آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

ترک ها این کباب را می خورند


تركیه بعد از ایران، سرزمین كباب‌های رنگارنگ و خوش‌طعم است. ترك‌ها ذائقه‌ای مشابه ما دارند و مانند همسایگان شرقی خود به گوشت قرمز علاقه ویژه‌ای دارند.



مجله آشپزی ایده آل: تركیه بعد از ایران، سرزمین كباب‌های رنگارنگ و خوش‌طعم است. ترك‌ها ذائقه‌ای مشابه ما دارند و مانند همسایگان شرقی خود به گوشت قرمز علاقه ویژه‌ای دارند. استانبول كباب یك ویژگی منحصربه‌فرد دارد. آن هم اینكه در بین گلوله‌های گوشت تكه‌های بادمجان طعم‌دار خودنمایی می‌كند و نه تنها باعث مفصل‌تر شدن غذا می‌شود، بلكه برای كسانی هم كه میانه خوبی با گوشت ندارند، می‌تواند جالب باشد.

استانبول كباب

مواد لازم برای 4 نفر:
  •  گوشت چرخ‌كرده: 500 گرم
  •  پیاز متوسط: یك عدد، ساطوری‌ شده
  •  پودر زیره سبز: 2 قاشق چای‌خوری
  •   پودر پاپریكا: یك قاشق غذاخوری
  •  زردچوبه: یك قاشق چای‌خوری
  •  سیر: 3 حبه، رنده شده
  •  بادمجان كوچك: 4 عدد
  •   فلفل سیاه: یك قاشق چای‌خوری
  •  آبلیمو: 4 قاشق غذاخوری
  •  روغن مایع: یك‌چهارم پیمانه
  •  نمك: به میزان لازم

روش تهیه:


1- هر یك از بادمجان‌ها را 6 قسمت كرده و حداقل یك ساعت در مایه آبلیمو، روغن، نمك، فلفل سیاه، یك قاشق چای‌خوری زیره سبز و یك حبه سیر رنده شده بخوابانید.

2- گوشت را با پیاز، زیره، پاپریكا، زردچوبه و سیر مخلوط كرده و نمك و فلفل آن را اندازه كنید. گوشت را به 20‌قسمت مساوی تقسیم كرده و هر یك را به شكل گلوله درآورید.

3- چهار سیخ مخصوص گوجه‌فرنگی انتخاب كرده و گوشت و بادمجان را یك در میان به سیخ بكشید. سپس روی شعله ملایم حدود 20 دقیقه بپزید تا گوشت و بادمجان به آرامی بپزد و كباب شود.

نکات:


1 - بادمجان‌هایی انتخاب كنید كه قلمی باشد و عرض آن از كوفته‌های قلقلی بیشتر نباشد.
2 - به جای بادمجان از كدو هم می‌توانید استفاده كنید.
3 - استانبول كباب را در تابه نیز می‌توانید سرخ كنید.



ویدیو مرتبط :
چینی ها در بازار ترک می خورند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هرگز روی زغال کباب نکنید !!!



کباب کردن

 

اين متخصصان مي‌گويند: كباب كردن يك روش كم چربي براي طبخ غذا است اما بايد هوشيار باشيم كه اگر گوشت كبابي زياد مصرف شود خطر ابتلا به سرطان را در پي خواهد داشت. اين مطالعات نشان مي‌دهد كه برگرها و كباب‌هاي آبدار بويژه در حالت نيم سوز و ذغالي شده حاوي مواد سرطان‌زا هستند. محققان در توضيح اين مطلب مي‌گويند: وقتي شما گوشت را روي ذغال كباب مي‌كنيد، مقداري از چربي گوشت روي ذغال و خاكستر مي‌ريزيد و وقتي چربي با اين حرارت بسيار زياد برخورد مي‌كند ماده سرطان‌زا توليد مي‌شود كه اين ماده با دود حمل شده و دوباره به گوشت برمي‌گردد و براي بدن خطرناك است. لذا متخصصان تغذيه توصيه مي‌كنند كه يك روش سالم و بي ضرر براي كباب كردن گوشت، سرخ كردن و يا تنوري كردن اين ماده خوراكي است. اين متخصصان تاييد مي‌كنند كه طبخ غذا در مدت زمان طولاني تر و در دماهاي پايين‌تر روش بسيار بهتر و سالم تري است. به علاوه طبخ جوجه بدون پوست‌ و مرغ و گوشت لخم نيز توصيه مي‌شود چرا كه مقدار چربي كه از اين نوع گوشت‌ها ممكن است روي ذغال بريزد به ميزان قابل توجهي كمتر است و در نتيجه از مقدار مواد سرطان‌زايي كه ممكن است توليد شوند، كاسته خواهد شد.