آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

تیرامیسو قهوه و نارگیل



طرز تهیه تیرامیسو , نحوه درست کردن تیرامیسو قهوه و نارگیل


مواد لازم :

 بیسکوئیت لیدی فینگر  12 عدد
 زرده تخم مرغ  3 عدد
 شکر  نصف لیوان
 پودر نارگیل نصف لیوان
 پنیر ماسکارپونه 200 گرم
خامه 200 گرم
 قهوه فوری 2 قاشق چایخوری
پودر کاکائو و شکلات مقدار لازم


طرز تهیه :
برای تهیه کرم تیرامیسو داخل کاسه ای زرده های تخم مرغ را با شکر بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود.
 
2 قاشق چایخوری قهوه فوری را در نصف لیوان اب یا شیر سرد حل کنید و به زرده ها اضافه نمائید سپس پنیر ماسکارپونه ، خامه و پودر نارگیل را نیز اضافه کنید ، تمام مواد را با همزن بزنید تا یکدست شوند.
 
کف لیوان های سرو تیرامیسو مقداری بیسکوییت لیدی فینگر تکه شده بریزید و تا نصف لیوان از کرم اضافه کنید ، مقداری دیگر بیسکوییت تکه شده بریزید سپس تا بالای لیوان را با کرم پر کنید.
 
مقداری پودر کاکائو روی مواد بپاشید و در انتها نیز برای تزئین مقداری شکلات روی ان رنده کنید ، لیوان های تیرامیسو را به مدت 3 – 5 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خوب سرد شود.
 
نکته ها : بهترین نوع قهوه برای این دسر قهوه اسپرسو میباشد اما میتوانید از پودر قهوه فوری یا پودر نسکافه هم استفاده کنید.
 
میتوانید بجای پنیر ماسکارپونه از همان مقدار پنیر خامه ای استفاده کنید ، در صورت تمایل مقداری موز حلقه شده به لایه میانی تیرامیسو اضافه کنید.

منبع : irancook.ir


ویدیو مرتبط :
آموزش دسر ژله ی قهوه و نارگیل!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قهوه ازسرطان پوست جلوگيري مي كند!!



سرطان

قهوه از سرطان پوست جلوگيري مي كند


اضافه كردن يك فنجان قهوه به رژيم غذايي روزانه پس از هر نوبت ورزش روزانه ممكن است مانع از ابتلا به سرطان پوست شود.

دكتر سيامك روشن، متخصص پوست و مو به باشگاه خبرنگاران گفت: تلفيقي از ورزش روزانه به علاوه كافئين موجود در يك فنجان قهوه باعث نابودي سلول هاي سرطاني مي شود كه بر اثر اشعه ماورا بنفش خورشيد در طول مدت ورزش روزانه آسيب ديده اند كه همين امر مانع از ابتلا به سرطان پوست مي شود.

وي افزود: بر خلاف سلول هاي معمولي كه توانايي تنظيم اكسيژن را دارند سلول هاي سرطاني در تنظيم اكسيژن خود، دچار مشكل هستند كه با مصرف قهوه مي توان اين عارضه را برطرف كرد.


در زمستان نیاز بدن به ویتامین Dبیشتر می‌شود


با رسیدن فصل سرما، کوتاه تر شدن روزها و کاهش طول مدت تابش نور خورشید نیاز بدن به ویتامین D بیشتر می شود.

به گزارش مهر، محققان دانشگاه کریتون اعلام کرده اند که ویتامین D یکی از بهترین مواد برای مبارزه و جلوگیری از بروز بسیاری بیماریها از جمله سرطان به شمار می رود که اصلی ترین و طبیعی ترین منبع آن نور خورشید است.

بررسی ها نشان داده افرادی که به میزان کافی از ویتامین D استفاده می کنند 60 درصد کمتر از بقیه دچار انواع بیماریهای سخت و سرطان می شوند.

و به دلیل اینکه در فصل سرما و زمستان مدت زمان تابش خورشید به زمین کاهش می یابد بهتر است برای مصرف کافی از این ویتامین استفاده از انواع ماهی و روغن ماهی را افزایش دهیم. حتی در مواردی با مشورت پزشک می توان در این فصول به ویژه در مکانهایی که آسمان ابری تری دارند از مکمل های ویتامین D استفاده کرد.

البته لازم به ذکر است که مقدار مناسب این ویتامین روزانه 200 تا 400 واحد است. همین مقدار به منظور جلوگیری از بسیاری بیماریها کافی بوده و استفاده بیشتر آن جایز نیست. زیرا به واسطه اینکه ویتامین D محلول در چربی است مانند ویتامینهای محلول در آب از بدن دفع نمی شود و مازاد آن باقی می ماند.

اما برای زنان باردار و افرادی که مشکلات خاص دارند بنا به تجویز پزشک استفاده از این ویتامین حداکثر تا روزی 1000 واحد افزایش می یابد.

ویتامینd

موهای من خشک شده. .. چرا ؟


خشکی مو یکی از عارضه های مو می باشد که اسباب ناراحتی افرادی که دارای این نوع مو می باشد، گردیده است.

به گزارش سلامت نیوز، مهم ترین شایعات خشکی مو، شوره ی سر و موخوره می باشد. از عواملی که منجر به خشکی مو می گردد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

عوامل ارثی، عوامل هورمونی، فصل زمستان، نوع شامپو، کمبود ویتامین، تغذیه نامناسب، سشوار با حرارت بالا، رنگ کردن مو، در معرض گردو غبار بودن، شانه های نامناسب و ..


پزشکان جهت درمان خشکی مو، موارد ذیل را توصیه می کنند:


- کم کردن دفعات شست و شوی مو

- شست و شوی ساقه های مو با با نرم کننده های حاوی پروتیئن و ویتامین

- استفاده از کرم های مو

- ماساژ دادن پوست سر با روغن های گیاهی ( بادام شیرین و. .. )

- استفاده از شامپو های مخصوص موی خشک و شامپوهای حاوی پروتئین، انواع ویتامین، گلسیرین، عسل، رویال ژل، انواع روغن های گیاهی و. ..