آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

با سالاد میگو جلوی پیری پوست را بگیرید


زمستان فصل غذاهای دریایی است. فصل ماهی و میگو و غذاهایی سرشار از سلامت. حالا وقتش است؛ هرچه در تابستان ماهی و میگو نخوردید حالا باید جبران کنید.

مجله سیب سبز: زمستان فصل غذاهای دریایی است. فصل ماهی و میگو و غذاهایی سرشار از سلامت. حالا وقتش است؛ هرچه در تابستان ماهی و میگو نخوردید حالا باید جبران کنید. البته اگر جزو کسانی هستید که برای خوردن آبزیان بهانه‌های مختلف در آستین دارید، برای‌تان یک خبر جالب و البته مربوط به زیبایی‌تان داریم.

از همه خواص میگو که بگذریم و از همه کارهایی که با ویتامین و امگا3 در بدن می‌کند، آیا می‌دانستید خوردن میگو می‌تواند با روند پیر شدن سلول‌های پوست مبارزه کند؟ متخصصان تغذیه معتقدند میگو رنگدانه‌ای به‌نام آستاکسانتین دارد که  متعلق به خانواده‌ کاراتنوئیدهاست و تامین‌کننده رنگ صورتی- قرمز میگو محسوب می‌شود. آستاکسانتین همچنین با سرطان و بیماری‌های قلبی- عروقی و دیگر بیماری‌های مزمن مقابله می‌کند.

این رنگدانه به‌دلیل داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی با پیری سلولی مقابله می‌کند. اگر می‌خواهید این آنتی‌اکسیدان مفید میگو حفظ شود باید آن را بخارپز کنید. سرخ کردن و تفت دادن بیش از حد میگو در روغن تقریبا بیشتر خواص مفید آن را ازبین می‌برد. مثلا می‌توانید با میگو یک سالاد خوشمزه درست کنید. 

با سالاد میگو جلوی پیری پوست را بگیرید

طرز تهیه:

1. میگو را با کمی سیر و روغن‌زیتون طعم‌دار کنید و بعد از یک ساعت بگذارید برای 10دقیقه بخارپز شود.

2. میگو را با کمی کاهو، خیار و گوجه خرد شده مخلوط کنید.


ویدیو مرتبط :
سالاد میگو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عسل دارای خاصیت ضد پیری برای پوست است



 

خاصیت عسل

 

یک کارشناس تغذیه گفت: مصرف عسل نقش زیادی در سلامت پوست دارد، زیرا عسل از خاصیت ضد پیری برخوردار است.

 

مصرف عسل برای كودكان زیر2 سال توصیه نمی‌شود


سارا احمدی كارشناس تغذیه :

 

عسل مهمترین منبع مواد قندی است و این ماده مغذی دارای 15 نوع قند است كه در هضم غذا نقش بسزایی دارد.

 

مهمترین خاصیت عسل ضد میکروب بودن آن است و عسل حاوی آنتی بیوتیک، همچنین آنتی اکسیدان است كه مصرف آن در سلامتی قلب و عروق مؤثر است.

 

خاصیت عسل

 

عسل با وجود شیرینی زیاد، نه تنها برای دندانها و لثه مضر نیست، بلکه موجب سفید شدن دندانها و سلامت لثه می‌شود.

 

عسل ماده‌ای ضد اسهال است و به پاکسازی دستگاه گوارش کمک می‌کند، و به افرادی كه دچار کم خوابی هستند، توصیه می‌شود پیش از خواب چند قاشق کوچک عسل مصرف كنند.

 

مصرف عسل در رفع کم اشتهایی، بهبود جریان خون، همچنین رشد عضلات مؤثر است و این ماده غذایی نقش بسیار مهمی در التیام و بهبود زخم‌ها دارد و در ترکیب انواع کرمهای ویژه پوست به کار می رود.

 

عسل دارای مقادیر کمی از ویتامین‌های مختلف از جمله ویتامین B6، B5، B2، A، E، K و C است و عسل در کنار اثرات ضد میکروبی دارای اثرات ضد خونریزی نیز می‌باشد، اما باید توجه داشت که گرم شدن یا قرار گرفتن در معرض آفتاب موجب کاهش اثرات ضد میکروبی این ماده غذایی می‌شود.

 

انواع پروتئین‌ها و اسیدهای آمینه نیز در ترکیب عسل وجود دارد، و این ماده غذایی همچنین حاوی املاح معدنی مختلف نظیر کلسیم، پتاسیم، سدیم، منگنز، آهن، کلر، فسفر، گوگرد و ید است.

 

با توجه به احتمال ایجاد واکنش‌های آلرژیک، استفاده از عسل برای کودکان زیر 2 سال توصیه نمی‌شود.

منبع:ایسنا