آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

خورش کدو سبز با گوشت، مخصوص رژیمی ها


کدو سبز یکی از سبزیجات پرمصرف برای رژیمی هاست. در این مطلب طرز تهیه نوعی خورش با کدو سبز را به شما آموزش می دهیم که حتما از آن خوشتان می آید.

وب سایت ایران کوک: کدو سبز یکی از سبزیجات پرمصرف برای رژیمی هاست. در این مطلب طرز تهیه نوعی خورش با کدو سبز را به شما آموزش می دهیم که حتما از آن خوشتان می آید.

مواد اولیه:

  • گوشت 200 گرم
  • پیاز 2 عدد
  • سیر 2 حبه
  • رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
  • گوجه فرنگی 2 عدد
  • کدو سبز متوسط 2 عدد
  • نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه خورش کدو سبز با گوشت

طرز تهیه :


1- داخل قابلمه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید، پیاز و سیر را ریز خرد کنید و داخل روغن بریزید و تفت دهید تا نرم شوند سپس گوشت خرد شده و کمی زردچوبه اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

2- پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد گوجه فرنگی های خرد شده، رب گوجه فرنگی و 4 لیوان آب اضافه کنید و مخلوط نمایید سپس در قابلمه را بگذارید و حرارت را کم کنید و به مدت 2 ساعت اجازه دهید گوشت بپزد و نرم شود.

3- در مدت زمانی که گوشت میپزد کدوها را آماده کنید، کدو سبزها را بشویید سپس به صورت طولی چند برش بزنید، روی کدوها نمک بپاشید و در روغن سرخ کنید (نیازی به سرخ شدن نیست و فقط در حد طلایی شدن کدوها کافی میباشد).

4- پس از اینکه گوشت نرم شد نمک و فلفل را اندازه کنید سپس کدوهای سرخ شده را به خورش اضافه نمایید (پس از اضافه کردن کدوها خورش را هم نزنید)، در قابلمه را بگذارید و با حرارت کم اجازه دهید 1 ساعت دیگر خورش بجوشد و جا بیفتد سپس بهمراه برنج سرو کنید.

نکته ها:

در صورت تمایل مقداری آبلیمو به خورش اضافه کنید، همچنین میتوانید داخل این خورش از غوره هم استفاده کنید.


ویدیو مرتبط :
‫خورش کدو سبز- روش پخت خورش کدو خوشمزه و خوشبو | khoresh-e Kadoo‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خورش لوبیا سبز



 

خورش لوبیا سبز

 


مواد لازم :

 

 

گوشت قیمه شده
500 گرم
لوبیا سبز
600 گرم
گوجه فرنگی ریز( گوجه فرنگی درشت ۴ عدد )
۱۵ الی ۲۰ عدد
لیمو عمانی
3 عدد
آرد 1 قاشق
پیاز سرخ شده بدون روغن 2 قاشق غذا خوری
روغن حیوانی مخصوص سرخ کردن
نمک و زرد چوبه به میزان لازم
زعفران دم کرده به میزان لازم
رب گوجه فرنگی 1 الی 5/1 قاشق
پیاز درشت رنده شده 1 عدد

 


طرز تهیه :

 


گوشت و لوبیا و پیاز رنده شده را با نمک و زرد چوبه بپزید . این خورش به صورت آب پز تهیه و برای افرادی که طالب غذای آب پز هستند . آرد را با کمی روغن تفت دهید و به آن کمی آب اضافه کنید تا از هم باز شود و در خورش یریزید با این کار آب خورش غلظت پیدا میکند لیمو عمانی را با پوست تکه تکه کنید و دانه و محور وسط لیمو را جدا کنید وآنرا در خورش بریزید رب گوجه فرنگی هم اضافه کنید . اگر مثل تصویر گوجه فرنگی ریز بود که درسته در غذا بریزید و اگر درشت بود پوست و دانه گوجه فرنگی را گرفته و آنرا به اندازه بند انگشت ریز کنید و به همراه پیاز سرخ شده و زعفران در خورش بریزید وچند جوش که خورد حرارت را خاموش کنید گوجه فرنگی نباید زیاد پخته و له شود هر چه کمتر حرارت ببیند خوشمزه تر است و ۵ دقیقه حرارت کافیست .