آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

تهیه آرد سلف رایزینگ در خانه ( آرد شیرینی )



طرز تهیه آرد سلف رایزینگ,آرد سلف رایزینگ خانگی


آرد سلف رایزینگ Self-Rising در واقع نوعی از آرد است که خودش به تنهایی تمام مواد لازم برای پف دادن به کیک را دارد و اگر در دستوری نوشته شده باشه از این آرد استفاده کنید نمیتونید آرد سفید معمولی را به تنهایی جایگزینش کنید. نیازی هم نیست برای یه کیک یا مافین که میخواهید درست کنید آرد جدا بخرید چون به راحتی میتونید خودتون تو خونه درستش کنید.


چون میدونم خیلی از افراد وقتی یه دستور را میخونند، تا ببینند توش چیزی هست که توی خونه ندارند بی خیال درست کردنش میشند برای همین به صورت یه پست جداگانه نوشتم که از این به بعد اگه جایی دستور کیکی را با این نوع آرد دیدید با خیال راحت تا ته دستور را بخونید و بی خیالش نشید.

مواد لازم :

آرد سفید 1 پیمانه
 بیکینگ پودر 1 و 1/2 ق چ
* نمک kosher salt 1/4 ق چ

 

* اگر از نمک معمولی Table salt استفاده میکنید 1/8 ق چ 

 

طرز تهیه :
یعنی به ازای هر پیمانه آرد سلف رایزینگ شما نیازبه مقادیری که ذکر شد دارید و اگر در دستور مقدار آرد بیشتر بود این مواد را به همان اندازه اضافه کنید.

طرز تهیه آرد سلف رایزینگ,آرد سلف رایزینگ خانگی


ابتدا یک پیمانه آرد بردارید و بهتره که آرد را قاشق قاشق اضافه کنید و در آخر یه ضربه ای هم به پیمانه بزنید تا هوای اضافی گرفته بشه و بعد از اینکه یک پیمانه آرد اندازه گرفتید به اندازه 2 قاشق چایخوری از روی آرد بردارید یعنی به یه کم کمتر از یک پیمانه آرد نیاز داریم و بعد نمک و بیکینگ پودر را اضافه کنید و همه مواد را مخلوط کنید.


این آردی که درست شد همون آرد سلف رایزینگ هست.

 

منبع : ghashoghchangal.com


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه کیک شکلات بدون آرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه شیرینی رژیمی بدون آرد و روغن



شیرینی رژیمی بدون آرد و روغن,طرز تهیه شیرینی های رژیمی

پخت این شیرینی بدون آرد و روغن هم بسیار آسان است و هم کم کالری!


مواد لازم برای شیرینی رژیمی بدون آرد و روغن :

 فندق 1 لیوان
 سفیده تخم مرغ 1 عدد
کاکائو  1 قاشق
 شکر  نصف لیوان
پودر قند به مقدار لازم برای روی شیرینی


طرزتهیه شیرینی رژیمی بدون آرد و روغن :
برای تهیه این شیرینی لذیذ و رژیمی ابتدا فندقها را پودر کرده تا مثل آرد شده سپس شکر، سفیده تخم مرغ و کاکائو را ریخته تا به حالت خمیر درآید. در یک بشقاب پودر قند ریخته و مواد را به آن آغشته می کنیم در سینی فر کاغذ روغنی انداخته در فر 150 درجه به مدت 8 دقیقه قرار می دهیم شیرینی ها را بیشتر از 8 دقیقه در فر قرار ندهید چون زود می سوزد.

منبع : hidoctor.ir