آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

دسر کدو حلوایی در فریا ماهیتابه رژیمی



 

طرز تهیه دسر کدو حلوایی,پخت دسر کدو

 

مواد لازم :

_ کدو حلوایی

_ ماست چکیده میوه ای  یا معمولی 

_ شیره خرما

_ انواعی از مغزها (گردو ،بادام ،پسته و...

 

طرز تهیه :

کدو حلوایی را خوب شسته و به قطعات درشت مربعی به اضلاع تقریبا 6 الی 8 سانتی متر برش زده و تخمه ها را از قسمت داخلی  بوسیله کارد یا قاشق جدا کنید ولی پوست کدو را جدا نکنید ( این پوست بعد از پخت از ولو شدن کدو جلوگیری کرده و نقش یک ظرف ، برای دسر دارد  ) .

 

برای پخت از فر یا از ماهی تابه رژیمی و یا بخار پز استفاده کنید . چند قاشق آب زیر کدو ها بریزید و بعد روی حرارت ملایم در ماهیتابه گذاشته و صبر کنید تا پخته شود 20 الی 30 دقیقه برای پخت کافیست و بستگی به سفت بودن کدو دارد . از کدوی خام کمی بچشید اگر شیرین بود نیازی به اضافه کردن مواد شیرین نیست . اما اگر دوست دارید شیرین تر باشد کمی شکر روی کدو بپاشید . در فر هم به همین روش عمل کنید . کدو خیلی سریع پخته میشود . موقع خرید کدو هایی که پوست تیره تر و ضخیمتری دارند را انتخاب کنید . این کدو ها شیرین و خوشمزه ترند و دیرتر در غذا له میشوند و بافت محکمتری دارند .

 

بعد از پخته شدن کدو را در ظرف چیده و روی آن را با ماست چکیده و شیره خرما و گردو و ... تزیین کنید . این هم نوعی دیگر از پخت ، برای کدوی حلوایی است که برای صبحانه ،دسر و میان وعده مناسب است .

 

طرز تهیه دسر کدو حلوایی,پخت دسر کدو

 

 منبع : ashpazierangin.blogfa.com


ویدیو مرتبط :
‫دسر کدو حلوایی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کیک کدو حلوایی و هویج، کیکی رژیمی



کیک کدو حلوایی و هویج,پخت کیک کدو و هویج رژیمی


مواد لازم :

 آرد  2 پیمانه
 آرد ذرت یک چهارم پیمانه
 شکر  2 پیمانه
جوش شیرین 3 قاشق مرباخوری
 بکینگ پودر یک قاشق مرباخوری
پودر دارچین 2 قاشق مرباخوری
تخم مرغ 3 عدد درشت
روغن مایع نصف پیمانه
وانیل کمی
هویج رنده شده 2 پیمانه
پوره کدو حلوایی یک پیمانه
آناناس له شده یک پیمانه
گردوی خرد شده نصف پیمانه
پودر نارگیل یک و نیم پیمانه


برای روی کیک :

کرم با دمای اتاق  4 قاشق غذاخوری
پنیر خامه ای ۴۰۰ گرم
 آب لیموترش 2 قاشق غذاخوری
 پودر نارگیل یک پیمانه
 گردوی خرد شده سه چهارم پیمانه


طرز تهیه :
فر را روی ۱۷۵ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. دو قالب مناسب را با کاغذ روغنی آماده کنید و کنار بگذارید. در کاسه ای متوسط، آرد، آرد ذرت، شکر، جوش شیرین، بکینگ پودر و دارچین را مخلوط کنید. در کاسه بزرگ تری، تخم مرغ، روغن و وانیل را هم بزنید تا یکدست شود. سپس کم کم مواد خشک را به آن اضافه کنید. در این مرحله مایه کمی غلیظ خواهد بود.

آناناس، کدوحلوایی، هویج و گردو را به مواد اضافه و خوب مخلوط کنید.
مایه کیک را در قالبی که از قبل آماده شده است، بریزید و به مدت یک ساعت در فر قرار دهید.

برای اطمینان یافتن از پخته شدن کیک، خلال دندان داخل کیک فرو کنید. اگر مایه کیک به آن نچسبید نشانه پخته شدن کیک است. کیک را از فر دربیاورید و پس از کمی سرد شدن روی سینی پنجره ای قرار دهید تا کاملا سرد شود. برای تهیه رویه کیک، در کاسه بزرگی کره، پنیر خامه ای و آب لیمو را هم بزنید تا یکدست شود. کم کم پودر قند را اضافه کنید تا سبک شود. گردو و نارگیل را نیز اضافه کنید.

کیک سرد شده را به دلخواه خود تزئین کنید.

منبع : khorasannews.com