آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

زمستون یعنی سوئد، و سوئد یعنی میت بال


درمورد تاریخچه‌ میت بال گفته می شه در سال های بسیار دوری اولین بار پادشاه سوئد بعد از سفر به کشور عثمانی این غذا را به کشور خود آورده و عموما همراه یک سس قهوه‌ای خوشمزه و پوره‌ سیب زمینی و یک گاستریک خوشمزه خورده میشه.

مجله آشپزی مثبت - آذر ماهی صفت:  عزیز دلم دختر گلم امروز از چندجای دنیا میخام غذا یادت بدم. زمستون یعنی سوئد، و سوئد یعنی میت بال. درمورد تاریخچه‌ میت بال گفته می شه در سال های بسیار دوری اولین بار پادشاه سوئد بعد از سفر به کشور عثمانی این غذا را به کشور خود آورده و عموما همراه یک سس قهوه‌ای خوشمزه و پوره‌ سیب زمینی و یک گاستریک خوشمزه خورده میشه.

میت بال سوئدی

مصداق بارز گاستریک سنکنجبین خودمان است؛ یک شربت خیلی ساده‌ ترش و شیرین که معمولا از ترکیب شکر و سرکه حاصل شده و به عنوان سس سرو میشه. در حال حاضر این سس در آشپزی فرانسوی با استقبال زیادی مواجه شده، ولی من کنار میت بال  زرشک ترش رو با کمی شکر مثل زمانی که برای زرشک پلو آماده می کنیم ترجیح می دم.

حالا نصف لیوان آردسوخاری رو با نصف لیوان شیر و نصف لیوان خامه کاملا مخلوط می کنیم.یه پیاز نسبتا درشت و دو حبه سیر رو ریز می کنیم و تفت میدیم و همراه نمک و فلفل به مایه اضافه می کنیم. سیصد گرم گوشت چرخ کرده مخلوط گوسفند و گوساله را به موادمون اضافه می کنیم و خوب ورز میدیم. بعد گلوله‌هایی به اندازه‌ توپ پینگ پنگ (کوچکترم بود ، بود) قلقلی درست می کنیم و میذاریم  یک ساعتی تو یخچال بمونه.

تو این فاصله سس قهوه‌ای رو درست می کنیم. دوقاشق غذاخوری پر آرد رو تو صدگرم کره تفت میدیم. یک لیوان آبگوشت (استاک) رو آروم آروم به کره و آرد اضافه می کنیم و مرتب هم بزنیم. سس که شروع به جوشیدن کرد، صدگرم خامه ، دو قاشق سویا سس و کمی فلفل سیاه اضافه می کنیم و زیرشو خاموش می کنیم.

حالاقلقلی ها رو از یخچال در میاریم و تو ماهیتابه‌ با کمی کره آب شده سرخش می کنیم. بعد سس رو می ریزیم روی میت بال ها و صبر می کنیم به مدت بیست دقیقه بجوشه. بعدشم که با گاستریک زرشک و پوره سیب زمینی سرو می کنیم.


ویدیو مرتبط :
ماشین های کلاسیک آمریکایی یعنی لگن یعنی آشغال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر: زمستون یعنی این!


 
 
 

زمستون یعنی این!
  عصر ایران:

تصاویر: زمستان یعنی این!

تصاویر: زمستان یعنی این!

تصاویر: زمستان یعنی این!

تصاویر: زمستان یعنی این!

تصاویر: زمستان یعنی این!

تصاویر: زمستان یعنی این!