشق چایخوری
  • کره بادام زمینی (برای تهیه سس) 1 پیمانه
  • جوانه گندم 1 پیمانه
 طرز تهیه:

برای شروع سراغ مرغ بروید.برای آماده سازی مرغ به چند روش می توانید عمل کنید :

1- سینه مرغ را به تکه های کوچک برش بزنید و آن را برای مدت کوتاهی به اندازه 3 تا 4 دقیقه در روغن زیتون تفت دهید.

2-می توانید از روش دیگری برای آماده کردن مرغ استفاده کنید و آن این است که مرغ را آبپز کرده و آن را به رشته های کوچک برش بزنید

3-سینه مرغ را به همراه نمک و فلفل کمی کوبیده و روی ماهیتابه یا گریل پن با کمی روغن گریل نمایید تا کاملا طلایی شود . سپس مرغ را به نوارهای باریک برش بزنید و کنار بگذارید

کاهو را کمی درشت خرد نمایید و پیاز را نیز خلال کنید .

هویج ها را نیز بصورت خلالی کنید .

خیارها را نیز بصورت حلقه حلقه برش دهید.

ظرفی مناسب سالاد انتخب نمایید و کاهو را در ظرف بریزید، روی آن پیاز و هویج هم اضافه کنید. مرغ و جوانه گندم را نیز به مواد اضافه نمایید و در نهایت خیار حلقه شده را روی مواد قرار دهید.

برای تهیه سس:

برای تهیه سس این سالاد کره بادام زمینی را یا به مدت 20 ثانیه در ماکروفر قرار دهید یا روی حرارت بسیار ملایم نرم کنید. کلیه مواد سس( زنجبیل، سس سوبا، آبلیمووپودر فلفل) را به وسیله همزن دستی کامل با هم مخلوط نمایید تا سس شما آماده سرو گردد .

این سس را یا در کنار سالاد در ظرفی جدا یا روی سالاد ریخته و سرو نمایید.

مورد نیاز بدن، میزان فیبر دریافتی بدن را نیز افزایش دهد.

5- اگر مقدار مرغ را بیشتر کرده یا از حبوبات پخته، جوانه گندم یا نودل در این سالاد استفاده کنید، آن را به یک غذای سریع و خوشمزه تبدیل می کنید.


ویدیو مرتبط :
سالاد تایلندی (www.Thaigasht.com)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سالاد مرغ تایلندی از نوع زمستانی


اگر در جست‌وجوی یک سالاد مقوی و خوش‌طعم برای عصرهای پاییزی هستید، توصیه می‌کنیم سالاد مرغ تایلندی را تجربه کنید. مصرف این سالاد در میان‌وعده‌های عصر به دلیل داشتن مقدار قابل ملاحظه‌ای مرغ و زنجبیل که طبع گرم دارد برای افزایش مقاومت بدن در هوای سرد پاییز و زمستان توصیه می‌شود.



مجله سیب سبز:  اگر در جست‌وجوی یک سالاد مقوی و خوش‌طعم برای عصرهای پاییزی هستید، توصیه می‌کنیم سالاد مرغ تایلندی را تجربه کنید. مصرف این سالاد در میان‌وعده‌های عصر به دلیل داشتن مقدار قابل ملاحظه‌ای مرغ و زنجبیل که طبع گرم دارد برای افزایش مقاومت بدن در هوای سرد پاییز و زمستان توصیه می‌شود.

سالاد مرغ به سبک تایلندی

مواد لازم
  • سینه مرغ: نصف سینه
  • کاهو: یک بوته متوسط
  • زنجبیل: یك برش کوچک
  • سویاسس: 2 تا 3 قاشق غذاخوری
  • آبلیمو: 5 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل: به میزان کافی
  • هویج: یك عدد
  • خیار: 2 عدد
  • بادام‌زمینی: 20 گرم 
  • روغن زیتون: 3 قاشق غذاخوری
روش تهیه:

برای شروع سراغ مرغ بروید. ابتدا سینه مرغ را به تکه‌های کوچک برش بزنید و آن را برای مدت کوتاهی به اندازه 3 تا 4 دقیقه در روغن زیتون تفت دهید. می‌توانید از روش دیگری برای آماده کردن مرغ استفاده کنید و آن این است که مرغ را آبپز کرده و آن را به رشته‌های کوچک برش بزنید. پس از آماده شدن مرغ به اندازه کافی نمک و فلفل به آن اضافه کنید. سپس آبلیمو، سویا‌سس و زنجبیل رنده شده را با هم مخلوط کرده و به این ترتیب سس این سالاد تایلندی را آماده کنید.

درنهایت پوست خیار‌ها را بکنید و آنها را حلقه‌حلقه کنید. هویج‌ها را به صورت خلال درآورید و آنها را با کاهوی متوسطی که خرد کرده‌اید، مخلوط کنید. در آخرین مرحله مرغ را به مخلوط سبزیجات اضافه کرده و سس را روی آن بریزید.

نکته:

برای تهیه این سالاد می‌توانید از حبوبات پخته شده و جوانه گندم یا ماش نیز استفاده کنید. اضافه کردن لوبیا قرمز، عدس و لوبیا چشم‌بلبلی به این مخلوط می‌تواند علاوه بر تامین میزان زیادی از پروتئین گیاهی مورد نیاز بدن، میزان فیبر دریافتی بدن را نیز افزایش دهد.

 پیشنهاد ما این است که برای طبخ غذا از روغن‌های گیاهی استفاده کنید که روغن زیتون یکی از بهترین انتخاب‌هاست زیرا مصرف این روغن علاوه بر آنکه مانع از رسوب پلاک‌ها در دیواره شریان‌ها و رگ‌ها می‌شود، موجب کاهش کلسترول بد و پیشگیری از لخته شدن خون نیز می‌شود. 



سالاد مرغ به سبک تایلندی
 کنترل کلسترول بد با زنجبیل 

استفاده از زنجبیل تازه در سالاد تایلندی  به صورت خرد شده یا رنده شده تاثیر زیادی در کاهش جذب کلسترول بد خون دارد. مداومت در مصرف این گیاه دارویی در حقیقت موجب از بین رفتن کلسترول در جریان گردش خون و در نهایت دفع آن از بدن می شود. از این رو گنجاندن این میزان از زنجبیل در برنامه غذایی هفتگی می‌تواند به تعدیل و کنترل میزان چربی دریافتی بدن کمک کند. علاوه بر این خوردن سالاد گیاهی که در آن از زنجبیل تازه استفاده شده است موجب از بین رفتن چربی‌های درونی بدن می‌شود. مصرف این گیاه برای افرادی که دارای طبع سرد و تر هستند در فصل زمستان بسیار مفید است.

  کاهش وزن با زنجبیل

همه افرادی که به کاهش وزن اهمیت می‌دهند با شمردن کالری‌ مواد غذایی روزانه آشنا هستند و می‌دانند که سوزاندن کالری‌های اضافه در بدن یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به وزن ایده‌آل است. زنجبیل به دلیل خواصی که دارد موجب تقویت حرکات حلقوی ماهیچه‌های دستگاه گوارش می‌شود و به این ترتیب شرایط بهتری را برای هضم و جذب مواد غذایی در دستگاه گوارش به وجود می‌آورد. ضمن آنکه موجب افزایش سوخت‌وساز چربی‌ها و کالری‌های اضافه در بدن می‌شود.

سالاد مرغ به سبک تایلندی

  پیشگیری از سرماخوردگی با هویج

تقویت سیستم ایمنی بدن یکی از مهم‌ترین خواص درمانی هویج محسوب می‌شود و همین مسئله است که چینی‌ها را به مصرف این سبزی و گنجاندن آن در این سالاد علاقه‌مند کرده است. گنجاندن هویج به صورت خام یا پخته تاثیر زیادی در افزایش توان بدن در مقابله با بیماری‌های شایع فصل پاییز به ویژه سرماخوردگی دارد. هویج علاوه بر تقویت بدن و افزایش بنیه افراد به استحکام دندان‌ها و سلامت لثه‌ها نیز کمک می‌کند.

سالاد مرغ به سبک تایلندی

  بهبود روده‌ها با بادام‌زمینی

وجود بادام زمینی در سالاد تایلندی در کنار فیبر موجود در کاهو و هویج می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در بهبود عملکرد دستگاه گوارش  به‌ویژه روده‌ها داشته باشد. در عین حال وجود چربی‌های اشباع نشده در بادام زمینی تاثیر زیادی در کاهش میزان کلسترول بد خون دارد و می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی را در افرادی که در هفته 3 تا 4 بار از این سالاد مصرف می‌کنند، تا حد زیادی کاهش دهد.

سس سویا؛ بهترین طعم دهنده مرغ

گوشت مرغ یك ماده غذایی غنی از پروتئین آهن نیاسین و روی است و در عین حال فاقد چربی و كلسترول بالایی است که گوشت گاو و گوساله دارد. سعی كنید بعد از طبخ و قبل از خوردن پوست آن را جدا كنید، زیرا  دارای چربی و کلسترول بالا و اسید چرب اشباع است.

به عقیده متخصصان تغذیه سس سویا یکی از بهترین طعم‌دهنده‌های مرغ می‌تواند باشد چراکه از موادی با ترکیبات ایزوفلاون تشکیل شده و در کل، مصرف آن هم برای دوران یائسگی و هم برای پیشگیری از انواع سرطان‌ها توصیه می‌شود.  البته از آنجا که میزان سدیم و نمک این سس بالاست، کسانی که محدودیت مصرف نمک دارند، به خصوص مبتلایان به فشارخون یا بیماری‌های قلبی- عروقی، باید در مصرف آن حد تعادل را رعایت کنند.