آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

ته چین مرغ در ماهیتابه


عاشقان ته چین بشتابید که طرز تهیه ته چین را این بار بدون فر می خواهیم به شما آموزش دهیم. ته چین طرفداران خیلی خیلی زیادی دارد، اما درست کردن آن در فر برای بعضی ها سخت است. به همین دلیل خواستیم کار شما را راحت کنیم.

وب سایت سوران: عاشقان ته چین بشتابید که طرز تهیه ته چین را این بار بدون فر می خواهیم به شما آموزش دهیم. ته چین طرفداران خیلی خیلی زیادی دارد، اما درست کردن آن در فر برای بعضی ها سخت است. به همین دلیل خواستیم کار شما را راحت کنیم.

مواد اولیه:

  • برنج 5 پیمانه
  • سینه مرغ 2 عدد
  • ماست (پرچرب) 2 پیمانه
  • تخم مرغ 5 عدد
  • روغن 1/2 پیمانه
  • زعفران چند ق غ
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

ته چین مرغ در ماهیتابه

طرز تهیه:


1- مرغ را با ادویه کم میپزیم بطوریکه بعد از پختن فقط یک استکان آب داشته باشه. بعد از پخت استخان های مرغ را جدا میکنیم.

2- زعفران را در کمی آب جوش حل میکنیم. ماست را بهم میزنیم . نصف از زعفران حل شده در آب جوش را با کمی نمک و فلفل و سه عدد زرده تخم مرغ در ماست میریزیم و بهم میزنیم و گوشت مرغ ریش شده (درشت ریش کنید) را در ماست میخابانیم.

3- بهتر است از یک روز قبل مواد را در ماست بخوابانید. - پلو را آبکش میکنیم ته یک ظرف نسوز (من در ماهیتابه این کار را انجام دادم) دو عدد زرده تخم مرغ نصف از روغن و یکی دو ملاقه از ماستی که گوشت مرغ را در آن خواباندیم میریزیم سه چهار کفگیر برنج در ماهیتابه ریخته و مایه با برنج خوب مخلوط میکنیم و در ته ظرف را با پشت قاشق حسابی صاف میکنیم.

4- مقداری مرغ روی برنج میچینیم(تقریبا همه طرف رو پر کند) باز سه چهار کفگیر برنج و دوباره از گوشت مرغ روی برنج میریزیم. در هر مرحله با پشت قاشق صاف میکنیم و فشار میدهیم تا له شود.

5- در آخر آب گوشت مرغ را با بقیه زعفران و سه چهار قاشق سوپخوری روغن آبکرده و بقیه ماستی که در ظرف باقیمانده را مخلوط میکنیم و این مایه را روی سطح برنج میریزیم.(ممکن است یکم آب زیاد شود اما همان اجازه میدهد تا پلو نسوزد و بافت نرمی پیدا کند)

6- در ماهیتابه را با دم کنی میپوشانیم و اول بمدت 5 دقیقه با حرارت زیاد بعد از آن یک ساعت و نیم الی دو ساعت با حرارت کم و شعله پخش کن میگذاریم تا دم بکشد. نوش جان


ویدیو مرتبط :
ته چین مرغ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه ته چین مرغ



  ته چین مرغ

مواد لازم :

 

برنج یك كیلو گرم
مرغ متوسط یك عدد
ماست 750 گرم (معادل یك لیوان)
روغن مایع 350 گرم
زرده تخم ‌مرغ چهار عدد
زعفران ساییده دو قاشق چایخوری
نمك و ادویه به مقدار مورد نیاز
قارچ خرد شده به مقدار دلخواه

 

طرز تهیه :

گوشت مرغ را با مقداری آب و نمك و ادویه بپزید. هنگامی كه مرغ پخت و حدود یك استكان آب آن باقی ماند, آب مرغ را جدا كنید و پش از درآوردن استخوانهای آن, مرغ را به قطعات كوچكتر تقسیم كنید. زعفران را در مقدار كمی آب گرم حل كنید و آن را با دو زرده تخم مرغ, تمام ماست و مقدار كمی نمك و فلفل مخلوط كنید و مرغ پخته شده را حداقل به مدت سه تا چهار ساعت در مخلوط ماست داخل یخچال بگذارید.قارچ ها را با آب لیمو و روغن سرخ كنید و كنار بگذارید .برنجی را كه از قبل خیس كرده‌اید بجوشانید و آبكش كنید.

 

دو عدد زرده تخم مرغ, 150 گرم روغن و نصف مخلوط ماستی را كه مرغ را در آن خوابانده بودید با دو تا سه كفگیر برنج مخلوط كنید و در ته دیگ یا قابلمه بریزید و با ته قاشق آن را صاف كنید. مقداری مرغ به صورت یك لایه نازك روی ته دیگ بچینید و روی آن نیمی از پلو را بریزید. بقیه مرغ را روی برنج بچینید و بقیه برنج را نیز روی مرغ بریزید و سطح مرغ را با برنج بپوشانید.آب مرغ را با یك قاشق چایخوری زعفران مخلوط كنید و روی برنج بریزید.

 

سطح برنج را با كفگیر كمی فشار دهید تا برنج كمی فشرده شود.باقیمانده مخلوط ماست را روی برنج بریزید و سه تا چهار قاشق غذا خوری روغن را ذوب كنید و روی برنج بریزید و آن را دم كنید. بعد از یك و نیم ساعت ته چین آماده است. پس از دم كشیدن, به سرعت قابلمه را در دیس وارونه كنید تا ته چین به شكل قالبی خارج شود.


منبع:ashpazirani.wordpress.com