آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

بهترین روش تهیه لبو در فر بدون نیاز به آب


بهترین روش تهیه لبو در فر و بدون نیاز به آب است. به این ترتیب تمامی ریز مغذی‌های آن حفظ خواهد شد. لبو در ایران در زمره اسنک‌ها و میان وعده‌های زمستانی است و اکثر اوقات به صورت آب‌پز یا بخار‌پز تهیه می‌شود.

وب سایت ستاره: بهترین روش تهیه لبو در فر و بدون نیاز به آب است. به این ترتیب تمامی ریز مغذی‌های آن حفظ خواهد شد. لبو در ایران در زمره اسنک‌ها و میان وعده‌های زمستانی است و اکثر اوقات به صورت آب‌پز یا بخار‌پز تهیه می‌شود. ولی چیزی که مسلم است این است که تهیه لبو در فر بدون نیاز به آب به حفظ ریز مغذهای آن کمک شایان توجهی خواهد کرد.

بهترین روش تهیه لبو در فر بدون نیاز به آب

مواد لازم:

  • چغندر
  • فویل آلومینیوم
  • سینی شیرینی‌پزی

طرز تهیه :

فر را با درجه حرارت 200 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. هرچه دمای فر بالاتر باشد لبو زودتر پخته خواهد شد.لبو یا چغندر را به خوبی شسته و ساقه‌های آن را از انتها به خوبی جدا کنید.

هر تعداد لبو که داشتید را در فویل آلومینیوم نازک به طور جداگانه بپیچید و در سینی کنار هم قرار دهید. این کار باعث خواهد شد در صورت ترشح شیره لبو، شیره لبو فرتان را کثیف نکند و همچنین خارج کردن لبو‌ها از فر آسان‌تر خواهد بود. (نیازی به خشک کردن لبو‌ها نیست.) با این روش هم لبو‌ با سایز کوچک و هم سایز بزرگ به راحتی پخته خواهد شد. در صورتی که لبو‌ها خیلی کوچک بودند می‌توانید دو تا دو تا بپیچید.

بهترین روش تهیه لبو در فر بدون نیاز به آب

سینی لبو را در فر داغ به مدت 45 تا 60 دقیقه قرار دهید و هر 20 دقیقه به آن سر بزنید. در صورتی که لبو حالت خشکی به خود گرفته بود و یا سایز لبو بیش از حد بزرگ بود می‌توانید روی لبو یک قاشق آب بریزید و مجددا در فویل بپیچید.

زمانی که چاقو یا چنگال به راحتی درون لبو فرو رود، لبو آماده سرو خواهد. لبو را از فر خارج کرده، به کمک دستمال کاغذی پوست لبو را بگیرید و پس از برش دادن سرو نمایید.

بهترین روش تهیه لبو در فر بدون نیاز به آب

بهترین روش تهیه لبو در فر بدون نیاز به آب

بهترین روش تهیه لبو در فر بدون نیاز به آب


ویدیو مرتبط :
روش تهیه آب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرز تهیه آب لبو و پودر لبو



درست کردن آب لبو و پودر لبو,نحوه نگهداری آب لبو


از آب لبو برای رنگ آمیزی طبیعی در غذا میتوان استفاده کرد. در فصل زمستان که دسترسی به لبوی تازه است .لبو را پوست کنده و خوب شسته سپس حلقه حلقه کنید . لبو را بپزید و آب تغلیظ شده ی آنرا در قالب کوچک یخ ریخته و پس از انجماد در ظرف درب داری در فریزر نگهداری کنید تا چند ماه قابل استفاده است .

برای تهیه پودر لبو آن لبو را پس از پوست کندن خوب شسته و با کارد برشهای نازکی به لبو بزنید و روی بخاری یا توسط دستگاههای میوه خشک کن حرارت داده تا خشک شود سپس آسیاب و بعد الک کنید و پودر آنرا در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید و هر زمان که لازم بود مثل زعفران مقداری از آنرا در آب جوش ریخته و یا دم بیندازید و استفاده کنید .

 

منبع : ashpazierangin.blogfa.com