آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

تقویت بدن با نوشیدنی های پاییزی


داشتن سیستم ایمنی قوی برای شروع یک پاییز و زمستانی دل انگیز لازم است. اگر سیستم ایمنی بدن قوی نباشد هر باکتری، قارچ، ویروس و انگلی به آن حمله کرده و خدای ناکرده شما را به بستر بیماری می‌اندازد.

وب سایت تبیان: داشتن سیستم ایمنی قوی برای شروع یک پاییز و زمستانی دل انگیز لازم است. اگر سیستم ایمنی بدن قوی نباشد هر باکتری، قارچ، ویروس و انگلی به آن حمله کرده و خدای ناکرده شما را به بستر بیماری می‌اندازد.

نوشیدنی های پاییزی

 اما تقویت آن می‌تواند شما را از سرماخوردگی، آنفلوانزا و دیگر بیماری‌های عفونی حفظ کند. در این مطلب چند نوشیدنی ساده و طبیعی را معرفی می‌کنیم که سیستم دفاعی بدن را تقویت و شما را برای فصل سرما آماده می‌کند.

نوشیدنی چند میوه پاییزی


نوشیدنی های پاییزی

این نوشیدنی مفید از چند میوه تهیه شده و حاوی میزان زیادی ویتامین C است. در واقع می‌توان به این نوشیدنی چند میوه لقب بمب ویتامین C را داد.

مواد لازم:

  • انار 1 عدد
  •  پرتقال 1 عدد
  •  نصف لیموترش
  •  آناناس 120 گرم
  •  انگور 250 گرم
  •  یخ نصف لیوان
روش تهیه:

1.میوه‌ها را به خوبی شستشو دهید.

2.پوست میوه‌هایی که لازم است را بگیرید و هسته یا دانه‌ی آن‌ها را خارج کنید.

3.انار را دانه کنید و همه‌ی میوه‌ها را داخل مخلوط کن بریزید.

4.مخلوط کنید تا کاملاً یکدست شوند. سپس یخ خرد شده را به آن اضافه کرده و تازه به تازه میل کنید.


نوشیدنی پاییزی هویج و کدوتنبل

نوشیدنی های پاییزی

کدو تنبل یا همان کدو حلوایی و هویج دو ماده‌ غذایی سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها است که به تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از پیری زود هنگام کمک می‌کند.

مواد لازم:
  • کدو تنبل یک برش بزرگ
  •  هویج یک عدد
روش تهیه:

1.هویج و کدوحلوایی را به خوبی شسته و پوست بگیرید.

2.سپس آن ها را با کمی آب داخل مخلوط کن بریزید.

3.هر روز یک لیوان از این نوشیدنی مفید و تقویت کننده استفاده کنید.


نوشیدنی مرکباتی پاییزی
نوشیدنی های پاییزی

تمام مرکبات حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین C هستند که برای تقویت سیستم ایمنی بدن فوق العاده‌اند.

مواد لازم:

  • پرتقال 3 عدد
  •  نارنگی 3 عدد
  •  لیموترش 1 عدد
  •  عسل 1 قاشق
روش تهیه:

1.آب مرکبات را گرفته و با هم مخلوط کنید. کمی عسل به آن اضافه کرده و میل کنید. این نوشیدنی حاوی خواص فوق‌العاده‌ای است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن لازم‌اند.


دمنوش زنجبیل و لیمو

نوشیدنی های پاییزی

اگر طرفدار نوشیدنی‌های گرم هستید می‌توانید به دمنوش‌ها اعتماد کنید. دمنوش زنجبیل و لیموترش حاوی میزان زیادی مواد مغذی است که سیستم ایمنی بدن را به خوبی تقویت کرده و سدی در برابر نفوذ ویروس‌ها و باکتری‌ها به بدن می‌سازد.

مواد لازم:

  • آب داغ 250 میلی لیتر معادل 1 لیوان
  •  عسل 25 گرم معادل 1 قاشق
  •  آب لیموترش 1 قاشق چایخوری
  •  زنجبیل آسیاب شده نصف قاشق چایخوری
  • دارچین یک و نیم قاشق چایخوری

روش تهیه:

1.زنجبیل و دارچین را در یک لیوان آب جوش ریخته و هم بزنید.

2.آب لیمو ترش و عسل را نیز اضافه کنید.

3.اجازه دهید به مدت 5 دقیقه بماند و سپس این نوشیدنی گرم خوشمزه را نوش جان کنید.

اگر فشار خونتان بالاست قبل از مصرف زنجبیل با پزشک مشورت کرده و در مصرف آن زیاده روی نکنید.


دمنوش رزماری پاییزی

نوشیدنی های پاییزی

رزماری حاوی میزان قابل توجهی ویتامین C است. این ویتامین در گل‌ها و برگ‌های آن وجود دارد. این گیاه معطر برای تقویت سیستم ایمنی بدن مؤثر است اما در صورت ابتلا به پرفشاری خون، صرع یا گاستریت (ورم معده) توصیه نمی‌شود.

مواد لازم:
  •  برگ خشک رزماری 1 قاشق
  •  آب جوش 1 لیوان

روش تهیه:

1.برگ‌های رزماری را در آب داغ ریخته و به مدت 5 دقیقه بجوشانید.

2.سپس زیر شعله را خاموش کرده و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه بماند. دمنوش را صاف کرده و روزانه دو تا سه فنجان از آن بنوشید.


دمنوش آویشن

نوشیدنی های پاییزی

آویشن یکی از گیاهی ضدعفونی کننده و ضدباکتری است. این گیاه حاوی ترکیب مؤثری به نام تیمول است. تهیه ی دمنوش از این گیاه سیستم ایمنی را تقویت می کند.

مواد لازم:
  • آویشن 1 قاشق،
  •  آب 1 لیوان
روش تهیه:

1.روی آویشن یک لیوان آب گرم بریزید و اجازه دهید به مدت 3 تا 4 دقیقه بجوشد. سپس زیر شعله را خاموش کرده و ده دقیقه صبر کنید. در نهایت نوشیدنی را صاف و بلافاصله میل کنید.


ویدیو مرتبط :
یک نوشیدنی گرم برای بعد از ظهرهای سرد پاییزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چای نعناع؛ نوشیدنی پاییزی!



 

چای نعناع؛ نوشیدنی پاییزی!

 

یک متخصص گیاهان دارویی با بیان اینکه فصل پاییز دارای طبیعتی سرد و خشک است و باید بدن را با این هوا وفق داد، اظهار کرد: در فصل پاییز هر روز چای نعناع بنوشید.

هادی گلزاری مکمل در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه همدان، با بیان این مطلب اظهار کرد: در فصل پاییز انرژی بدن رو به تحلیل رفته همچنین بیماری های سودا مانند آرتروز و بیماری های پوستی در این فصل در افراد سوداوی مزاج بروز می کند.

وی اظهار کرد: توصیه می شود در این فصل از مصرف زیاد مواد غذایی مانند بادمجان و برنج که دارای طبیعت سرد و خشک هستند خودداری شود.

گلزاری اضافه کرد: در مقابل مصرف گوشت گوسفند، خشکبار و تنقلات از جمله گردو و بادام به علت دارا بودن طبیعت گرم و بدست آوردن انرژی و رطوبت از دست رفته بدن مورد تاکید قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: مصرف مخلوط آب و عسل با لیمو و همچنین چای نعناع در پاییز علاوه بر تقویت قوای جسمی و سیستم دفاعی بدن در درمان سرما خوردگی نیز موثر است.

وی در پایان تصریح کرد: استفاده از روغن کنجد و روغن بادام برای پیشانی، گونه ها و ملاج (فاصله یک وجب از نوک بینی تا وسط سر) برای تقویت پوست در این فصل تاثیرگذار است..... /  خبرگزارى ایسنا