آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

تافی شكلاتیِ گردویی مخصوص شکلات خورهای حرفه ای


حتی شكلات‌خورهای حرفه‌ای هم تركیب طعم مواد دیگر با شكلات را دوست دارند. در تافی شكلاتی گردویی، تافی و شكلات به صورت دو لایه مجزا آمده كه البته با مغز گردو بی‌نظیر می‌شود. پس حتما امتحان کنید.


مجله سیب سبز: حتی شكلات‌خورهای حرفه‌ای هم تركیب طعم مواد دیگر با شكلات را دوست دارند. در تافی شكلاتی گردویی، تافی و شكلات به صورت دو لایه مجزا آمده كه البته با مغز گردو بی‌نظیر می‌شود. پس حتما امتحان کنید.

تافی شكلاتی گردویی

مواد لازم برای تافی شکلاتی

  • 200گرم شکلات تخته‌ای
  • 4 /3  پیمانه شكر
  • 2  /1 پیمانه شكر قهوه‌ای
  • 2   /1 پیمانه كره
  • نوك ق‌چ وانیل
  • 1 پیمانه گردو
  • 8/1  ق‌چ بیكینگ‌پودر
  • 8 /1  ق‌چ نمك

طرز تهیه:

1.  سینی فر یا یك سینی فلزی را با كاغذ روغنی بپوشانید. كره را به تكه‌های كوچك برش بزنید. گردوها را هم به تكه‌های كوچك تقسیم كنید.

2.  شكرها، كره، وانیل و مقدار خیلی كمی نمك را در یك تابه كوچك ریخته و  تابه را روی حرارت ملایم بگذارید. مواد را دائم هم بزنید تا  با یكدیگر مخلوط و تركیب شوند.

3. هم زدن را تا جایی ادامه دهید كه مواد شروع به جوشیدن كنند. وقتی كه حباب‌های ریزی در مواد دیده شد یا به اصطلاح جوش سوزنی زد، تابه را از روی حرارت بردارید.

4.  باز هم به هم زدن ادامه دهید و  بیكینگ‌پودر را هم  اضافه كنید تا   با  دیگر مواد تركیب شود.

5.  مخلوط تافی گرم را روی كاغذ روغنی ریخته و پهن كنید. در اینجا باید سریع عمل كنید و مخلوط را به سرعت پهن كنید تا تكه تكه  و سفت نشود. حالا صبر كنید تا لایه تافی سفت و سرد شود.

6.  شكلات را در این فاصله به روش بن‌ماری (حرارت غیرمستقیم) آب كنید و باز، هم بزنید تا همه جای شكلات یكنواخت گرم شود. بعد از برداشتن از روی حرارت شكلات را به صورت یكنواخت روی تافی سرد شده ریخته و با پشت قاشق یا كاردك مخصوص آشپزی صاف و پهن كنید.

7.  در اینجا زود دست به كار شوید. تا شكلات سفت و سرد نشود، حال تكه‌های گردوی خردشده را روی شكلات بریزید.

8.  قبل از سرو كردن تافی شكلاتی، بهتر است آن را به قسمت‌های كوچك‌تر تقسیم‌كنید.

نکته:

 این شکلات برای پوست‌تان خوب است. امگا3 گردو باعث تقویت غشای سلول‌های پوست می‌شود و با حفظ رطوبت و مواد مغذی باعث می شود پوست‌ها درخشان تر شود.


ویدیو مرتبط :
‫پیچاندن شکلات تافی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شیرینی گردویی خانگی شیرینی مخصوص عید



 

 

شیرینی گردویی خانگی شیرینی مخصوص عید

 

 

مواد لازم :

 

 

زرده ی تخم مرغ
3 عدد
روغن مایع
1 قاشق مربا خوری
گردوی خورد شده
150 گرم
شکر آسیاب شده
1 پیمانه
آرد سفید 1 قاشق غذاخوری
هل و وانیل از هرکدام نصف قاشق چایخوری
پودر پسته برای تزیین به میزان لازم

 


طرز تهیه :

 


ابتدا زرده ها را با شکر آسیاب شده حدود 10 دقیقه خوب بزنید ، سپس یک قاشق مرباخوری روغن را به آنها اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید و پس از آن یک قاشق آرد را .در آخر هم گردوهای خورد شده را داخل این مواد ریخته و به هم بزنید.

 

داخل سینی فر را با روغن خوب چرب کرده و با یک قاشق چایخوری مواد آماده شده را با فاصله ی مناسبی که به هم نچسبند گرد گرد بریزید و سینی را داخل فر به مدت10تا 15 دقیقه قرار دهید. پس از سرد شدن روی آنها را با پودر پسته تزیین کرده و در شیرینی خوری چیده، با چای نوش جان کنید.