آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

ریسی و بیسی، غذای مخصوص ونیزی


ریسی و بیسی غذای مخصوص ونیز است و انواع مختلفی دارد. کلمه ریسی و بیسی به معنا برنج و نخودسبز است و این غذای سنتی با نخود سبزهای تازه بهاره پخته می شود.





صبح بخیر: ریسی و بیسی غذای مخصوص ونیز است و انواع مختلفی دارد. کلمه ریسی و بیسی به معنا برنج و نخودسبز است و این غذای سنتی با نخود سبزهای تازه بهاره پخته می شود. اگر نخود سبز تازه نداشتید، می توانید از نخود سبز یخزده (نه کنسروی) استفاده کنید. پروشوتو (ژامبون ایتالیایی) خرد شده برای این غذا بسیار مهم است، البته اگر گیاهخوار هستید بدون آن هم می توانید این غذا را درست کنید. یا اگر پروشوتو ندارید از ژامبون های دیگر استفاده کنید.



مواد لازم:

•    2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
•    3 عدد موسیر، ساطوری شده
•    3 حبه سیر، ساطوری شده
•    100 گرم پروشوتو، نگینی شده (یا ژامبون های دیگر)
•    1 فنجان برنج
•    2 فنجان آب سبزیجات یا آب مرغ
•    2 یا چند فنجان آب
•    1 فنجان نخود سبز تازه یا یخزده
•    نیم فنجان جعفری، خرد شده
•    ربع فنجان پنیر پارمزان، رنده شده

دستور تهیه:

1. روغن زیتون را در قابلمه متوسطی بریزید و روی شعله متوسط حرارت دهید. وقتی روغن داغ شد، موسیر را داخل آن بریزید و هم بزنید. بگذارید 2 تا 3 دقیقه تفت داده شود.

2. در این حین، آب مرغ و یک فنجان آب را در قابلمه کوچکی داغ کنید. بگذارید جوش بیاید تا برنج را بپزید.

3. سیر و پروشوتو های نگینی را به قابلمه موسیر اضافه کنید و خوب هم بزنید. بگذارید 1 تا 2 دقیقه بپزد. سپس برنج را بریزید و دوباره 2 تا 3 دقیقه هم بزنید و بپزید.

4. با ملاقه از آب مرغ داغ شده داخل این قابلمه بریزید و شروع به هم زدن کنید. ریسی بیسی مانند ریزوتو پخته می شود و باید آبدار باشد. پس به آب زیدی نیاز دارید و باید دائماً آن را هم بزنید. بگذارید اولین ملاقه آب مرغ که داخل قابلمه ریختید خوب جوش بخورد و بعد بقیه آن را اضافه کنید. هر بار یک ملاقه از آب مرغ اضافه کنید و بگذارید جوش بخورد.

5. وقتی همه آب مرغ را اضافه کردید، نوبت به نخودسبز ها می رسد. به هم زدن ادامه دهید تا آب قابلمه تمام شود. مزه برنج را بچشید و نمک و طعم آن را تست کنید. اگر هنوز برنج نپخته بود کمی آب گرم اضافه کنید تا بپزد.

6. جعفری و پارمزان را اضافه کنید و هم بزنید. برنج شما باید آبدار باشد. اگر آبدار نبود می توانید کمی آب گرم اضافه کنید.


ویدیو مرتبط :
ظرف مخصوص غذای خشک سگ و گربه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه ی نخودپلو با كشمش پلویی(غذای سنتی گلستان مخصوص سحر)



نحوه پخت نخود پلو, نخود پلو با کشمش


مواد لازم :

 برنج آبكش شده  سه پیمانه
 نخود و کشمش  از هر کدام یك پیمانه
 رب انار ترش  دو قاشق غذاخوری
 مرغ یا گوشت  300 گرم
 پیاز متوسط  دو عدد
نمك، فلفل و ادویه به میزان لازم


طرز تهیه :
نخود‌ها را از شب قبل خیس كنید تا نرم شوند و بعد آنها را بپزید. پیازها را نگینی خرد كرده درون تابه ریخته تا كمی سبك شود سپس تكه‌های مرغ یا گوشت را اضافه كرده تا تفت بخورند و بعد نمك و ادویه زده و نصف استكان آب گوشت افزوده تا خوب پخته شوند. وقتی آب گوشت خشك شد نخود‌ها و كشمش‌ها را اضافه كرده و بعد رب انار را افزوده و خوب مخلوط كنید تا به خورد مواد برود در پایان مواد را لابه‌لای برنج ریخته و برنج را دم كنید.

نكته:
معمولا این غذا را برای سحر درست می‌كنند اما برای عید سعید فطر نیز می‌توان روی میز ناهار قرار داد.

منبع : sooran.com