آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

خوراک کبک، یک طعم به یاد ماندنی


اگر اهل شکار نیستید و دلتان نمی‌آید تا جان یک حیوان بی‌گناه را برای تفریح یا خوردن بگیرید، احتمالا از آن دسته آدم‌هایی هستید که تا به حال گوشت نرم و لذیذ کبک را نچشیده‌اید. مدتی است که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌های بزرگ، کبک پرورشی در بسته‌بندی‌های خوب و باکیفیت عالی عرضه می‌شود.




مجله آشپزی ایده آل:  اگر اهل شکار نیستید و دلتان نمی‌آید تا جان یک حیوان بی‌گناه را برای تفریح یا خوردن بگیرید، احتمالا از آن دسته آدم‌هایی هستید که تا به حال گوشت نرم و لذیذ کبک را نچشیده‌اید، اما مدتی است که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌های بزرگ، کبک پرورشی در بسته‌بندی‌های خوب و باکیفیت عالی عرضه می‌شود. گذشته از خواص بسیاری که برای گوشت کبک ذکر شده، طعم خوب و منحصر به فردش ارزش امتحان یک‌باره را به آن می‌دهد.

خوراک کبک

مواد لازم برای دو نفر:
  •   کبک: 2 عدد
  •  پیاز متوسط: یک عدد، ساطوری
  •   سیر: یک حبه،‌ رنده شده
  •  گوجه فرنگی متوسط: 2 عدد نگینی
  •  فلفل دلمه‌ای قرمز: یک عدد نگینی
  •  روغن: 6 قاشق غذاخوری
  •  نمک و فلفل: به میزان لازم

روش تهیه:

1 -روغن را در یک قابلمه روی شعله متوسط داغ کرده و کبک‌های درسته را یک به یک حدود 10 دقیقه در آن تفت دهید تا همه جای آن برشته شود، سپس از روغن خارج کرده و کنار بگذارید.

2 - پیاز و فلفل دلمه‌ای را در همان روغن 5 دقیقه تفت دهید تا نرم شوند، سپس سیر را اضافه کرده و تفت دادن را یک دقیقه دیگر ادامه دهید.

3 - گوجه فرنگی نگینی را داخل قابلمه ریخته و پس از 5 دقیقه یا هنگامی که نرم شد کبک‌ها را به قابلمه برگردانده و با نصف پیمانه آب جوش به مدت 30 دقیقه روی شعله کم و با در بسته بپزید. در 10 دقیقه آخر  نمک  و فلفل غذا را اندازه کرده و آن را با برنج یا نان سرو کنید.

نکات:

1 - گوشت کبک در یخچال حداکثر 2 روز و پخته شده آن نهایتا 3 روز قابل نگهداری است.

2- برای تهیه این غذا برای هر نفر حداقل یک کبک درنظر بگیرید.

3 - در صورت تمایل می‌توانید کبک سرخ شده را با مواد تفت داده شده در یک ظرف نسوز ریخته و یک ساعت در فر با دمای 180 درجه سانتیگراد برشته کنید.


ویدیو مرتبط :
مستند «به یاد ماندنی»

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاریکاتورهای به یاد ماندنی



 

 

ضرورت دانستن رسوم و نوع نگاه طرف مقابل در جریان ازدواج امری حیاتی و تاثیر گذار است موضوعی که به همراه سادگی در ازدواج فراموش می شود.
ازدواج پیچیدگی های زیادی دارد که باید به آن توجه کرد !

 

کاریکاتور

 

 

کاریکاتور

 

 

کاریکاتور

 

 

کاریکاتور

 

 

کاریکاتور

 

 

کاریکاتور

 


کاریکاتوریست: محسن ملکی