آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

تهیه چیزکیک آلبالو با بیسکویت دایجستیو


در این مطلب میخواهیم طرز تهیه چیزکیکی را به شما آموزش دهیم که نیازی به آرد ندارد. به جای آرد از بیسکویت دایجستیو یا ساق طلایی استفاده می کنیم.

وب سایت سوران: در این مطلب میخواهیم طرز تهیه چیزکیکی را به شما آموزش دهیم که نیازی به آرد ندارد. به جای آرد از بیسکویت دایجستیو یا ساق طلایی استفاده می کنیم.
 
مواد اولیه:

  • بیسکویت دایجستیو (می توانید از بیسکوییت ساقه طلایی استفاده کنید) ۲ لیوان نرم شده
  • پنیر خامه ای ۶۰۰ گرم
  • کره ذوب شده ۶۰ گرم
  • تخم مرغ (زرده و سفیده از هم جدا شود) ۵ عدد
  • شکر ۱ لیوان
  • خامه ۱/۳ لیوان
  • رنده پوست لیموترش ۱/۳ قاشق مرباخوری
  • مربای آلبالو ۱ شیشه
  • وانیل و پودر دارچین به میزان لازم

طرز تهیه چیز کیک آلبالو (دسری خوشمزه و مجلسی)

طرز تهیه:


1- بیسکوییت نرم شده، پودر دارچین و کره ذوب شده را کاملا با هم مخلوط کنید و سپس داخل ظرف مورد نظرتان ریخته و آن را پهن کنید. ظرف را به مدت ۶ دقیقه با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد در فر بگذارید تا رنگ بیسکوییت ها کمی تغییر کند.

2- حالا پنیر خامه ای، رنده پوست لیمو ترش، شکر و وانیل را با مخلوط کن بزنید تا مواد با هم مخلوط شده و به شکل کرم در بیایند حالا زرده تخم مرغ ها و خامه را هم به این مواد اضافه کنید و کمی هم بزنید سپس سفیده تخم مرغ را هم کم کم اضافه کنید ولی این بار با قاشق چوبی هم بزنید مواد به دست آمده را داخل بیسکوییت های داخل ظرفتان بریزید و روی ظرف را با آلومینیوم پوشانده و آن را به مدت ۱ ساعت در فر قرار دهید . بعد از آن وقتی ظرف خنک شد، آن را به مدت ۳ ساعت در یخچال بگذارید.

3- حالا چیز کیک شما آمادست تنها کافیست روی آن را با مربای آلبالو بپوشانید.

طرز تهیه چیز کیک آلبالو (دسری خوشمزه و مجلسی)

4- اگر دوست دارید مهمان هایتان راحت تر دسر را میل کنند و سرو آن برای شما هم راحت تر باشدمی توانید از قالب های کوچک استفاده کنید. مطمئن باشید مینی چیز کیک طرفداران بیشتری خواهد داشت!

طرز تهیه چیز کیک آلبالو (دسری خوشمزه و مجلسی)

5- اما اگر فکر میکنید چیز کیک هم تکراری شده قالب های کوچکتان را از موادی که درست کردید پر کنید و کلا قسمت بیسکوییتی را از دسر خود حذف کنید. میتوانید آلبالو ها را در وسط مواد هم بریزید.

طرز تهیه چیز کیک آلبالو (دسری خوشمزه و مجلسی)


ویدیو مرتبط :
بیسکویت دایجستیو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه آلبالو پلو



 

 

آلبالو پلو

 

 

مواد لازم :

 

 

 

آلبالو
0/5 کیلو
شکر
250 گرم
گوشت چرخ کرده
250 گرم
برنج
4 پیمانه
پیاز ۱ عدد متوسط
نمک به مقدار لازم
فلفل به مقدار لازم
دارچین به مقدار لازم
زردچوبه به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

 



طرز تهیه:

 


ابتدا سر و دم آلبالو ها را کنده و هسته آنها را در می آوریم و لا به لای آنها شکر میریزیم و میگذاریم روی حرارت ملایم تا آرام آرام بپزد.

 


مقدار شکر بستگی به ذائقه شما دارد اگر دوست دارید شیرین تر باشد شکر بیشتر و اگر ترش تر دوست دارید شکر کمتری بریزید. پیاز را در گوشت چرخکرده رنده کرده و مقداری هم نمک و فلفل و زردچوبه به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم و سپس آن را به صورت کوفته قلقلی های ریز در می آوریم و با مقدار کمی روغن تفت می دهیم وقتی کمی سرخ شدند مقداری دارچین روی آن می پاشیم و بعد از یکی دو دقیقه کوفته ها را از روی حرارت برمیداریم.

 


برنج را هم آبکش می کنیم و سپس کف قابلمه مورد نظر را سیب زمینی یا نان گذاشته مقداری روغن مایع و کمی هم از شربت آلبالویی که آماده کرده ایم می ریزیم. سپس یک لایه برنج یک مقدار از کوفته ها و یک مقدار از آلبالو (بدون آب) میریزیم و همینطور ادامه می دهیم تا کل مواد تمام شود.

 


سپس دو سه قاشق از شربت را روی برنج ریخته و با حرارت متوسط روی اجاق گاز میگذاریم تا برنج بخار کند بعد از اینکه بخار کرد نصف استکان از شربت را روی برنج ریخته حرارت را کم کرده و میگذاریم تا دم بکشد. برای تزئین می توانید از خلال پسته و بادام استفاده کنید.