آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

بیایید کدو سبز چیپسی درست کنیم


دسر کدو سبز را برای بچه ها و رژیمی ها در نظر داریم. کدو سبز از نظر تغذیه ای دارای ارزش زیادی است و به عنوان یک منبع خوب ویتامین C و ویتامین A، منیزیم فسفر، پتاسیم ، مس ، فیبر ، فولات و فسفر شناخته می شود.

سایت نیکو: دسر کدو سبز را برای بچه ها و رژیمی ها در نظر داریم. کدو سبز از نظر تغذیه ای دارای ارزش زیادی است و به عنوان یک منبع خوب ویتامین C و ویتامین A، منیزیم فسفر،  پتاسیم ، مس ،  فیبر ، فولات و فسفر شناخته می شود.

کدو سبز همچنین یکی از بهترین منابع غذایی منگنز نیز می باشد. این گیاه مقدار قابل توجهی از ویتامین B 1و  B6 مورد نیاز بدن را نیز تأمین می کند.

از دیگر مواد مغذی موجود در کدو سبز می توان به پروتئین ، روی ، کلسیم ، آهن ، نیاسین ،  تریپتوفان و ویتامین K  اشاره کرد.تهیه این میان وعده شما را از خواص بی نظیر کدو سبز بهره مند خواهد کرد.

هم چنین این میان وعده برای  2 نفر در نظر گرفته شده و برای هر سهم حدود 120 کالری دارد.

میان وعده با کدو سبز

مواد لازم:

  • خرده نان یک چهارم فنجان
  • پنیر پارمزان یک چهارم فنجان
  • نمک یک چهارم چای خوری
  • پودر سیر یک چهارم چای خوری
  • فلفل سیاه یک هشتم چای خوری
  • شیر کم چرب 2 قاشق غذا خوری
  • کدو سبز حلقه حلقه شده  دو و نیم فنجان
  • اسپری روغن

طرز تهیه:

1. فر را روی 425 درجه قرار دهید.

2. 5 ماده اولیه غذا را با هم ترکیب کنید.

3. با یک هم زن دستی هم بزنید.

4. شیر را در یک کاسه بریزید و حلقه های کدو سبز را در شیر بریزید.

5. سپس کدوها را از شیر در آورده و در ترکیب خرده نان ، پنیر ، نمک و فلفل و پودر سیر بغلتانید.

6. روی تور سیمی فر با اسپری روغن بپاشید.

7. یک عدد کاغذ روغنی را روی تور سیمی در فر قرار دهید و حلقه ها ی کدو را روی کاغذ روغنی بگذارید.

8. به مدت 30 دقیقه در فر قرار دهید تا ترد شوند. در ظرف سرو بچینید و به عنوان یک دسر مقوی برای بچه ها در نظر بگیرید.


ویدیو مرتبط :
‫خورش کدو سبز- روش پخت خورش کدو خوشمزه و خوشبو | khoresh-e Kadoo‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فواید کدو سبز



 

فواید کدو سبز

 

کدو اثر ملین دارد و باعث رفع یبوست و سوءهاضمه می‌شود،‌ تب را پایین می‌آورد و برای اشخاص گرم مزاج و صفراوی، غذای مناسبی است و ...

 

کدو سرشار از ویتامین A است و علاوه بر آن ویتامین‌های زیادی دارد که برای امراض قلبی مفید است. خوردن 150 گرم کدو در روز، نیاز بدن به فیبر را تامین می‌کند.

 

کدو اثر ملین دارد و باعث رفع یبوست و سوءهاضمه می‌شود،‌ تب را پایین می‌آورد و برای اشخاص گرم مزاج و صفراوی، غذای مناسبی است. کدو خون‌ساز است و از لحاظ شیمیایی بدن را قلیایی می‌کند و دارای کلسیم و فسفر، منیزیم و آهن است، علاوه بر این خواص، از پیری پوست جلوگیری کرده و سرشار از آنتی‌اکسیدان است.

 

کدو ادرار‌آور است، سینه را نرم و سرفه را آسان کرده و برای درمان قولنج مفید است. کدو مغز را فعال و حافظه را تقویت می‌کند و باعث تجدید قوای جسمی و روحی می‌شود. به دنبال خوردن کدو خوابی راحت خواهید داشت، زیرا برای درمان کم‌خوابی مفید است. کدو چون به آسانی پخته می‌شود، برای معده‌های ضعیف، غذایی مفید است.

 

کدو برای بچه‌ها و کسانی که دچار بیماری‌های عفونی شده‌اند و دوره نقاهت را می‌گذرانند، مفید است. همچنین کدو در پیشگیری از سرطان ریه بسیار مفید و برطرف‌کننده ورم پروستات در افراد بالاتر از 40 سال است.