آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

دستور آشپزی: استیك پروانه‌ای با قارچ


استیك پروانه‌ای از یك برش ساده گوشت استیكی تشكیل شده است كه به صورت افقی توسط یك چاقوی تیز آن را برش زده و به هر طرف باز می‌‌كنید مانند بال‌های پروانه می‌‌شود. یك ماهی‌تابه گریل را روی حرارت زیاد گاز قرار دهید. قارچ‌ها را شسته و با یك كارد لبه‌های ناصاف و پایه قارچ را برش بزنید تا سطح كاملا صافی پیدا كند.


استیك پروانه‌ای از یك برش ساده گوشت استیكی تشكیل شده است كه به صورت افقی توسط یك چاقوی تیز آن را برش زده و به هر طرف باز می‌‌كنید مانند بال‌های پروانه می‌‌شود.



مواد لازم
  •   فیله استیك: 200×2 گرم
  •   قارچ: 2 عدد بزرگ
  •   رزماری خشك: به میزان لازم
برای سرو
  •   نان سیاباتا: یك عدد
  •   روغن زیتون: به میزان لازم
  •   آبلیموی تازه: یك‌دوم
  •   سس خردل:به میزان لازم
  •   شاهی: چندبرگ (برای تزئین)



ادویه
  •  روغن زیتون
  •  نمك  دریایی
  •  فلفل سیاه



برای شروع

یك ماهی‌تابه گریل را روی حرارت زیاد گاز قرار دهید.
قارچ‌ها را شسته و با یك كارد لبه‌های ناصاف و پایه قارچ را برش بزنید تا سطح كاملا صافی پیدا كند و بعد آن را درون ماهی‌تابه قرار دهید و با دست روی قارچ‌ها را فشار دهید تا كاملا با حرارت داخل تابه شكل گرفته و پخته شود. قارچ‌ها را پشت‌و‌رو كنید تا نسوزد. هنگامی كه از پخت آن مطمئن شدید آن را در یك ظرف جداگانه قرار دهید.

استیك 4دقیقه‌ای

با یك دستمال آشپزخانه روی استیك ضربه بزنید تا كاملا آب گوشت‌ جذب دستمال شود. فیله استیك را روی یك تخته چوبی قرار داده و پروانه‌ای كنید؛ با یك كارد تیز آشپزی آن را از قسمت انتها برش بزنید تا قرینه هم باشند، مانند باز كردن كتاب آن را باز كرده، روی تخته را با یك دستمال پاك كرده و رزماری خشك شده را همراه با نمك و فلفل بریزید و با دست آن را كمی مخلوط كنید. فیله استیك را روی ادویه‌ها بغلتانید (از بالا تا پایین) و (از چپ به راست) تا كاملا به خرد گوشت رود. كمی روغن زیتون روی دوطرف استیك بریزید. درهمان ماهی‌تابه گریل كه قارچ‌ها را درست كردیم استیك‌ها را به آرامی درون آن بخوابانید، اگر می‌خواهید استیك شما نیم‌پز شود 4دقیقه برای پخت آن كافی است. هر یك دقیقه باید استیك‌ها را به سمت دیگری برگردانید تا پخت آن به صورت یكسان انجام شود.

پیشنهاد

 (می‌توانید یك قابلمه كه درون آن با آب پر شده باشد را روی نان گذاشته تا نان‌ها باریك‌تر شود مانند تصویر روبه‌رو) بعد از 4دقیقه استیك‌ها را درون بشقاب چیده و نان سیاباتا را با زاویه برش دهید و درون گریل بگذارید تا نان‌ها هم مانند استیك و قارچ خط‌دار شوند. برای هر طرف نان به مدت یك دقیقه كافی است. قارچ‌ را كنار استیك چیده و روی آن را روغن زیتون و آبلیمو را همراه با كمی نمك و فلفل بریزید. نان سیاباتا را كنار استیك‌ها گذاشته و روی آن را همراه با كمی شاهی تزئین كنید. برای سرو كردن كنار غذا سس خردل بگذارید.


ویدیو مرتبط :
دستور غذایی قارچ شکم پر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستور آشپزی: پای استیك و موسیر


نصف روغن زیتون را در یك تابه بزرگ گرم كرده و گوشت مرغ كنسروی را برای چند دقیقه بپزید تا طلایی شود. بعد گوشت‌ها را از تابه بیرون بیاورید و كنار بگذارید. به استیك كمی آرد بپاشید و بعد آن را در همان تابه، سرخ كنید و بعد مرغ‌ها را دوباره به آن اضافه كنید.