آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

دعوت به مراسم شیشلیک پزی!


همه مردا عاشق گوشت و کبابن. اصلا تو غذا گوشت نباشه که اون غذا، غذا نمی شه! فکر کن یک سینی کباب گوشت خالص. وای حتی تصورشم خوشمزه است. حالا فکر کن این سینی کباب رو خودت درست کرده باشی. دیگه چه شود.

مجله آشپزی مثبت: همه مردا عاشق گوشت و کبابن. اصلا تو غذا گوشت نباشه که اون غذا، غذا نمی شه! فکر کن یک سینی کباب گوشت خالص. وای حتی تصورشم خوشمزه است. حالا فکر کن این سینی کباب رو خودت درست کرده باشی. دیگه چه شود. کباب درست کردن شاید به نظر آسون بیاد و تو دلت بگی بابا یه کبابه دیگه، حالا مگه می خوای چی کار کنی؟ اما همین یه کباب درست کردن هم واسه خودش کلی لم و فوت کوزه گری داره. الکی که نیست.

قراره شیشلیک درست کنیم. من که خودم عاشق شیشلیکم. عاشق اون گوشت قلمبه تهشم که چسبیده به اون استخون کج. بیاین با هم یک دیس شیشلیک خوشمزه درست کنیم و برای ناهار ظهر جمعه به خانوما بگیم پاشونو تو آشپزخونه نذارن. بله دیگه. ما می تونیم. ما تو آشپزی سر آمدیم. یادتونه که.

دعوت به مراسم شیشلیک پزی!

مواد لازم برای 2 نفر

  •  1 کیلو گوشت راسته گوساله یا گوسفند
  • 100 گرم دنبه
  • 4 عدد پیاز
  • 150 گرم کره
  • 4 قاشق غ س روغن‌زیتون
  • 5 عدد گوجه‌فرنگی
  • به‌اندازه لازم نمک و فلفل

طرز تهیه:

1. اول‌ازهمه باید حواست به گوشتی که می‌خری باشه. به قصاب بامعرفت محله تون بگو از اون گوشتای تازه که اون پشت قایم کرده بهت بده. گوشت تازه، هم نرمه هم رنگ و روی بهتری داره.

2. ‌ بعدازاینکه گوشتو خریدی، باید مرحله اول رو روش اجرا کنی. گوشتو میذاری روی تخته و اون اندازه‌ای که دوست داری می‌بری و تکه‌تکه می‌کنی. مثل قصابای حرفه‌ای با ساطور کار کن. خیل نرم و ظریف هم ضربه بزن روی گوشتا.

3.   حالا اون پیازا رو رنده کن، بعد آبشونو بگیر. آب پیاز و یک قاشق چای‌خوری فلفل سیاه رو باهم مخلوط کن و بریز روی گوشت. همچین که می خوای گوشتو ناز کنی. با دستت آب پیاز و فلفل رو بمال روی گوشت تا حسابی به خوردش بره. دم آخر هم روغن‌زیتون رو بریز روی گوشت و بازم گوشتارو ماساژ بده تا خوب اون آب پیاز و فلفل و روغن‌زیتون به خوردش بره و حسابی نرم بشه. اگه فرصت داری بذار چند ساعت تو یخچال بمونه. این‌جوری هم طعم کبابت بهتر می شه و هم وقتی گوشت رو بذاری تو دهنت مثل پنبه می مونه.

4. ‌ مهم‌ترین قسمت کباب کردن به سیخ کشیدن گوشتاست. اون دنبه‌ها بود که تو مواد لازم گفتم، واسه تزیین نیست که. اونارو تیکه تیکه کن. اندازه مکعب‌های سه سانتی. حالا سیخو بردار. یک تیکه گوشت که سیخ کردی بعدش باید یه دنبه به سیخ بزنی.

5. ‌  ایشالله زغالا یادت نرفته دیگه. زغالا رو که خوب آماده کردی و گل افتاد به جونشون، باید سیخارو بذاری روش. حواست باشه. سیخارو به حال خودشون رها نکنی و بری. هر دو سه دقیقه یک‌بار باید سیخارو بچرخونی. بعد که خوب کباب شد از روی زغال بردار و بچین توی یه دیس. همون طور داغ داغ هم باید روشون کره بمالی تا نرم‌تر و خوشمزه‌تر بشن. بفرمایید. کباب شیشلیک شما آماده است. تو دیس رو هم باسلیقه خودت تزیین کن. با پیاز و گوجه‌فرنگی و جعفری و لیموترش و کلم قرمز و لوبیا سبز و...

کلک مرغابی

اگه وقت نداری و می خوای سریع گوشتو کباب کنی، دو تا کیوی رو رنده کن و بریز روی گوشتا. تو نیم ساعت گوشتا مثل پنبه می شن.

فوت و فن:

اگه بساط منقل و آتیش واست سخته، می تونی تیکه‌های گوشت رو تو سینی فر بچینی و بذاریشون تو فر. نیم ساعت کافیه. حرارت هم باید 180درجه سانتی گراد  باشه. بیشتر باشه جزغاله می شن. گفته باشم.

نکته

کباب‌ها رو بعدازاینکه از روی زغال برداشتی، لای نون نذار. نون آب کبابو می گیره و کبابت خشک می شه.


ویدیو مرتبط :
آموزش شیرینی پزی|کیک پزی|قنادی|فیلم شیرینی پزی (تهیه پنکیک پف دار برای صبحانه)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برنده واقعی دعوت از جادوگر به مراسم بهترین ها که بود؟



برنده واقعی دعوت از جادوگر به مراسم بهترین ها که بود؟/ خلبان پرواز اماراتی: با افتخار می گویم علی کریمی در جمع ماست!

 «اینجا ایرباس 380 هواپیمایی امارات است. مفتخریم که در این پرواز علی کریمی یکی از کاندیداهای بهترین بازیکن آسیا در جمع مسافران ماست.»

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

این شاید حسن ختام جالبی باشد برای سفر بی جایزه علی کریمی به مالزی. او که مسئولان فرودگاه امام خمینی به دلیلی شلوغی ورود همزمان 3 پرواز ورودی ناچار شدند تا در لحظه ورود به تهران از پاویون خارجش کنند و نگذارند حضورش در جمع مسافرین شلوغی فرودگاه را بیشتر کند. کریمی که دوست نداشت با لیدرها و سرپرست پرسپولیس روبرو شود و برای همین مسیر فرارش را خودش انتخاب کرد.

علی کریمی که اگر حضورش در این مراسم جایزه ای برایش نداشت اما هیجانی داشت برای مسئولان فوتبال آسیا تا با حضور دور از باور ایرانیان ساکن کوالالامپور ،  جشن شان را بیش از قبل باشکوه برگزار کند. از سالی که کایسوکه هوندا ستاره لژیونر ژاپنی به مراسم نیامد ، کنفدارسیون تصمیم گرفت تا این جایزه را فقط بین بازیکنان شاغل در آسیا تقسیم کند. اگرچه در این سال ها دفاع استرالیایی ، جبارف ، بازیکنی از عربستان و نمایندگانی از کره توانستند این جایزه را ببرند اما هیچ وقت کاندیدا ها از چهره های سرشناس فوتبال آسیا نبودند. بازیکنانی که مثل پارک ، هوندا ، کریمی ، مهدوی کیا ، دایی ، ناکاتا سامی الجابر یا ... چهره های بین المللی فوتبال آسیا باشند. بازیکن ایرانی از این لحاظ شاید مهمترین بازیکن 4 سال گذشته دعوت شده به مراسم باشد

حضور کریمی در مالزی اما بیش از خود او ، فرصتی بود مناسب برای خانواده های ایرانی ساکن در این کشور. استقلالی و پرسپولیسی . آ ساعت های مختلف از روز لابی هتل ماریوت پر بود از جمعیتی که می آمدند تا با او عکس یادگاری بگیرند. آنها که حتی تا پشت در سالن مراسم هم آمده بودند.

علی کریمی چطور به اینجا دعوت شده بود؟ او آیا بهترین بازیکن سال آسیاست؟ خودش قبل از همه می گوید:« این جایزه حق بازیکن کره ای بود .» کریمی که روزی گفته بود :« هیچ حسی از بردن جایزه بهترین بازیکن آسیا ندارم.» این بار حتی بودن در این مراسم برایش لطفی خدادادی بود.

فوتبالی که شاید پایانش برایش تنها 6 ماه دیگر باشد در بدترین شرایط با این مراسم برایش شیرین می شد:« خوشحالم ؛ بودن در این جمع 3 نفره هم یک افتخار است. اینکه برای دومین بار در زندگی فوتبالی ام به این مراسم شدم ، آن هم در شرایطی که روزهای سختی داشتم. باید اعتراف کنم این ها همه اش لطف خداست.»

اما برنده حضور کریمی در این مراسم که بود؟ مسئولان آسیایی که دنبال هیجان خبری اش بودند ؟ کریمی که به این فرصت نیاز داشت ؟ طرفداران او که فرصت دیدنش را یافتند؟ یا... خطی آیا می توان کشید برای یک بازی« برد – برد»؟

فوتبالی که حتی به اندازه نپال هم در تعیین خط و مشی های آسیایی نقشی ندارد ، با تنها یکی از ستاره هایش کاری کرده بود که حتی دبیرکل سابق فیفا لب به تحسین بگشاید:« جالب است ، این همه مردم تان می ایند اینجا که با او عکس بگیرند؟ »

این جمله شامپاین و حضورهای گاه و بی گاه مردم باعث شده بود تا عباس ترابیان بگوید:« کریمی پتانسیل تختی شدن را دارد.»جمله ای از سر هیجان برای بازیکنی که با همه خصوصیات خوب فنی اش در تقریبا 15 سال گذشته به دلیل ناسازگاری هایش ، همیشه جنجال های مختلفی را به همراه داشته که آخرینش اتفاقات اخیر پرسپولیس است و تیم ملی. اتفاقاتی که شاید بسیاری از آنها به نام او نوشته شدند درحالی که او مقصر کاملش نبوده است.

بازیکنی که خودش هم در سال های پایانی فوتبالش فاصله گرفتن از روز های طلایی جوانی را قبول دارد اما هنوز هم اگر بتواند شرایط را کنترل کند می تواند مثل مهدوی کیا پایانی خوش برای فوتبالش رقم بزند. و بهترین حسن ختام می تواند چیزی باشد که خودش می گوید:« این جایزه مهم نیست. مهم رسیدن به جام جهانی است . کارمان سخت است اما اگر همه با هم کمک کنیم ، دور از دسترس نیست.»/خبرآنلاین