آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

خوراکی های جدید، کباب های جدیدتر!


همیشه که نباید جوجه یا گوشت را کباب کنیم. می توان غذاهای سالم مانند بادنجان، مارچوبه و قارچ را هم کباب کرد و مزه کبابی آنها از خامشان بهتر است. اگر از کباب های معمولی خسته شده اید ابتکار به خرج دهید و خوراکی های زیر را کباب کنید و مزه آنها را هم امتحان کنید.




صبح بخیر: همیشه که نباید جوجه یا گوشت را کباب کنیم. می توان غذاهای سالم مانند بادنجان، مارچوبه و قارچ را هم کباب کرد و مزه کبابی آنها از خامشان بهتر است. اگر از کباب های معمولی خسته شده اید ابتکار به خرج دهید و خوراکی های زیر را کباب کنید و مزه آنها را هم امتحان کنید.

توفو و تِمپه

ساندویچ های سبزیجات یخزده را فراموش کنید و بجای آنها توفو و تمپه را کباب کنید و میل کنید. کباب کردن باعث می شود که طعم بوداده خوب و مطبوعی به پروتئین سالم داده شود. سعی کنید توفو و تمپه سفتی انتخاب کنید که با کباب کردن وا نرود.

برای آنکه طعم توفو دربیاید، آن را قبل از کباب کردن در چاشنی بخوابانید و به آن آبلیمو و سیر و پیاز اضافه کنید و سپس هر طرف آن را 5 دقیقه کباب کنید.

کلم برگ

کلم برگ که غنی از ویتامین و آنتی اکسیدان است، ستاره خوراکی های سالم است و می توان آن را به راحتی کباب کرد. کلم برگ با کباب شدن منبع بهتری از ویتامین کا – که برای گردش خون مهم است – می شود. برای درست کردن چیپس کلم برگ، آن را به روغن کانولا، نمک و فلفل آغشته کنید و سپس روی کاغذ روغنی در سینی فر بگذارید و 1 تا 2 دقیقه هر طرف آن را کباب کنید.

انجیر

یک انجیر کوچک 30 کالری دارد و منبع خوبی از فیبر و پتاسیم است. فقط چند دقیقه کباب کردن باعث می شود که این میوه کاراملیزه و نرم شود. بعد از کباب کردن آن را با عسل و پنیر بز میل کنید.

کاهو

از سالادهای همیشگی خسته شده اید؟ این بار بجای سالاد درست کردن با کاهو آن را کباب کنید. بدین ترتیب طعمی نیمسوز و بافتی متفاوت به آن می دهید. برای آماده کردن آن، کاهو را با روغن زیتون آغشته کنید. سپس یک دسته کاهو را 2 دقیقه کباب کنید. بعد با سس یا با روغن زیتون و نمک و فلفل میل کنید.

سیب

نه تنها می توانید با سیب پای سیب درست کنید، بلکه کباب خوبی هم با سیب می توان درست کرد. سیب را با کره، دارچین و آبلیمو آغشته کنید و کباب کنید. می توانید برای سرو کردن رویش کشمش و یک قاشق بستنی بریزید تا خوشمزه تر شود.

نخود

معمولاً از نخود برای درست کردن فلافل یا آبگوشت یا ... استفاده می شود. ولی می توانید آن را کباب کنید و در ساندویچ سبزیجات بریزید. برای آماده کردن نخود کبابی، یک قوطی نخود کنسروی را خوب بشویید و آبگیری کنید. سپس به آن روغن زیتون، سیر، نمک و فلفل بزنید. بعد نخودها را داخل ظرف مخصوص فر ریخته و در فر بگذارید. آنقدر برشته و کباب کنید که نرمی دلخواهتان بدست آید.

موز

بجای درست کردن کباب های ناسالم، این بار موز را کباب کنید و با چیپس شکلات میل کنید. ابتدا پوست موز را بکنید و از طول آن را به دو نیم کنید. داخل فویل بپیچید و 5 دقیقه آن را برشته کنید.

آووکادو

آووکادو منبعی غنی از پتاسیم، اسید فولیک، ویتامین ای و مواد غذایی دیگر است. یک آووکادوی متوسط حدود 250 تا 300 کالری دارد. آن را نصف کنید، پوستش را بکنید و هسته اش را در بیاورید. به آن آبلیمو و روغن زیتون اضافه کنید و دو تا سه دقیقه کباب کنید. سپس آووکادوی کباب شده را با سالاد یا جداگانه سرو کنید.

هلو

برای آنکه سالاد سالم تری درست کنید، از هلوی کبابی استفاده کنید. هلو و میوه های مشابه دیگر همچون آلو و شفتالو در مقابل بیماری های التهابی مانند دیابت و بیماری های قلبی از شما محافظت می کنند. هلو را به کره و آبلیمو آغشته کنید و کباب کنید. کمی بستنی وانیلی یا شربت به آن اضافه کنید.


ویدیو مرتبط :
معرفی دستگاه کباب گیر،کباب زن ودستگاه کباب پز پویا صنعت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هرگز روی زغال کباب نکنید !!!



کباب کردن

 

اين متخصصان مي‌گويند: كباب كردن يك روش كم چربي براي طبخ غذا است اما بايد هوشيار باشيم كه اگر گوشت كبابي زياد مصرف شود خطر ابتلا به سرطان را در پي خواهد داشت. اين مطالعات نشان مي‌دهد كه برگرها و كباب‌هاي آبدار بويژه در حالت نيم سوز و ذغالي شده حاوي مواد سرطان‌زا هستند. محققان در توضيح اين مطلب مي‌گويند: وقتي شما گوشت را روي ذغال كباب مي‌كنيد، مقداري از چربي گوشت روي ذغال و خاكستر مي‌ريزيد و وقتي چربي با اين حرارت بسيار زياد برخورد مي‌كند ماده سرطان‌زا توليد مي‌شود كه اين ماده با دود حمل شده و دوباره به گوشت برمي‌گردد و براي بدن خطرناك است. لذا متخصصان تغذيه توصيه مي‌كنند كه يك روش سالم و بي ضرر براي كباب كردن گوشت، سرخ كردن و يا تنوري كردن اين ماده خوراكي است. اين متخصصان تاييد مي‌كنند كه طبخ غذا در مدت زمان طولاني تر و در دماهاي پايين‌تر روش بسيار بهتر و سالم تري است. به علاوه طبخ جوجه بدون پوست‌ و مرغ و گوشت لخم نيز توصيه مي‌شود چرا كه مقدار چربي كه از اين نوع گوشت‌ها ممكن است روي ذغال بريزد به ميزان قابل توجهي كمتر است و در نتيجه از مقدار مواد سرطان‌زايي كه ممكن است توليد شوند، كاسته خواهد شد.