آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

دلمه بادمجان با سس پنیر



دلمه بادمجان با سس پنیر , طرز تهیه دلمه بادمجان
مواد لازم :

 بادمجان دلمه‌ای  سه عدد
 فیله‌مرغ  50 گرم
 فیله گوجه‌فرنگی  50 گرم (دو عدد)
 فلفل‌دلمه‌ای خرد شده  یك عدد
 پیاز خرد شده یك عدد
سیر چهار حبه
آرد گندم سه قاشق غذاخوری
شیر دو لیوان
پنیر پیتزا 150 گرم
نمك، فلفل و زردچوبه به میزان لازم
كره 100 گرم
جعفری ساطوری شده سه قاشق غذاخوری


طرز تهیه :
درون یك تابه، پیاز، زردچوبه و سیر می‌ریزیم و مقداری تفت می‌دهیم سپس فیله‌مرغ و فلفل‌دلمه‌ای را می‌افزاییم. مقداری نمك و فلفل به آن زده، در انتها گوجه‌فرنگی را به آن اضافه كرده، حرارت را خاموش می‌كنیم با این مواد داخل بادنجان‌ها را پر می‌كنیم و آن‌گاه آرد و كره را روی حرارت قرار داده تا بوی خامی آرد گرفته شود سپس كم‌‌كم شیر را افزوده تا ‌گلوله نشود و سس را روی آن می‌ریزیم بعد با پنیرپیتزا روی آن را می‌پوشانیم، داخل یك پیركس را از این بادنجان‌ها پر می‌كنیم و در فری كه از قبل گرم شده در دمای 210 درجه سانتی‌گراد به مدت 15 تا 20 دقیقه درون فر قرار دهید. یا می‌توانید روی حرارت گاز قرار دهید.در موقع سرو مقداری جعفری روی دلمه‌ها می‌ریزیم.

منبع : groohashpazi.blogfa.com


ویدیو مرتبط :
‫سس بادمجان یک سس کاملا رژیمی سالم و خوشمزه ای است در فود آکادمی با ایمان‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لازانیای بادمجان، فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی



 

 

لازانیا

 


● مواد لازم:


بادمجان خرد شده

یک عدد بزرگ

پیاز خرد شده

یک عدد متوسط

فلفل دلمه ای خرد شده

یک عدد متوسط

گوجه فرنگی خرد شده

۳ عدد درشت

قارچ ریز خرد شده

۱۰۰ گرم

پوره گوجه فرنگی

۲ قاشق غذاخوری

ورق لازانیانصف شده

۲۵۰ گرم

خرده نان

۴ قاشق غذاخوری

پنیر پارمیزان

۴ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل

به میزان کافی

سس پاستا

به مقدار لازم




 

● طرز تهیه:

بادمجان، پیاز و فلفل دلمه را در مقدار کمی روغن تفت دهید و پس از ۳ دقیقه گوجه فرنگی و قارچ ها را اضافه کنید و آن را هم بزنید. در این مرحله که سبزی ها کمی نرم شد،رب گوجه، نمک و فلفل به آن اضافه کنید و از روی حرارت بردارید تا کمی خنک شود.

 

ورق های لازانیا را طبق دستور روی جعبه بپزید و کنار بگذارید. برای تهیه سس پاستا، در ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون ۲ حبه سیر له شده تفت دهید و سپس ۳ ۲ عدد گوجه فرنگی خرد شده و یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به آن اضافه کنید. سس را با نمک و فلفل مزه دار کنید.

 

ورق لازانیا را ۲ قسمت کنید و هر قسمت را با مواد و قارچ پر و لوله کنید و در ظرف مناسبی که از قبل کمی چرب شده است ، بچینید. روی آن سس پاستا و مخلوط خرده نان و پنیر پارمیزان بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه در فر که از قبل روی ۱۹۰ درجه سانتی گراد تنظیم و روشن شده است، قرار دهید.

منبع:aftab.ir