آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

با کال کباب شمالی، اشتهای مهمان ها را باز کنید


كال كباب یك غذای اشتها آور شمالی است كه از بادنجان، آب انار ترش، سبزى، سیر و مغز گردو درست می‌شود. كال كباب را با كته و ماهى شور سرو می‌كنند. بعضی‌ها هم از آن به جای ترشى در كنار سایر غذاها استفاده می‌كنند.

مجله آشپزی مثبت - مریم درودیان: كال كباب یك غذای اشتها آور شمالی است كه از بادنجان، آب انار ترش، سبزى، سیر و مغز گردو درست می‌شود. كال كباب را با كته و ماهى شور سرو می‌كنند. بعضی‌ها هم از آن به جای ترشى در كنار سایر غذاها استفاده می‌كنند.

کال کباب

مواد لازم برای 2 نفر

  • 2 عدد بادمجان بزرگ
  • 5 ق س گردوی آسیاب شده
  • 1 ق چ سر پر گلپر
  • 2 ق س رب انار ملس
  • 4 ق س آب انار
  • 2 جبه سیر رنده شده
  • به میزان لازم نمک و فلفل

طرز تهیه:

1. ابتدا بادمجان‌ها را روی حرارت ملایم بگذارید تا آهسته‌ آهسته کباب شود. بادمجان‌ها را مرتب برگردانید تا همه جای آنها کاملا کباب شود. وقتی تمام قسمت بادمجان‌ها کباب شد، آنها را داخل آب سرد قرار دهید، سپس آهسته‌آهسته با دست پوست شان را جدا کنید.

2. بادمجان‌های کبابی را داخل مخلوط‌کن یا ظرف غذا ساز بریزید. دستگاه را روشن کنید تا کاملا خرد و له شوند، سپس آن را داخل کاسه‌ای بریزید و کنار بگذارید.

3.  اگر گردوی شما کمی طعم دارد، آن را داخل یک تابه خالی به مدت 2 الی 3 دقیقه تفت دهید. در یک‌کاسه مناسب بادمجان له‌شده را همراه با گردو بریزید و مخلوط‌کنید، سپس رب انار را همراه با آب انار اضافه کرده و دوباره هم بزنید تا مواد کاملا باهم مخلوط شوند.

4.  حال باید گلپر، سیر رنده شده، نمک و فلفل را هم به مواد اضافه کرده و خوب باهم مخلوط‌کنید. ظرف را به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مواد کاملا طعم دار شود.

5.  بعد از زمان ذکرشده کاسه را از یخچال درآورید و آن را همراه با برنج یا نان سرو کنید.

یه جوردیگه

گیلانی‌ها این غذا را با برنج سرد هم سرو می‌کنند.


ویدیو مرتبط :
‫کال کباب Kalkabab | Kaal Kabob‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نفر اول کره شمالی باز هم نفر دوم را از بین برده است؟



اخبار,اخبار بین الملل,دولت کره شمالی


اخباربین الملل - نفر اول کره شمالی باز هم نفر دوم را از بین برده است؟

خلع مسئولیت و از بین بردن احتمالی چو با تلاش‌های اخیر اون برای تسلط کامل بر قدرت در این کشور هماهنگ است. بخشی از این برنامه کنار گذاشتن افرادی است که از طریق ابراز وفاداری به پدر وی، قدرتمند شده‌اند. اون آنها را با افرادی وابسته به خود جایگزین می‌کند. چو از افرادی محسوب می‌شد که عمیقا به کیم جونگ ایل وفادار بودند و بنابراین یکی از اهداف اون بوده است.

کیم جونگ اون دیکتاتور جوان کره شمالی احتمالا، یک بار دیگر نفر دوم این کشور را از بین برده است.

به گزارش «تابناک»، مجله ژاپنی دیپلمات این احتمال را با توجه به این مطرح کرده است که آژانس مرکزی خبری کره شمالی، روز جمعه از هوانگ پیونگ سو، به عنوان مدیر دفتر کل سیاسی ارتش این کشور نام برده است. این موقعیت سیاسی- نظامی به عنوان دومین پست مهم در ارتش این کشور و بعد از فرماندهی کل محسوب می‌شود که در اختیار شخص کیم جونگ اون است.

هوانگ از افراد نزدیک و مورد اعتماد اون محسوب می‌شود که در دوره حکومت وی به سرعت مدارج سیاسی و نظامی را طی کرده است. بنا به گفته خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، هوانگ در ابتدای سال جاری میلادی، ژنرال چهارستاره شده است و پنج روز پیش به درجه چاسو رسیده است که دومین درجه مهم در سلسله مراتب نظامی کره شمالی است.

انتصاب هوانگ به سمت جدید وی، سوالاتی را در مورد سرنوشت نفر دوم پیشین این کشور به وجود آورده است. در دسامبر سال گذشته، کیم جونگ اون با پایین کشیدن و اعدام شوهر عمه خود به عنوان دومین شخص قدرتمند این کشور خبرساز شد. در آن زمان تصور می‌شد که جانگ سونگ تائک به عنوان دومین شخص قدرتمند کشور توانایی به چالش کسیدن اقتدار کیم جونگ اون را دارد.

بعد ار اعدام شوهر عمه دیکتاتور کره شمالی، چو ریونگ هائه به عنوان نفر دوم کره شمالی منصوب شد. او مسئولیت‌های دفتر کل سیاسی ارتش، معاونت کمیسیون مرکزی نظامی و عضویت در کمیسیون دفاع ملی را بر عهده داشت. پدر وی از افراد مورد اعتماد کیم ایل سونگ، پدربزرگ حاکم فعلی کره شمالی بوده و شخص وی نیز اخیرا به عنوان فرستاده ویژه اون به چین سفر کرده است.

در ابتدای سال جاری میلادی، این احتمال قوت گرفت که چو ریونگ هائه از قدرت کنار گذاشته شده است زیرا برای مدتی طولانی تصویری از وی منتشر نشده بود. گزارش‌های زیادی در مورد بازداشت وی منتشر شده بود و دولت کره جنوبی در حال بررسی است موضوع بود. در ماه مارس امسال، چو ریونگ هائه البته با ظاهری لنگان مشاهده شد. شایعات قبلی حداقل با انتصاب وی به عضویت در کمیسیون دفاع ملی کم‌رنگ شد. وی حتی در هفته‌های اخیر در تلویزیون دولتی کره شمالی نیز مشاهده شد.

بنابراین خبر از دست دادن پست مهم دوم نظامی کشور غافلگیرکننده است. تلویزیون دولتی کره شمالی هیچ توضیحی در مورد سرنوشت چو ریونگ هائه نداده است. البته منابع در کره جنوبی گرفتن مسئولیت مهم دفتر سیاسی در ارتش کره شمالی از وی را به وضعیت سلامتی وی مرتبط می‌دانند.

آن چه که شانس از بین بردن چو را افزایش می‌دهد این است که وی به عنوان نفر دوم رژیم کره شمالی در میان نخبگان حاکم بر این کشور پایگاه قدرت محدودی دارد بعد از اعدام شوهر عمه اون در سال گذشته، منابع آگاه از ساختار حکومتی کره شمالی اعلام کرده بودند که اگر چه جانگ کشته شده است ولی چو نمی‌تواند جایگزین وی شود و به راحتی کنار گذاشته خواهد شد.

خلع مسئولیت و از بین بردن احتمالی چو با تلاش‌های اخیر اون برای تسلط کامل بر قدرت در این کشور هماهنگ است. بخشی از این برنامه کنار گذاشتن افرادی است که از طریق ابراز وفاداری به پدر وی، قدرتمند شده‌اند. اون آنها را با افرادی وابسته به خود جایگزین می‌کند. چو از افرادی محسوب می‌شد که عمیقا به کیم جونگ ایل وفادار بودند و بنابراین یکی از اهداف اون بوده است.

اخبار بین الملل - تابناک