آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

حلوای آرد گندم


ابتدا كره و روغن مایع را در ظرفی كه بهتر است مسی باشد می‌ریزیم تا كره ذوب شود، سپس آرد را به آن اضافه می‌كنیم و با حرارت ملایم آنقدر به‌هم می‌زنیم تا بوی خامی آرد برنج كاملا گرفته شود و رنگ آن برگردد.





مواد لازم:

  •   آرد گندم (آرد سنگك): 750 گرم
  •    كره: 400 گرم
  •    روغن مایع: 250 میلی‌لیتر (یك لیوان)
  •    آب: یك‌لیتر (4 لیوان)
  •    شكر: یك كیلو
  •    زعفران آب كرده: یك‌چهارم استكان
  •    هل یا گلاب: به میزان دلخواه



روش تهیه :

ابتدا كره و روغن مایع را در ظرفی كه بهتر است مسی باشد می‌ریزیم تا كره ذوب شود، سپس آرد  را به آن اضافه می‌كنیم و با حرارت ملایم آنقدر به‌هم می‌زنیم تا بوی خامی آرد برنج كاملا گرفته شود و رنگ آن برگردد (طلایی شود.) در این مرحله آب را به همراه شكر و زعفران و درصورت تمایل هل و گلاب مخلوط می‌كنیم و روی حرارت به جوش می‌آوریم، سپس آرد سرخ شده را از روی حرارت برمی‌داریم و شربت حاصل را بسیار با احتیاط و به‌تدریج به آرد اضافه می‌كنیم و به هم می‌زنیم، اگر حلوا سفت بود كه باز هم شربت اضافه می‌كنیم و اگر شل بود، 2 تا 3 دقیقه دیگر آن را روی حرارت به‌هم می‌زنیم. در این زمان به این نكته دقت می‌كنیم كه حلوا مدت زیادی روی حرارت نماند، چون شربت آن می‌سوزد. نكته دیگری كه در مورد حلوا باید دقت كنیم، خوب سرخ شدن آرد آن است چون در غیر این صورت حلوا، روغن نمی‌اندازد و آرد روغن را پس نمی‌دهد.


ویدیو مرتبط :
‫حلوای آرد برنجی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش قیمت نان تا 30 درصد از اول آذر/ افزایش 10 درصدی قیمت گندم و آرد



اخبار,اخبار اقتصادی,نان گندم آرد

اخبار اقتصادی - افزایش قیمت نان تا 30 درصد از اول آذر/ افزایش 10 درصدی قیمت گندم و آرد

یک مقام مسئول از افزایش حداقل بیش از 10 درصدی و حداکثر 30 درصدی قیمت نان در کشور خبر داد و گفت: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت گندم و آرد 10 درصد افزایش می‌یابد.


یک مقام مسئول که نخواست نامش در خبر درج شود، در گفتگو با مهر از جمع‌بندی نهایی تغییر قیمت نان با مصوبه ستاد تنظیم بازار خبر داد و گفت: براساس مصوبه این ستاد، قیمت نان از ابتدای آذرماه تا 30 درصد افزایش خواهد یافت.

وی افزود: براساس این مصوبه، قیمت گندم و آرد 10 درصد افزایش خواهد یافت و تا سقف 20 درصد هزینه عوامل تولید نیز بسته به شرایط هر استان به افزایش قیمت گندم اضافه شده و قیمت نهایی نان را رقم می‌زند.

به گفته وی، تغییر قیمت نان از ابتدای آذرماه اجرایی خواهد شد و هم‌اکنون هماهنگی‌های لازم با نانوایان صورت گرفته است، ضمن اینکه در هر استان کارگروهی به ریاست استاندار تشکیل شده است تا بسته به هزینه‌های تولید در هر استان، قیمت نهایی نان را تعیین و ابلاغ کند.

به گفته وی، ظرف روزهای آینده قیمت نان در هر یک از استان‌های کشور به صورت رسمی اعلام خواهد شد و به موازات آن، نظارت‌های لازم بر کیفیت نان نیز صورت خواهد پذیرفت.

پیش از این، برخی نانوایان به صورت خودسرانه اقدام به افزایش قیمت نان کرده بودند و تنها یک نوع نان به صورت کنجددار و با قیمتی هزار تومان در نانوایی های خود عرضه می‌کردند.

برخی مسئولان دولتی می‌گویند: با توجه به اعتراضات متعدد مردم مبنی بر عدم کیفیت نان و اعتراضات نانوایان مبنی‌بر عدم سودآوری نانوایی‌ها و همچنین درخواست دست‌اندرکاران و تولیدکنندگان آرد و گندم کشور، دولت طرح جامع مرحله ای اصلاح قیمت گندم، آرد و نان را در دستور کار قرار داده و مقرر شده است تا قیمت در آینده‌ای نزدیک با اطلاع رسانی جامع به مردم اصلاح شود.

اخبار اقتصادی - مهر