آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

بیسكویت لیدی فینگر


ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ‌ها را از هم جدا می‌كنیم.سپس سفیده‌ها را داخل ظرفی گود كه از خشك و تمیز بودن آن مطمئن هستیم می‌ریزیم و با درجه تند همزن برقی شروع به هم زدن آن‌ها می‌كنیم.



مواد لازم :
  • تخم مرغ: 4عدد
  • شكر: 100  گرم
  • آرد: 100 گرم
  • وانیل: نصف قاشق چای‌خوری
  • بیكینگ پودر: نصف قاشق چای‌خوری



روش تهیه :

1. ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ‌ها را از هم جدا می‌كنیم.سپس سفیده‌ها را داخل ظرفی گود كه از خشك و تمیز بودن آن مطمئن هستیم می‌ریزیم و با درجه تند همزن برقی شروع به هم زدن آن‌ها می‌كنیم.

 2. وقتی كه سفیده‌ها را كاملا پف دادیم شكر را به همراه وانیل  خیلی آرام به مواد اضافه می‌كنیم و آ‌ن‌قدر به هم می‌زنیم تا فومی شكل شود. همین‌طور كه به هم زدن ادامه می‌دهیم زرده‌ها را یكی یكی اضافه كرده و پس از اضافه كردن هر كدام مواد را 30 ثانیه مخلوط می‌كنیم.

3. پس از این‌كه زرده‌ها تمام شدند، همزن برقی را كنار گذاشته و آرد را كه از قبل با بیكینگ پودر مخلوط كرده و 3 بار الك كرده‌ایم در 3 مرحله متوالی به مواد اضافه می‌كنیم و با لیسك به شكل دورانی به خورد تخم مرغ‌ها می‌دهیم.

4. مایه را در قیف ریخته،  داخل سینی روی كاغذ روغنی پهن می‌كنیم و به شكل لوله‌ای به قد 6 تا 7 سانتی متر از مایه روی كاغذ می‌گذاریم. ابعاد لیدی فینگرها تقریبا باید به اندازه یك شیرینی زبان باشد.

5. سینی را به‌مدت 20 دقیقه روی پنجره وسط فر كه از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم كرده‌ایم قرار داده و وقتی بیسكویت‌ها كمی طلایی رنگ شدند آن‌ها را از فر خارج می‌كنیم.

6. این نوع بیسكویت در صنعت قنادی برای درست كردن انواع دسرها و كیك‌های مختلف كاربرد دارد كه معروف‌ترین آ‌ن‌ها تیرامیسو وشارلوت هستند.


ویدیو مرتبط :
روش درست كردن بیسكویت به شكل بیسكویت هاى نردى نامیز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستور تهیه چیكن فینگر



 

 

چیکن فینگر

 

 

مواد لازم:


سینه مرغ
یك عدد
سفیده تخم مرغ
یك عدد
پیاز
یك عدد كوچك
سیر
یك حبه
پودرسوخاری به میزان لازم
روغن به مقدار لازم
نمك، فلفل و زردچوبه به مقدار دلخواه

 

 

طرز تهیه:

سینه مرغ را به دو قسمت تقسیم كرده و یك تكه آن را می‌پزیم و بعد چرخ می‌كنیم و تكه دیگر آن را به صورت خام چرخ می‌كنیم و هر دو را در یك ظرف به هم اضافه می‌كنیم. حالا پیاز و سیر را رنده كرده و همراه سفیده تخم مرغ، نمك، فلفل و زردچوبه به مواد قبلی اضافه می‌كنیم. در این مرحله به اندازه یك گردو از مواد را برمی‌داریم و به صورت رول‌های كوچك درمی‌آوریم و در پودر سوخاری می‌غلتانیم. این رول‌های آماده باید سرخ شوند اما ظرف مورد نظر برای سرخ كردن حتما باید گود باشد تا آنها درون روغن غوطه‌ور شوند.

البته برای تهیه این غذا می‌توان به جای سینه مرغ از ران، بال یا گردن هم استفاده كرد. یادتان باشد این غذا به خاطر وجود سفیده تخم مرغ باید پف كند. پس هنگام مخلوط كردن مواد با هم آنها را خوب به سفیده تخم مرغ آغشته كنید. زمان پخت این غذا كوتاه است اما حتما باید روی شعله زیاد سرخ شود.


منبع: jamejamonline.ir