آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

تارت خامه با میوه تازه


فر را با حرارت 230 درجه سانتی‌گراد گرم كنید. خمیر را آماده كرده و به 8 قسمت مساوی تقسیم كنید. روی سطح آرد بپاشید.




مواد لازم :
  • خمیر تارت‌: به اندازه ظرف یا تعداد مورد نظر
  • كرم خمیر: به اندازه پوشاندن سطح خمیر
  • مخلوط میوه تازه(موز، توت‌فرنگی، كیوی، سیب): 2 فنجان



روش تهیه :

فر را با حرارت 230 درجه سانتی‌گراد گرم كنید. خمیر را آماده كرده و به 8 قسمت مساوی تقسیم كنید. روی سطح آرد بپاشید. قسمت‌ها را به شكل دایره‌هایی به قطر 5/12 سانت پهن كنید و هركدام را در ظرف تارتی كه كف آن از دیواره جدا شود به قطر 10 سانت بیندازید. كف و دیواره‌های ظرف‌ها را كاملا از خمیر بپوشانید و با دست كاملا فشار دهید. روی ظرف‌ها را دولایه فویل بپوشانید و در سینی فر بگذارید.

8 دقیقه در فر بگذارید، فویل را بردارید. 5 دقیقه دیگر در فر بگذارید تا خمیر طلایی شود. خامه خمیری را آماده كنید، در یخچال خنك كنید و روی خمیر پخته بریزید. میوه‌های تازه را هم بچینید. دیواره‌ها را جدا كنید و تارت‌ها را از ظرف در‌آورید و در ظرف سرو بچینید.

كرم خمیر: یك‌دوم فنجان شكر، 4 قاشق مرباخوری نشاسته ذرت و یك‌چهارم قاشق مرباخوری نمك را مخلوط كنید. 2 فنجان شیر پرچرب یا 2 فنجان خامه كم‌چرب را اضافه كنید و روی حرارت متوسط بگذارید. هم بزنید تا غلیظ شود. یك دقیقه صبر كنید و نصف این مواد داغ را به 4 زرده زده شده اضافه كنید، به شیرجوش برگردانید و به جوش آورید. شعله را كم كنید و 2 دقیقه هم بزنید. بعد آن را  از روی حرارت بردارید و كمی وانیل بریزید. مایه را در كاسه‌ای بریزید و كاسه را 5 دقیقه در كاسه آب یخی بگذارید، گاهی هم بزنید. روی كاسه را با نایلون بپوشانید و 4 ساعت در یخچال بگذارید و هم نزنید.


ویدیو مرتبط :
‫پایه تارت ( برای تارت های میوه ای ) - آشپزی از اینجا تا آنجا با عذرا‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تارت بیسكویت و خامه



 

تارت بیسكویت و خامه

 

مواد لازم :

 

بیسكویت شكلاتی
15 عدد
سفید تخم مرغ
3 عدد
بیكینگ پودر
یك قاشق چایخوری
خامه فرم گرفته
2 لیوان
میوه فصل جهت تزئین

 


طرز تهیه :


سفیده تخم مرغ را با همزن برقی كاملا" هم می زنیم تا پف كرده و از ظرف جدا نشود سپس بیكینگ پودر را به آن اضافه می كنیم و مجددا" هم می زنیم تا كاملا" صدفی شود. بیسكویتها را كاملا" پودر می كنیم و به مخلوط سفیده و شكر اضافه می كنیم و هم می زنیم تا خمیر كاملا" یكدست شود.


قالبی به قطر 24 سانتیمتر انتخاب كرده و كف آن را كمی چرب می كنیم و خمیر را كف قالب می ریزیم و درون فر با حرارت 350 درجه فارنهایت و به مدت 25 الی 30 دقیقه می پزیم. لایه كیكی حاصل را از قالب خارج می كنیم تا كاملا" خنك شود.


خامه فرم گرفته را روی ابن لایه می ریزیم و با میوه های فصل به سلیقه خودمان تزئین می كنیم.

 

شیرینی های تر