آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

خورش قارچ و تخم مرغ



طرز تهیه خورش قارچ و تخم مرغ,نحوه پخت خورش قارچ


مواد لازم برای چهار نفر:

فلفل دلمه‌ای و پیاز خلال‌شده  از هر کدام یک عدد
 قارچ حلقه شده  20 عدد
 آبلیمو  1/4 پیمانه
 تخم مرغ  یک عدد
رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری
عصاره مرغ یک عدد
آب یک و نیم پیمانه
روغن به میزان لازم


طرز تهیه:
قارچ ‌ها را در تابه ریخته و آبلیمو را اضافه کنید. در تابه را ببندید تا آب میان بافتی قارچ خارج و خشک شود. سپس مقدار کمی روغن اضافه کنید تا قارچ تفت بخورد.


در تابه ای دیگر فلفل دلمه ای را با مقداری روغن تفت دهید تا کمی نرم شود. سپس پیاز را اضافه کرده و بگذارید با هم تفت بخورد. رب، آب و عصاره مرغ را افزوده تا جوش بیاید. در این زمان قارچ را اضافه کنید و با در بسته 30 دقیقه بگذارید تا جا بیفتد و بعد تخم‌مرغ را اضافه کرده و مرتب هم بزنید تا تخم‌مرغ در یک جا سفت نشود و بعد از سه دقیقه خورش آماده سرو است. این غذا را می‌توان با برنج و نان سرو کرد.

 

منبع : ashpazi.blog.ir


ویدیو مرتبط :
پیتزاى قارچ و تخم مرغ بیانكو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خورش قارچ و مرغ در مایکروویو


ابتدا فیله های مرغ را آغشته به نمك،‌ كره،آبلیمو و كمی آب‌ زعفران كنید و آن را به همراه قارچ خرد شده و پیاز داغ درون ظرف گودی بریزید. ماهنامه هنر آشپزی:

طرز تهیه خورش قارچ و مرغ در مایکروویو 

مواد لازم:

برای 4 نفر

  • آبلیمو به میزان لازم
  • فلفل سیاه به میزان لازم
  • نمك به میزان لازم
  • پیاز 2قاشق غذاخوری (ریز و سرخ شده با كره)
  • كره 2قاشق غذاخوری (آب شده)
  • شیر 2سوم لیوان
  • آرد 1قاشق غذاخوری
  • مرغ 600گرم (فیله شده)
  • قارچ 400گرم
  • زرده تخم مرغ 1عدد
  • زعفران به میزان لازم

طرز تهیه:

1. ابتدا فیله های مرغ را آغشته به نمك،‌ كره،آبلیمو و كمی آب‌زعفران كنید و آن را به همراه قارچ خرد شده و پیاز داغ درون ظرف گودی بریزید و ظرف را بدون درپوش به مدت 5 دقیقه با قدرت حداكثر 100 % در دستگاه مایكروویو بگذارید تا مواد تفت بخورد اگر میخواهید غذا را روی گاز بپزید اول كره را اضافه كرده و بعد فیله ها را سرخ كنید و بعد قارچ و بقیه مواد را بریزید و كاملا تفت دهید.

2. سپس نصف لیوان آب‌جوش را به همراه زعفران آب شده به آن‌ها اضافه كرده و ظرف را با درپوش به مدت 17ـ 15 دقیقه قدرت 100% حداكثر در مایكروویو بگذارید یا آنكه نیم ساعت روی گاز بپزید.

3. بعد آرد را در شیر سرد حل كرده و به همراه آب‌لیمو به غذا اضافه كنید و ظرف را بدون در به مدت 4 دقیقه قدرت حداكثر 100% در دستگاه بگذارید یا همچنان روی شعله حرارت بدهید تا وقتی كه مطمئن شوید مرغ شما كاملا پخته شده است.

4. در این فاصله یك‌بار آن را هم بزنید 1 عدد زرده را با چنگال هم بزنید و در 1 دقیقه مانده به اتمام زمان به مواد اضافه كنید.

طرز تهیه خورش قارچ و مرغ در مایکروویو

نكات:


1. زمان ریختن زرده تخم‌مرغ مرتباً‌ خورش را هم بزنید تا زرده بسته نشود.
2. بهتر است این خورش در فر یا مایكروویو تهیه شود.
3. موقع سرو غذا به خورش كمی آبلیمو اضافه كنید.
4. بهتر است قارچ را قبل از اضافه كردن كمی با آبلیموی داغ تفت دهید.