آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

بفرمایید «ویتامین C»


اگر می‌خواهید در این هوا بدنتان در مقابل بیماری‌های فصل مصون بماند و از طرفی از خوردن مرکبات و آب آنها به روش معمول نیز خسته شده‌اید، این بار طرز تهیه سالادی را به شما آموزش می‌دهیم که مانند سالادهای رایج میوه‌ای، تنها از مخلوطی از میوه‌ها تشکیل نشده است.

مجله اینترنتی دلگرم: در نظر اغلب ما سالاد، ترکیبی از سبزیجات مختلف شامل کاهو، کلم، گوجه‌فرنگی، خیار و مانند اینهاست.اگر می‌خواهید در این هوا بدنتان در مقابل بیماری‌های فصل مصون بماند و از طرفی از خوردن مرکبات و آب آنها به روش معمول نیز خسته شده‌اید، این بار طرز تهیه سالادی را به شما آموزش می‌دهیم که مانند سالادهای رایج میوه‌ای، تنها از مخلوطی از میوه‌ها تشکیل نشده است بلکه ترکیبی است از مرکبات و سبزیجاتی مانند پیاز، نعنا و... که در دستور آن خواهید دید.این سالاد سرشار از ویتامین C بوده و برای سرماخوردگی بسیار مفید است.

 مواد لازم:

  •  ۴ عدد پرتقال ریز
  • ۲ عدد نارنگی
  •  ۲ عدد پیاز
  • یک قاشق سوپ‌خوری زیره
  • یک قاشق چای‌‌خوری پودر فلفل سیاه
  • یک قاشق سوپ‌خوری برگ نعنای تازه، (خرد شده)
  •  ۶ قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون
  •  مقداری برگ نعنای تازه و تعدادی زیتون سیاه برای تزئین
  •  یک قاشق سوپ‌خوری آب لیموترش
  • یک قاشق سوپ‌خوری آب پرتقال

سالاد پرتقال و پیاز

 طرز تهیه:

1-  پوست پرتقال‌ها و نارنگی‌ها را کنده و هر کدام از آنها را با چاقوی دندانه‌دار از مقطع با قطر نیم سانتی‌متری حلقه‌حلقه کنید؛ پس از آن پیازها را نیز پوست‌ بکنید و در ظرف دیگری به صورت حلقه‌حلقه خرد کنید.

2-  ظرف سالادخوری گودی آماده کنید و ابتدا برش‌های پرتقال و نارنگی را در ظرف چیده و سپس حلقه‌های پیاز را روی آنها بریزید. پس از آن زیره، فلفل سیاه، نعنای خرد‌شده و روغن زیتون را اضافه کنید. در پایان آب لیموترش و پرتقال را افزوده و سالاد را به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید. به این صورت طعم مواد، خوب با هم مخلوط شده و سالاد جا می‌افتد. فقط مراقب باشید از این زمان بیشتر طول نکشد.

3- پس از گذشت ۲ ساعت، سالاد را با برگ نعنا و زیتون‌سیاه تزئین کرده و شامی رژیمی و سرشار از ویتامین C را نوش‌جان کنید.


ویدیو مرتبط :
برنامه ویتامین C

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در دوران بارداری ویتامین c بخورید !!!



 

 

ویتامین c

 

استفاده از ويتامين C خطر زايمان زودرس در زنان بادرار را کاهش مي دهد بهره‌گيري از ويتامين C در رژيم غذايي خطر زايمان زودرس را در زنان كاهش مي‌دهد.

 

 

پژوهشگران اعلام كردند: زناني كه در دوران بارداري از مكمل‌هاي حاوي ويتامين C استفاده مي‌كنند كمتر از سايرين به پارگي كيسه آب و زايمان زودرس دچار مي‌شوند. اين محققان با بررسي 52 زن از ماه پنجم بارداري تاثير تجويز روزانه 100 ميلي‌گرم ويتامين C را بر ميزان موارد بروز زايمان زودرس را ارزيابي كرده‌اند.

 

 

نتايج اين بررسي كه حاكي است ويتامين C با تقويت ساختمان كلاژني غشاي كيسه آب نقش بسزايي در پيشگيري از بروز زايمان زودرس در زنان باردار دارد به طوري كه در اين بررسي تنها 5 درصد زناني كه ويتامين C دريافت كرده بودند به زايمان زودرس دچار شدند.