آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

دنده كبابی با فلفل دلمه‌ای


شعله بالای كباب‌پز یا فر را روشن كنید تا گرم شود. چربی اضافه گوشت را بگیرید و گوشت را در سینی فر بچینید سپس با فاصله 10 سانت از شعله با حرارت 325 درجه سانتی‌گراد 10 تا 15 دقیقه در فر بگذارید.



مواد لازم :
  • دنده گوشت‌دار به قطر 2 و یك‌دوم سانت برش خورده: 8 عدد
  • فلفل دلمه‌ای رنگی درشت خرد شده: 3 عدد
  • سیر له شده: 2 حبه
  • روغن مایع: یك قاشق غذاخوری
  • زیتون بی‌هسته خرد شده: یك‌چهارم فنجان
  • ارگانو تازه ساطوری: یك قاشق غذاخوری
  • برنج پخته: 4 فنجان
  • نمك و فلفل: به میزان لازم



روش تهیه :

شعله بالای كباب‌پز یا فر را روشن كنید تا گرم شود. چربی اضافه گوشت را بگیرید و گوشت را در سینی فر بچینید سپس با فاصله 10 سانت از شعله با حرارت 325 درجه سانتی‌گراد 10 تا 15 دقیقه در فر بگذارید. در نیمه زمان پخت، قطعات گوشت را بچرخانید. كمی نمك و فلفل بزنید و درآخر به ظرف سرو منتقل كنید. فلفل دلمه‌ای و سیر را 8 تا 10 دقیقه درروغن داغ تفت دهید تا نرم شوند. زیتون و ارگانو را اضافه كنید. كمی حرارت دهید و روی گوشت بریزید، اگر مایل بودید با برنج داغ سرو كنید. (برای4 نفر)


ویدیو مرتبط :
دلمه قارچ و فلفل دلمه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سالاد فلفل دلمه‌ای



 

 

سالاد فلفل دلمه‌ای

 

 

فلفل‌هایی را انتخاب کنید که رنگ پررنگی داشته باشد،‌ سفت باشد و هیچ زدگی، ضربه و یا کبود شدگی نداشته باشند...

 

 

مواد لازم :

 

 

فلفل دلمه سبز
1 عدد
فلفل دلمه قرمز
1 عدد
پیاز
2 عدد
فلفل سبز
5 عدد
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
نعناع تازه 1 قاشق غذاخوری

 


طرز تهیه :

 

 

فلفل دلمه قرمز و سبز را داخل یک تابه داغ قرار دهید و مرتب آن ها را بچرخانید تا کمی نرم شوند. سپس فلفل ها را از وسط نصف کرده، وسط آن ها را خالی کرده و برش بزنید. فلفل سبزها را نیز داخل تابه نچسب حرارت دهید. پیازها را به 4 قسمت برش زده و داخل تابه حرارت دهید تا سطح آن ها طلایی رنگ شود. نعناع را به همین روش حرارت دهید. مواد فوق را داخل یک کاسه بزرگ بریزید. سپس روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه را به مواد افزوده و خوب مخلوط کنید.