آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

دسر پیتزا شكلاتی، شیک و هیجان انگیز


یك دسر هیجان‌انگیز و شیك. این دسر مناسب ‌مهمانی‌های رسمی است. با اینكه شكل و قیافه این دسر، شیك و مجلسی است اما درست كردنش دردسر زیادی ندارد.


مجله سیب سبز: یك دسر هیجان‌انگیز و شیك. این دسر مناسب ‌مهمانی‌های رسمی است. با اینكه شكل و قیافه این دسر، شیك و مجلسی است اما درست كردنش دردسر زیادی ندارد. پایه اصلی این دسر كیك شكلاتی است. بقیه موادتان هم روی كیك می‌آید و تمام.

پیتزا شكلات

مواد لازم

  • آرد 130گرم
  • شكر 150گرم
  • پودر كاكائو30 گرم
  • تخم‌مرغ  5 عدد
  • وانیل 2/1 قاشق چایخوری
  • آب جوش یك استكان
  • بیكینگ پودر 1 قاشق چایخوری

مواد لازم روی كیك

  • شكلات تخته‌ای 200 گرم
  • خامه یك قاشق غذاخوری
  • میوه برای تزیین به اندازه دلخواه

 طرزتهیه:

1. زرده‌ها و سفیده‌ها را جدا كنید. زرده‌ها را با همزن بزنید بعد شكر را اضافه كنید و دوباره هم بزنید تا خوب مخلوط شوند.

2.حالا آب جوش را اضافه كنید و خوب هم بزنید تا زرده كشدار شود.

3. حالا آرد، پودر كاكائو، بیكینگ پودر و وانیل را با هم الك كنید.

4. سفیده‌ها را كه از قبل جدا كرده‌اید با همزن بزنید تا خوب پف كند و از ظرف بیرون نریزد.

5.حالا زرده و شكر را به آرامی به سفیده‌ها اضافه كنید و خیلی آرام هم بزنید تا پف سفیده‌ها نخوابد.

6.آرد و بقیه مواد را كه الك كرده بودید در این مرحله به موادتان اضافه كنید و به آرامی هم بزنید.

7. مواد كیك را در قالب بریزید و درون فر با درجه حرارت 175 سانتی‌گراد و به مدت 45 دقیقه قرار دهید.

8.وقتی كیك پخت آن را از قالب در بیاورید. شكلات تخته‌ای را روی حرارت غیرمستقیم ذوب كنید. وقتی سرد شد با خامه مخلوط كنید و روی كیك بریزید و با میوه مورد علاقه‌تان تزیین كنید.

فوت و فن

 نوک قاشق چایخوری دارچین، مخلوط شکلات و خامه را خوشمزه تر می‌کند


ویدیو مرتبط :
‫پیتزا تابه‌ای: 100 گرم آرد و کمی آب، مواد روی پیتزا از پنیر پیتزا و گوجه تشکیل می شود‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

20 دسر هیجان انگیز از نوع بستنی! (2)


در این مطلب به آموزش بیست مدل دسر بستنی پرداخته ایم که برای مهمانی های عصرانه و دسرهای بعد از غذا بی نظیر است.

مجله آشپزی مثبت: در این  مطلب به آموزش بیست مدل دسر بستنی پرداخته ایم که برای مهمانی های عصرانه و دسرهای بعد از غذا بی نظیر است.


11.  بستنی چیز کیک

 2 پیمانه شیر پرچرب را با 4قاشق سوپخوری خامه و 3 قاشق سوپخوری پنیر خامه‌ای مخلوط کنید. کمی شکر هم اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود. مخلوط چیز کیکی را در قالب تا نیمه بریزید و در فریزر بگذارید. از مخلوط باقیمانده یک سوم از آن را با 1 تا 2 قاشق قهوه و یا پودر کاکائو مخلوط کنید.

20دسر بستنی بیست (2)

لایه اول بستنی که یخ زد، قالب را بیرون بیاورید و از این مخلوط روی آن بریزید. دوباره قالب را در فریزر بگذارید تا لایه دوم هم یخ بزند. باقیمانده مخلوط چیزکیکی (همان لایه اول) را به عنوان لایه سوم روی دو لایه قبلی (که یخ زده) بریزید. موقع سرو، بستنی را که از قالب بیرون آورید روی آن شکلات مایع بریزید و بعد آن را با خرده‌های کورن فلکس خردشده بپوشانید.
 
12. دسرکافه گلاسه

یک چهارم لیوان بستی را داخل لیوان بریزید و سطح آن را شبیه قله برجسته کنید. بعد یک قاشق چایخوری نسکافه  روی بستنی بپاشید. یک سوم قاشق چایخوری پودر کاکائو را با آب جوش مخلوط کنید تا کاکائو در آب حل شود، سپس به بستنی اضافه کنید. لیوان را به مدت یک ساعت درون فریزر بگذارید تا بستنی کاملا سفت شود. در انتها شیر را به آرامی از کناره لیوان روی بستنی بریزید و باز هم به مدت سه ساعت درون فریزر بگذارید.  برای سرو کمی شکلات چیپسی روی بستنی بریزید.

13. دسر بستنی بادام زمینی

2 پیمانه آرد را با 100 گرم کره5 دقیقه تفت دهید تا کمی رنگ بگیرد. سپس بگذارید تا کاملا سرد شود. 5 قاشق غذاخوری عسل و 5 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی و 2 قاشق غذاخوری شیرعسلی را با آرد سرخ و سرد شده مخلوط کنید.

کف قالب را سلفون یا کاغذ روغنی بیندازید و مواد را به قطر نیم سانتی متر روی آن پهن کنید و سطح آن را صاف کنید. یک لیتر بستنی وانیلی را با سه قاشق غذاخوری مربا آلبالو مخلوط کنید و روی بقیه مواد بریزید. لایه بعدی را از مواد اولیه با همان قطر روی بستنی پهن کنید. سلفون را روی کل مواد بکشید و قالب را به مدت 5 ساعت در فریزر قرار دهید. این دسر را به صورت برش داده می توانید سرو کنید.

14. دسرکیک بستنی بیسکویتی

12 عدد بیسکویت پتی بور را داخل شکلات تخته ای گرم فروببرید تا شکلات سطح بیسکویت را بپوشاند. 2پیمانه بستنی وانیلی یا شکلاتی را  با چیپس شکلات به خوبی مخلوط کنید. کمی مربای توت فرنگی یا آلبالو هم به آن اضافه و مخلوط کنید.4 عدد بیسکویت  را کف یک ظرف کنار هم بچینید.

20دسر بستنی بیست (2)

یک سوم بستنی را روی آن بریزید و لبه های آن را صاف کنید. همین کار را  ادامه دهید تا 3 لایه بیسکویت و بستنی روی هم قرار بگیرد. ظرف را داخل فریزر بگذارید تا کاملا منجمد شود. بعد از یک ساعت روی دسر را با شکلات تخته ای آب کرده بپوشانید. مقداری شکلات رنده شده و میوه خرد شده هم برای تزیین روی کیک بریزید.

15. دسر بستنی سوخاری

یک چهارم پیمانه نشاسته گل را با ۳ قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید تا به سفتی فرنی شود. دو پیمانه بستنی وانیلی را طوری گرد کنید تا به اندازه یک نارنگی در بیاید.

بعد آنها را در مخلوط نشاسته و شیر بغلتانید تا روی آن با یک لایه پوشانده شود و بعد آن را در نصف پیمانه پودر سوخاری بدون ادویه بغلتانید تا تمام سطح آن هم پوشانده شود، سپس به مدت ۴۵ دقیقه در فریزر قرار دهید.

حالا آنها را در ظرف کوچکی در روغن داغ شده طوری قرار دهید که سطح آن را بپوشاند و حدود یک دقیقه در آن بماند، سپس سریعا آن را در فریزر بگذارید تا سفت شود.

حالا برای تهیه سس بستنی شش قاشق غذاخوری شکر را روی حرارت ملایم آب کنید تا طلایی شود، سپس پنج قاشق غذاخوری خامه را به صورت بن‌ماری در شکر حل کنید و در هنگام سرو، سس را روی بستنی بریزید.

16. کوکی بستنی ساندویچی

یک پیمانه آرد گندم سبوس دار(آرد سنگکی) را با یک عدد زرده تخم مرغ و 100 گرم کره آب شده و 3 قاشق غذاخوری عسل درون ظرف غذاساز بریزید تا خوب مخلوط شوند. نصف پیمانه شکلات چیپسی را با مواد کوکی مخلوط کنید.

20دسر بستنی بیست (2)

سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید . با یک قاشق غذاخوری مقداری از مواد را بردارید و  روی کاغذ بریزید. سینی را  در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 20 دقیقه بپزید. دو پیمانه بستنی وانیلی را با چیپس میوه خرد شده مخلوط کنید و بین دوعدد از کوکی های خنک شده بگذارید و یک ساعت در فریزر قرار دهید.

17. دسر بستنی گردویی با قهوه

۲ فنجان شکر را به آرامی روی گاز حرارت دهید، مرتب هم بزنید تا طلایی رنگ شود.  دو قاشق غذاخوری قهوه را در دو قاشق غذاخوری آب جوش حل کرده ، آن را به شکر اضافه کنید. دوباره مخلوط قهوه و شکر را روی گاز حرارت دهید تا شکر کاملا حل شود. ۲ پیمانه بستنی وانیلی را که کاملا با دمای اتاق نرم شده با یک پیمانه گردوی خرد شده مخلوط کنید، سپس آن را به مخلوط قهوه و شکر اضافه کرده، هم بزنید.حال آن را در ظرف بریزید و داخل فریزر قرار دهید. بعد از دو ساعت شکلات تخته ای گرم را با مقدار کمی قهوه مخلوط کنید و روی دسر بریزید تا کاملا پوشیده شود.  

18. دسر کیوی با بستنی

کف یک قالب گرد مخصوص دسر را با سلفون بپوشانید. 2 عدد کیوی را پوست کنده و آن را به صورت لایه‌ای برش دهید. کیوی‌ها را در کف ظرف قرار دهید و نصف پیمانه بادام زمینی بوداده روی آن بریزید.نیم لیتر بستنی وانیلی را از فریزر خارج کرده ، اجازه دهید تا در دمای اتاق نرم شود، سپس روی کیوی‌ها بریزید و سطح آن را صاف کنید. روی مواد سلفون بکشید و داخل فریزر قرار دهید. بعد از 4 ساعت دسر را از قالب خارج کنید. چند عدد بادام زمینی و چند برش از کیوی را به عنوان تزیین دسر روی آن قرار بدهید.

19. دسر رژیمی ماست و بستنی

500 گرم شاتوت را با 500 گرم ماست کم چرب و 200 گرم بستنی وانیلی رژیمی در مخلوط کن بریزید تا کاملا پوره شوند. داخل قالب مستطیلی را با سلفون بپوشانید و دو سوم مخلوط را داخل ظرف بریزید. قالب را نیم ساعت درون فریزر قرار دهید. حالا 200 گرم توت فرنگی و 3 قاشق غذاخوری عسل را هم پوره کنید و روی مواد بریزید و یک سوم باقیمانده از مواد اولیه را هم به آن اضافه کنید و سلفون را کاملا روی مواد بکشید و داخل فریزر بگذارید.

20. بستنی تیرامیسو

یک و نیم بسته بیسکویت ساقه طلایی کوبیده را با 100 گرم کره به دمای محیط رسیده مخلوط کنید و آن را کف قالب کمربندی سلفون کشیده ، پهن کنید. نیم کیلو بستنی وانیلی یا توت فرنگی و 200 گرم پنیرخامه ای کم چرب و یک پیمانه توت فرنگی خرد شده را خوب مخلوط کنید و در قالب روی لایه بیسکویتی بریزید. سلفون را روی کل مواد بکشید و قالب را داخل فریزر قرار دهید. بعد از حدود 3 ساعت دسر شما آماده سرو است.