آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

دستور پخت لازانیای مکزیکی


حتما لوبیا را از شب قبل خیس كرده و آب آن را 3مرتبه عوض كنید و اگر فراموش كردید آن را 2بار جوشانده، آبش را خالی كرده و بعد بپزید.

سوران:

مواد اولیه :

برای 4 نفر

  • لوبیا 400گرم (قرمز یا چیتی)
  • نان 24عدد (ذرت یا تست)
  • پنیر نیم كیلو (بدون چربی ریكوتا)
  • سس سالسا 400گرم
  • ماست به میزان لازم (بدون چربی)
  • سیر 3حبه
  • زیره به میزان لازم
  • فلفل قرمز به میزان لازم
  • ذرت 200گرم (پخته)

دستور پخت لازانیای مکزیکی

طرز تهیه :


ابتدا لوبیا را در ظرفی مناسب پخته و بعد آن را له میكنیم و مقدار خیلی كمی را برای تزیین برمیداریم.سیر،فلفل قرمز و زیره را به لوبیا له شده اضافه میكنیم .سینی فر را چرب كرده و روی آن سس سالسا میریزیم و یك لایه نان ذرت قرار داده و روی آن لوبیا و ذرت میریزیم و روی آن مجددا سس سالسا میریزیم و لایه دیگری نان ذرت قرار میدهیم و روی آن یک لایه پنیر بدون چربی ریکوتا و یک لایه سس سالسا ، به ترتیب قرار میدهیم . در پایان یک لایه نان، لوبیا ،ذرت و روی آن زیره میپاشیم . ماست بدون چربی را روی آن ریخته و باقیمانده سس سالسا را روی آن پخش می کنیم . آن را بدون درپوش ، به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه ، با حرارت ۳۷۵ درجه فارنهایت داخل فر قرار میدهیم.بعد از آماده شدن مقداری لوبیا و ذرت را به عنوان تزیین روی آن میگذاریم.

نكات:

1) این غذا با نان تست خیلی خوب نمیشود ولی اگر نان ذرت نداشتید از نان تست استفاده كنید.

2) لوبیا چیتی این غذا را خوشمزه تر میكند تا لوبیا قرمز.

3) حتما لوبیا را از شب قبل خیس كرده و آب آن را 3مرتبه عوض كنید و اگر فراموش كردید آن را 2بار جوشانده،آبش را خالی كرده و بعد بپزید.


ویدیو مرتبط :
آموزش پخت لازانیای فوق العاده - مهارت های آشپزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستور پخت آسان لازانیای ایتالیایی



 

دستور پخت آسان لازانیای ایتالیایی

 

مواد لازم:

 

خمیر لازانیای آماده

یک بسته

گوشت چرخ کرده

نیم کیلو

پیاز سرخ شده

۳ قاشق سوپخوری

رب گوجه فرنگی

یک قاشق سوپخوری

سس سفید

۲ فنجان

پنیر پیتزا

۲۰۰ گرم

روغن

۱۰۰گرم

 

 

طرز تهیه:

 

گوشت چرخ کرده را با پیاز سرخ شده و ۲ قاشق سوپخوری روغن تفت می دهیم و می گذاریم با یک لیوان آب بپزد تا به روغن بیفتد . رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و نمک و فلفل آن را میزان می کنیم. از این مایه گوشتی برای انواع غذاهای ماکارونی و لازانیا استفاده می کنیم.

برای پخت خمیر لازانیا ( مثل ماکارونی ) ، در یک قابلمه بزرگ آب ریخته، می گذاریم تا آب به جوش آید. نمک و مقداری روغن برای جلوگیری از چسبیدن خمیرها به آب می افزاییم. بعد از آن خمیرها را در آب در حال جوش ریخته و بعد از چند جوش و نرم شدن خمیر آن را در یک آبکش ریخته و بلافاصله روی آن آب سرد می ریزیم تا خمیرها به هم نچسبند. سپس به آرامی خمیرها را بر داشته و روی یک پارچه تمیز می گذاریم تا آب آن مقداری گرفته شود . توجه کنید که موقع برداشتن از آبکش، خمیرها پاره نشوند. حالا خمیر لازانیا آماده است تا مواد گوشتی را روی آن قرار دهیم.

در ظرف تفلون یا پیرکس مناسب، ۲ قاشق سوپخوری روغن آبکرده و یک ردیف خمیر لازانیا قرار می دهیم و یک ردیف پنیر رنده شده و مقداری از مایه گوشتی و سس سفید را روی آن می ریزیم. سپس روی آن یک ردیف دیگر خمیر لازانیا و سس سفید ومایه گوشتی و پنیر رنده شده ریخته و به همین صورت ادامه می دهیم. ظرف را روی پنجره بالای فر قرار می دهیم تا با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت به مدت نیم ساعت بماند و پنیر روی آن کمی برشته شود. خمیر لازانیای آماده را می توانید از سوپرها نیز تهیه کنید.

 

طرز تهیه سس سفید برای لازانیا

 

مواد لازم:

 

کره

۵۰ گرم

آرد سفید

۲ قاشق سوپخوری

شیر

۲ فنجان

نمک و فلفل

به مقدار دلخواه

 

 

طرز تهیه:

 

کره را آب کرده و آرد را با آن کمی تفت می دهیم. شیر را به تدریج اضافه می کنیم تا سس صاف و یکنواخت و غلیظ شود. سپس نمک و فلفل را اضافه می کنیم. حالا سس آماده مصرف است.

 

نوع دیگر تهیه لازانیا

 

مواد لازم:

 

خمیر لازانیای آماده

۲بسته

قارچ

نیم کیلو

پنیر پیتزا

۲۰۰ گرم

سس سفید

۲ فنجان

پیاز سرخ شده

۲ قاشق سوپخوری

رب گوجه فرنگی

۲ قاشق سوپخوری

فلفل سبز و قرمز دلمه ای

از هر کدام یک عدد

روغن

۱۰۰ گرم

نمک و فلفل

به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه:

 

فلفل دلمه ایها را شسته و به صورت خلالهای باریک خرد می کنیم و با ۲ قاشق سوپخوری روغن کمی تفت می دهیم. پیاز سرخ شده و رب را اضافه کرده و می گذاریم با یک فنجان آب کمی بجوشد . قارچ را شسته و به صورت حلقه حلقه خرد کرده به آن اضافه می کنیم و نمک و فلفل آن را میزان می کنیم. سپس خمیر لازانیا را مانند ماکارونی پخته و مطابق روش قبلی عمل می کنیم.

 

 

نکات تغذیه ای :

 

لازانیا ، علاوه بر اینکه غذایی لذیذ و مقوی است. همچنین باب طبع کودکان نیز است. افرادی نیز که از لاغری رنج می برند می توانند با خوردن این غذا انرژی زیادی به بدنشان برسانند.