آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

ترشی لبوی یک هفته ای مخصوص زمستان


ترشی لبو از جمله ترشی های ساده است که به راحتی می توانید آن را درست کنید. این ترشی در عرض یک هفته آماده می شود.

وب سایت آشپز باشی: ترشی لبو از جمله ترشی های ساده است که به راحتی می توانید آن را  درست کنید. این ترشی در عرض یک هفته آماده می شود.

ترشی لبو

مواد لازم:
  • ۴ عدد چغندر
  • ۱/۲ لیتر  سرکه سفید    
طرز تهیه:

1. چغندر ها را در قابلمه با 4 لیوان آب بپزید . در قابلمه را برندارید تا رنگ لبو خوب و قرمز شود .2 الی 3 ساعت طول می کشد.

2. پس از سرد شدن ، لبوها را به اندازه دلخواه برش بزنید .

3. لبوها را داخل ظرف مورد نظرتان بریزید و روی آن تا جایی که کاملا روی لبوها گرفته شود ، سرکه بریزید .

4.  پس از یک هفته ترشی شما آماده است . آن را در جای خنک نگهداری کنید .


ویدیو مرتبط :
ساخت قالیچه های کاموایی مخصوص زمستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دوخت پرده مخصوص فصل‌ زمستان



دوخت پرده زمستانی, آموزش دوخت انواع پرده

 

در روزهای سرد زمستان بهترین شیوه برای جلوگیری از هدر رفتن گرمای اتاق، استفاده از پرده‌های زمستانی است. شما می‌توانید پرده مورد نیاز خود را از پارچه‌های ضخیم و مخمل‌هایی كه برای رومبلی و پرده استفاده می‌شود، انتخاب كنید. مدل مورد نظرتان را كه انتخاب كردید برای آن مقدار پارچه لازم را در نظر بگیرید.
اگر پرده خود را از بالای پنجره تا زمین بگیرید، بیشتر جلوی هدر رفتن گرما گرفته می‌شود. برای خرید پارچه دقت داشته باشید كه حدود یك برابر و نیم تا 2 برابر میزان عرض پنجره، پارچه نیاز دارید.
برای پرده یك پنجره یك و نیم متری، كافی است از یك پارچه 3 متر عرض، 3 متر و نیم تهیه كنید. 3 متر برای پرده و نیم متر برای والان.
اگر دوست دارید از آن والان‌های بدون چین با تزیین شرابه‌های كریستالی درست كنید، ابتدا مدل مورد نظر را انتخاب كنید. حالا پارچه خود را به عرض پنجره بعلاوه 20 تا 25 سانت از دو طرف و ارتفاع مورد نیاز (معمولا 40 تا 50 سانت) روی زمین پهن كنید.
اگر از پارچه مخمل استفاده می‌كنید به راه و بیراه آن توجه كنید. همچنین در مورد والان خیلی دقت كنید كه محل اتصال تكه، كاملا با ادامه طرح تطابق داشته باشد.
بعد از این مرحله یك لایی كه به لایی یقه‌ای معروف است و از قبل تهیه كرده‌اید را روی كار سنجاق كنید و طرح مورد نظرتان را از دولای وسط به سمت حاشیه والان پیاده كنید (باید والان و لایی را از وسط دولا كنید كه طرح كاملا به صورت قرینه قرار گیرد).
وقتی این كار تمام شد، اتو را كاملا داغ كرده و با برداشتن و گذاشتن آن، لایی را به پشت كار بچسبانید. برای تسهیل این كار بهتر است از قبل زیر كار پتو پهن كرده باشید، زیرا تخته اتویی به این بزرگی برای زیر كار وجود ندارد.
بعد از چسباندن لایی، لبه‌های كار را خیلی تمیز زیگزاگ زده سپس نوار كریستالی پرده‌تان را به آن بدوزید.
وقتی كار تمام شد این والان را به حلقه‌های چوب پرده تزیینی رویی بیاویزید و پرده را كه خیلی ساده دوخته می‌شود و مختصری (توسط نوار دوخته شده به بالای آن) چین می‌خورد به چوب پرده زیرین آویزان كنید. این چوب پرده باید از 3 یا 4 نقطه به دیوار یا سقف محكم شده باشد تا سنگینی پرده باعث تاب برداشتن آن نشود.

منبع : pcparsi.com