آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

سالاد رومانسکو، سالاد فرکتالی


تابحال با رومانسکو غذا پخته اید؟ این سبزی که به آن گل کلم رومانسکو یا بروکلی رومانسکو هم می گویند، در واقع از خانواده براسیکا است و شبیه فرکتال های ریاضیاتی است. در واقع این گیاه آنقدر جالب و زیباست که دلتان نمی آید آن را بخورید.





صبح بخیر: تابحال با رومانسکو غذا پخته اید؟ این سبزی که به آن گل کلم رومانسکو یا بروکلی رومانسکو هم می گویند، در واقع از خانواده براسیکا است و شبیه فرکتال های ریاضیاتی است. در واقع این گیاه آنقدر جالب و زیباست که دلتان نمی آید آن را بخورید. رومانسکو از لحاظ مزه و طعم بیشتر به گل کلم نزدیک است تا به بروکلی و از هر دوی آنها مزه ملایم تر و تردتری دارد. در زیر دستور تهیه سالادی از آن را آورده ایم.



مواد لازم برای سالاد:

•    2 عدد رومانسکو
•    نمک
•    2 شاخه کرفس
•    نصف یک پیاز قرمز بزرگ یا یک پیاز قرمز کوچک
•    1 فنجان برگ جعفری تازه
•    2 قاشق غذاخوری کبر
•    1 قاشق چایخوری پوست لیموی رنده شده
•    فلفل سیاه، تازه آسیاب شده

مواد لازم برای سس:

•    1 حبه سیر
•    3 قاشق غذاخوری سرکه
•    نیم قاشق چایخوری نمک
•    ربع فنجان روغن زیتون



روش تهیه:

1. هر رومانسکو را به چهار قسمت ببرید. مغز سفت آن را جدا کنید و برگ های سبز را دور بریزید. دوباره از طول ببرید. آن را در سبد بخارپز گذاشته و روی قابلمه پر از آب بگذارید تا بخارپز شود، فراموش نکنید که سبد با آب فاصله داشته باشد. روی گل های رومانسکو کمی نمک بزنید. آب را بجوشانید. در قابلمه را بگذلارید تا حدود 10 دقیقه بخارپز شود و نرم گردد. سپس گل های را از بخارپز دربیاورید و در کاسه بریزید تا سرد شوند.

2. کرفس ها را باریک برش بزنید و خرد کنید. پیاز قرمز را خرد کنید و آن را در کاسه ای ریخته و رویش آب بریزید. این باعث می شود که مزه آن بهتر شود و در سالاد مزه خام بدی ندهد.

3. سیر را با سمت مسطح چاقو له کنید و آن را خرد نکنید و در کاسه کوچکی بریزید. سرکه و نمک بزنید و هم بزنید تا نمک حل شود. سپس روغن زیتون اضافه کنید.

4. گل های بزرگتر رومانسکو را خرد کنید و در کاسه سرو کنید. کرفس، پیاز، جعفری، کبر و پوست لیمو را اضافه کنید. حبه سیر را از سس جدا کنید و سس را به سالاد بزنید. خوب مخلوط کنید تا سس کاملاً پخش شود. بگذارید حداقل 15 دقیقه و ترجیحاً یک ساعت بماند.

5. برای سرو کردن روی آن فلفل سیاه تازه آسیاب شده بپاشید.


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه سالاد عدس (یک سالاد رژیمی و سالم)‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درست کردن سالاد ماکارونی



 

 

سالاد ماکارونی

 


مواد لازم : برای 6 الی 8 نفر

 

 

 

تخم مرغ
3 عدد
خیار شور 300 گرم
کالباس 300 گرم
پیازچه خرد شده 1 استکان
ماکارونی حلقه ای
نصف پاکت
جعفری خرد کرده
1 قاشق سوپخوری
سس مایونز
1 شیشه
نمک به مقدار لازم
فلفل به مقدار لازم
هویج 2 عدد
گوجه فرنگی 3 عدد

 

 

 

طرز تهیه :

 


تخم مرغ ها را بجوشانید . ماکارونی ها را در آب و نمک بپزید . هویج را بپزید . همه مواد را کاملاٌ ریز و با هم مخلوط کنید و سس و نمک و فلفل را به آن بیفزایید و خوب هم بزنید . به جای کالباس می توانید از سینه مرغ هم استفاده کنید . در این صورت سینه را با 3 برگ بو و یک عدد پیاز کاملاٌ بپزید و بعد خرد کنید و در سالاد بریزید .