آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

دسر سه رنگ توت فرنگی


اگر اهل شیرینی‌پزی هستید و قبلا كیك اسفنجی درست كرده‌اید و از آن مقداری باقی‌مانده است، با استفاده از كیك و توت فرنگی و یك سری مواد خوشمزه دیگر یك دسر هیجان‌انگیز آماده كنید.

مجله آشپزی مثبت - مهشید امیری: اگر اهل شیرینی‌پزی هستید و قبلا كیك اسفنجی درست كرده‌اید و از آن مقداری باقی‌مانده است، با استفاده از كیك و توت فرنگی و یك سری مواد خوشمزه دیگر یك دسر هیجان‌انگیز آماده كنید، یک دسر خوشمزه و در عین حال بسیار شیک و زیبا. پیشنهاد می کنیم برای مهمانی های مهمی که دارید از این دسر درست کنید.

دسر سه رنگ توت فرنگی

مواد لازم

  • 1 تخته كیك اسفنجی (20×30)
  • بریلوی توت فرنگی به میزان لازم
  • توت فرنگی تازه به میزان لازم
  • 4 /1 پیمانه سس توت فرنگی (یا شربت غلیظ توت فرنگی)
  • 4 ق‌چ پودر ژلاتین
  • 200 گرم خامه فرم‌گرفته
  • 2 /1 پیمانه پودر قند
  • 8 ق‌س آب سرد
  • 8 /1 ق‌چ وانیل
  • 2 عدد سفیده تخم‌مرغ

طرز تهیه:

1.   پودر ژلاتین را همراه آب سرد و شربت یا سس توت فرنگی در ظرفی ریخته و مخلوط كنید، ظرف را روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید و دائم هم بزنید تا محلول شفاف شود. بعد ظرف را از روی حرارت بردارید.

2. سفیده تخم‌مرغ‌ها را به همراه وانیل و پودر قند در ظرفی ریخته و با همزن برقی آنقدر بزنید تا سفیدرنگ و پوك شود.

3. خامه فرم گرفته را به ظرف مخلوط سفیده تخم‌مرغ شیرین‌شده اضافه كرده و مخلوط كنید. حالا نوبت اضافه كردن مخلوط ژلاتین ولرم است. آنها را به آرامی مخلوط كنید. حالا  لایه میانی دسر آماده است.

4. به اندازه مقطع هر ظرف یکبار مصرف تلقی از کیک اسفنجی برش بزنید و در ته هر ظرف یك نفره بگذارید. همه كیك را به این روش در ته ظرف‌ها بگذارید و روی كیك‌ها را با لایه میانی توت فرنگی بپوشانید.

5. روی سطح دسر یك تكه توت فرنگی گذاشته و برای لایه آخر روی مواد را با بریلوی‌ توت‌فرنگی بپوشانید. دسر را با  توت فرنگی و یک تکه بیسکویت یا شکلات تزیین كرده و به مدت 5 ساعت در یخچال بگذارید تا آماده مصرف شود.

یه جور دیگه

-  اگر بریلوی توت فرنگی پیدا نكردید می‌توانید از سس توت فرنگی و یا شربت‌های غلیظ توت فرنگی جهت تزیین روی موس‌ها استفاده كنید یا به دلخواه از ژله توت فرنگی غلیظ درست‌شده از قبل استفاده كنید.

-  می‌توانید این دسر را با دیگر میوه‌های فصل مثل، آناناس، هلو، گیلاس و زردآلو تهیه كنید، اما اگر در دسترس نبودند كمپوت‌ آنها هم انتخاب خوبی است.

   این دسر را در ظرف بزرگ‌تر برای تعداد نفرات هم می‌توانید آماده کنید.

فوت‌وفن

 -   اگر لایه میانی قبل از ریختن روی برش كیك در ظرف مورد نظر، سفت و غلیظ شد، با قرار دادن آن روی حرارت غیرمستقیم می‌توانید آن را دوباره شل و نرم كنید تا راحت‌تر مورد استفاده قرار گیرد.

-    بریلو یك جور ماده ژله‌ای آماده است كه رنگ آن كاملا شفاف و طعم شیرینی دارد. با كمك آن می‌شود در عرض چند دقیقه سطح خارجی انواع موس، كیك، باواریا و بستنی را براق كرد.

-    اگر هم عجله دارید می‌‌توانید از كیك‌های اسفنجی ساده آماده در قنادی‌ها و نان فانتزی فروشی‌ها استفاده كنید و آن را به شكل دلخواه (به شكل ظرف یا قالب مخصوص سرو كردن) ببرید.

از كجا بخریم؟

- بریلو را در طعم‌ها و رنگ‌های مختلف می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم قنادی تهیه كنید. سس توت فرنگی و خامه قنادی فرم‌گرفته و ظرف‌های یکبار مصرف دسر را هم از همین فروشگاه‌ها خریداری كنید.


ویدیو مرتبط :
‫دسر توت فرنگی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دسر توت فرنگی



 

دسر توت فرنگی

 


مواد لازم:

 

 

پودر ژله توت فرنگی
1 بسته
خامه
1 بسته
خامه زده شده جهت تزئین
به میزان لازم
میوه جهت تزئین
به دلخواه

 

 

طرز تهیه:

 

ابتدا پود ژله توت فرنگی را در یک لیوان آب جوش حل نمائید سپس یک لیوان آب سرد به آن اضافه کنید و به همراه 2/3 خامه در میکسر یا مخلوط کن بریزید. سپس مواد را با میکسر خوب هم زده تا خامه و ژله مخلوط شود.


در انتها مواد را درون قالب مخصوص ژله بریزید و درون یخچال قرار دهید تا ژله بسته شود.


بعد از اینکه ژله بسته شده قالب را در آب ولرم به مدت چند ثانیه قرار دهید و ژله را در بشقاب مورد نظر برگردانید. در انتها با خامه و میوه های مختلف دسر توت فرنگی را تزئین کنید.

امیدواریم از دسر توت فرنگی لذت برده باشید.


منبع : ashpazonline