آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

روش تهیه قطاب بادامی


برای تهیه خمیر ابتدا روغن جامد، ماست، ‌بیکینگ‌پودر و زرده تخم‌مرغ را مخلوط کرده و آرد را به‌تدریج به آن اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا مایه خمیر شود؛ به طوری که به دست نچسبد. نباید خمیر خیلی هم سفت شود.

مجله زندگی ایده آل - مانی یزدان‌پرست:

قطاب بادامی

مواد لازم:

  •    زرده تخم‌مرغ: یک عدد
  •     ماست: 120 گرم
  •     روغن: 100 گرم
  •     آرد: به اندازه‌ای که خمیر به دست نچسبد؛ حدودا 160 گرم
  •     بیکینگ‌پودر: یک قاشق چای‌خوری
  •     پودر بادام: 250 گرم
  •     پودر شکر: 100 گرم
  •     پودر هل: یک قاشق چای‌خوری
  •     روغن مایع: دو قاشق سوپ‌خوری

روش تهیه:

1. برای تهیه خمیر ابتدا روغن جامد، ماست، ‌بیکینگ‌پودر و زرده تخم‌مرغ را مخلوط کرده و آرد را به‌تدریج به آن اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا مایه خمیر شود؛ به طوری که به دست نچسبد. نباید خمیر خیلی هم سفت شود.

2.خمیر را در کیسه‌ای نایلونی می‌گذاریم و اجازه می‌دهیم در دمای محیط یک تا دو ساعت استراحت کند. برای مواد داخلی قطاب پودربادام، پودرقند، پودرهل و روغن مایع را داخل کاسه‌ای با هم مخلوط کرده و کنار می‌گذاریم.

3. خمیر را به قطر نیم‌سانتی‌متر باز می‌کنیم با کاتر گرد به قطر چهار تا پنج سانتی‌متر خمیر را کاتر می‌زنیم. سپس یک قاشق چای‌خوری از مواد را داخل خمیر گذاشته و آن را گرد می‌پیچیم. اطراف خمیر را کاملا جمع می‌کنیم و آن را در دست گلوله می‌کنیم. این روش درست کردن قطاب به شکل قطاب یزدی است.

4. پس از اینکه تمام خمیر را به شکل گلوله‌هایی که میان آنها مواد بادامی گذاشته‌ایم درآوردیم آنها را داخل روغن داغ شناور و سرخ می‌کنیم.

5. پس از سرخ شدن، قطاب‌ها را روی دستمال می‌گذاریم تا روغن اضافی‌شان گرفته شود. وقتی کاملا سرد شدند آن را داخل پودر قندی که با پودر هل مخلوط کرده‌ایم، می‌غلتانیم.


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه قطاب‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روش تهیه یک قاب آینه مدرن وزیبا+عکس



 

 

قاب آینه مدرن

 

 

قاب با لوله های PVC

 


قاب درست کنید

 

 

قاب آینه مدرن

 

 

یک قاب زیبا، بامزه و هنری بسازید. از مراحل زیر که توسط میشل بسچن توضیح داده شده برای ساخت آن پیروی کنید.

 

 


لوله ها را تکه تکه ببرید.

 

 

قاب آینه مدرن

 

 

با استفاده از دستگاه برش لوله های 1، 2/1 و 3 اینچی را ببرید. لوله های با ضخامت مختلف باعث ایجاد تعداد زیاد تری لوله می شود.

 

 


دقیق قرار دادن

 

 

قاب آینه مدرن

 

 

قطعه های لوله ای را به طور دقیق دور یک قاب 4*2 بچینید و با دقت در خط های مستقیم دور قاب قرار دهید.

 

 


با چسب لوله ها را بچسبانید

 

 

قاب آینه مدرن

 

 

لوله های PVC را با استفاده از چسب های بدون بو و محکم به یک دیگر بچسبانید. و بگذارید تا چسبها کاملا خشک شده و به بچسبند بعد قاب چوبی را از داخل آن خارج کنید و داخل آن آینه بیندازید .امیدواریم مورد استفاده قرار گیرد.