آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

خمیر هزار لایه، شیرینی پر خاصیت


مواد میانی شامل پنیرها و خامه و اسانس وانیل را با هم مخلوط کنید و وسط شیرینی‌ها را با آن پر کنید سپس از مربای کرنبری و توت فرنگی روی آن بریزید.



مجله آشپزی ایده آل: 

خمیر هزار لایه، شیرینی پر خاصیت

مواد لازم
  •  کرن بری تازه: یک دوم پیمانه
  •  شکر:  دو و یک دوم قاشق سوپ خوری 
  •   توت فرنگی: یک دوم پیمانه
  •  شکر: 1 پیمانه
  •  دارچین: یک چهارم قاشق چایخوری 
  •   پنیر ماسکارپونه: یک چهارم پیمانه
  •   پنیر خامه ای: یک چهارم پیمانه 
  •   خامه صبحانه: یک هشتم پیمانه
  •   اسانس وانیل: 2 قطره
روش تهیه:

1 - ابتدا برای تهیه این شیرینی از دو قالب یک شکل اما دو سایز استفاده نمایید.

2 - خمیر را به قطر 1 سانتی متر باز کنید و با کاتر بزرگ قالب بزنید.

3 - سپس ته قالب کوچک‌تر را  با کاغذ روغنی پوشانده و به کمی روغن آغشته نمایید و سپس قالب کوچک‌تر را در آن کمی فشار دهید تا جای آن کاملا فرو رفته و باز شود.

4 - خمیرها را در کنار هم چیده و در فر 200 درجه برای 15 دقیقه قرار دهید.

5 - پس از پخت روی شیرینی‌ها را کمی با عرق بهار نارنج مرطوب کنید.

6 - مواد میانی شامل پنیرها و خامه و اسانس وانیل را با هم مخلوط کنید و وسط شیرینی‌ها را با آن پر کنید سپس از مربای کرنبری و توت فرنگی روی آن بریزید.

روش تهیه مربا:

کرنبری را شسته و به همراه توت فرنگی در یک ظرف گذاشته و شکر بپاشید و بگذارید  تا یک شب بماند. سپس آن را روی حرارت ملایم در ظرف لعابی با چوب دارچین  ریخته  و برای 10 دقیقه جوش دهید. وقتی مواد به لعاب افتاد آبلیمو را اضافه کرده و 1 دقیقه جوش داده و خاموش می کنیم. درب ظرف را با دم کنی بسته و 6 ساعت استراحت می‌دهیم.

نکته:

توت سرشار از آنتی اكسیدان است. پوست قرمز، آبی و بنفش توت حاوی آنتی اكسیدان‌های مركبی است كه از خطرات رادیكال‌های آزاد بر رگ‌های خونی جلوگیری می‌كند. در واقع باعث حفظ و نگهداری حالت طبیعی  رگهای خونی می‌شود.

 توت‌ها به عنوان بهترین گزینه شما هستند. نه تنها میزان زیادی آنتی‌اكسیدان دارند بلكه دارای خاصیت حفاظت‌كنندگی پوشش سلولی مغز از ضربه نیز می‌باشند. روند پیری را كاهش می‌دهند و از آلزایمر و كهولت جلوگیری می‌كنند.



ویدیو مرتبط :
sherani Zaban 1طرز تهیه شیرینی زبان با خمیر هزار لا قسمت اول

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پر پرنده حدوداً ۶ هزار دلار فروخته شد



 

پر پرنده حدوداً ۶ هزار دلار فروخته شد

 

یکی از پرهای پرنده ای در نیوزلند ۵ هزار و ۸۸۰ دلار آمریکایی فروخته شد.این پر متعلق به یک پرنده سیاه است که هم اکنون نسل آن منقرض شده و آخرین بار در سال ۱۹۰۷ دیده شده است.

 

این پر که از قسمت دم پرنده کنده شده ۸ هزار و ۴۰۰ دلار نیوزلندی برابر با ۵ هزار و ۸۸۰ دلار آمریکایی فروخته شد.

 

هاکیمیت هاروود، محقق موزه ملی تپاپا نیوزلند در این باره گفت: روئسای قبایل ماوری که ساکنان اصلی نیوزلند هستند در مراسم سنتی به عنوان سمبل از پر این پرنده استفاده می کردند.