آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

با این کار از سیاه شدن موز جلوگیری کنید


سیاه شدن موزهای خرد شده توی سالاد اتفاق غم‌انگیزیه که بین همه رنگای قشنگ یه ظرف سالاد میوه می‌افته. اما قرار نیست ما مغلوب موزهای سیاه شده توی ظرف بشیم.

وب سایت رنگی رنگی: سیاه شدن موزهای خرد شده توی سالاد اتفاق غم‌انگیزیه که بین همه رنگای قشنگ یه ظرف سالاد میوه می‌افته. اما قرار نیست ما مغلوب موزهای سیاه شده توی ظرف بشیم.

مانع‌تراشی برای سیاه شدن موزها

1- برای اینکه مانع این اتفاق بشید می‌تونید از آبمیوه استفاده کنید. میوه‌های زیادی هستن که نمی‌ذارن رنگ موز تغییر کنه. آب لیموشیرین، پرتقال، آب کنسرو آناناس، آب گریپ‌فروت و آب لیموترش میوه‌های اسیدی هستند که نمی‌ذارن رنگ موز سیاه بشه.

2- موز رو به هر شکلی که می‌خواهید برش بزنید و آب میوه رو روش بپاشید. می‌تونید تیکه‌های موز رو تو یه لیوان آب میوه بگردونید و بذارید چند دقیقه توی لیوان بمونن.

3- یه کار به‌صرفه و البته عقلانی اینه که به اندازه نیازتون موزها رو خرد کنید. با اینکه رنگ موز بعد از استفاده از این میوه‌های اسیدی تغییر نمی‌کنه، اما بهتره که موز خرد شده رو زود مصرف کنید.

4- حتی اگه موزها رو خرد کردید و یادتون رفت بهش آبمیوه بزنید، باز هم راهی برای برگردوندن رنگ موز وجود داره. آب کنسرو آناناس یا گریپ‌فروت می‌تونه این موز سیاه رو روشن‌تر کنه.


ویدیو مرتبط :
تبدیل موز سیاه شده به موز تازه با روشی عجیب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نحوه جلوگیری از سیاه شدن سیب،موز و قارچ



راه حل هایی برای سیاه نشدن مواد غذایی, نحوه نگهداری قارچ


آیا تا به‌ حال‌ دچار این‌ مشکل‌ شده‌اید که‌ پس‌ از پوست‌ کندن‌ سیب‌ برای تهیۀ سالاد میوه‌ یا موز یا‌ انواع‌ دسرها آن‌ها بسرعت‌ و در مجاورت‌ هوا رنگ‌ اصلی‌ خود‌ را از دست‌ بدهند؟ راه جلوگیری از این مشکل را در ادامه بخوانید.

این‌ مسئله‌ هنگام‌ پوست‌ کندن‌ سیب‌زمینی‌ هم‌ تا زمان‌ سرخ‌ کردنش‌ صادق‌ است. بیشتر خانم‌های‌ خانه‌دار از سیاه‌ شدن‌ و تغییر رنگ‌ قارچ‌ هم‌ پس‌ از شستشو یا ماندن‌ آن‌ در یخچال‌ شکایت‌ دارند.


_ برای‌ سیاه‌ نشدن‌ سیب‌زمینی‌ تنها کافی‌ است‌ پس‌ از پوست‌ کندن‌ و خلال‌ کردن‌ یا ریز کردن‌ آن‌ مقداری‌  آب‌ ولرم‌ را در ظرفی‌ بریزند و یک‌ قاشق‌ چایخوری‌ سرخالی‌ نمک‌ به‌ آن‌ بیفزایید و تا زمان‌ استفاده،‌ سیب‌زمینی‌ها را در آن‌ آب‌ نمک‌ نگه‌ دارید. نمک‌ موجود در آب‌ هم‌ باعث‌ مزه‌دار شدن‌ سیب‌زمینی‌ می‌شود و هم‌ از پس‌ دادن‌ ویتامین‌های‌ سیب‌زمینی‌ به‌ آب‌ جلوگیری‌ می‌کند.

_ جهت‌ جلوگیری‌ از سیاه‌ شدن‌ موز، سیب‌ و قارچ، چارهِ‌ کار‌ استفاده‌ از چند قطره‌ لیموترش‌ است. کافی‌ است‌ پس‌ از پوست‌ کندن‌ و قاچ‌ کردن‌ این‌ مواد آن ها را در کاسه‌ای‌ بریزید و مقدار کمی‌ (نصف‌ یک‌ لیموترش‌ کوچک‌ کافی‌ است) آبلیموی‌ تازه‌ روی‌ آن‌ بچکانید و ظرف‌ را طوری‌ تکان‌ دهید که‌ آبلیموها به‌ تمام‌ مواد آغشته‌ شوند. حال‌ می‌توانید با خیال راحت‌ قارچ‌ را با همان‌ رنگ‌ اولیهِ‌ خود در فریزر قرار دهید و با موز و سیب‌ خود نیز سالاد میوه‌ای‌ درست‌ کنید که‌ ‌ سیاه‌ نشود.

منبع : aftabir.com