آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

با این غذا به جنگ سرطان بروید



غذایی برای جلوگیری از سرطان, غذایی برای دیابت


این ماده غذایی نیز برای قلب بسیار مفید است و دشمن سرطان است.  امگای سه نیز از بروز عارضه های قلبی جلوگیری می کند و سرشار از اسید لیپید و برخی پروتئین هاست.


این غذا برای برای 6 نفر است و برای مبتلایان به دیابت نوع دو نیز بسیار مفید می باشد .

مواد لازم :

 عدس قرمز 2 لیوان
تره فرنگی ( خیلی نازك حلقه شود )  3 عدد
پودر تخم گیشنیز  2 قاشق مرباخوری
 گیشنیز تازه ( خرد شده )  یك قاشق سوپ خوری
 نعنا تازه ( خرد شده )  دو قاشق سوپ خوری
سرکه یك قاشق سوپ خوری
آب مرغ بدون چربی یك لیتر
نخم مرغ 4 عدد
فلفل و نمک به اندازه لازم
جعفری كمی برای تزیین


طرز تهیه :
عدس ها را در یك قابلمه می ریزیم و تره فرنگی، پودر تخم گشنیز، گشنیز، نعنا، سركه و آب مرغ را به آن می افزاییم و روی حرارت می گذاریم.
بعد از این كه جوش آمد، باید به مدت 30- 40 دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد تا عدس ها بپزد و آب آن كشیده شود.

 

فر را روی حرارت 180 درجه ی سانتیگراد گرم می كنیم .
پس از آن به مواد آماده شده، نمك و فلفل می افزاییم و به طور كامل مخلوط می  كنیم.
وسط مواد را با دست خالی كرده و یك تخم مرغ در آن قسمت می شكنیم.


روی ظرف فویل آلومینیوم كشیده و به مدت 15- 20 دقیقه در فر 180 درجه سانتیگراد می گذاریم تا وقتی كه تخم مرغ ببندد.
آن گاه روی این غذا را با جعفری خرد شده تزیین می كنیم.

نكات تغذیه ای :
1 - عدس منبع خوبی از آهن، پروتئین، فیبر، كربوهیدرات های پیچیده و اسید فولیك است. همچنین كم چربی، كم كالری، بدون كلسترول و به همان نسبت ارزان قیمت می باشد.

2 - یك لیوان عدس پخته ، 90 درصد مقدار مورد نیاز اسید فولیك را در روز را تأمین می كند و بیشتر از هر غذای غنی نشده دیگری، اسید فولیك را برای بدن فراهم می كند.

3 - عدس دارای فیبرهای محلول است كه این فیبرها مانند یك جاروی زبر، دستگاه گوارش را تمیز می كنند. این نوع فیبر گلوكز( قند) و كلسترول سرم را كاهش می دهد. همچنین نیاز به انسولین را در افراد دیابتی كم می كند.

منبع : tebyan.net


ویدیو مرتبط :
با ورزش و تغذیه مناسب در جوانی به جنگ پوکی استخوان بروید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با بوی نفخ شکم به جنگ سرطان بروید!



اخبار ,اخبار علمی , سرطان

 

اخبار علمی - پژوهش جالب محققان:
با بوی نفخ شکم به جنگ سرطان بروید!

معمولا بوی نفخ شکم برای انسان ناخوشایند و غیرقابل تحمل است اما دانشمندان دانشگاه اکستر انگلستان اکنون نشان داده‌اند که بوییدن آن از طریق سوراخ‌های بینی می‌تواند از رشد سرطان جلوگیری کند.

 به گفته محققان، بوئیدن گاز سمی سولفید هیدروژن که یکی از محصولات جانبی تجزیه غذا توسط بدن است، می‌تواند از رشد سرطان جلوگیری کند.

دکتر مارک وود از دانشگاه اکستر اظهار کرد: اگرچه گاز سولفید هیدروژن به عنوان یک گاز بد بو و زننده در تخم‌مرغ گندیده و نفخ شکم معروف است، بطور طبیعی در بدن تولید شده و در حقیقت می‌تواند یک قهرمان خدمات درمانی با کاربردهای چشمگیر در درمانهای آینده برای بیماریهای مختلف باشد.

محققان در پژوهش خود نشان دادند که دوزهای کوچک سولفید هیدروژن می‌تواند به معکوس شده آسیب میتوکندریایی کمک کند. میتوکندری‌ها نیروگاههای سلولهای بدن هستند که تولید انرژی را در سلولهای رگهای خونی برعهده دارند.

حفاظت از میتوکندری، یک سازوکار مهم در جلوگیری از سکته، نارسایی قلبی، دیابت، آرتروز و زوال عقل محسوب می‌شود. سلامت میتوکندری می‌تواند نشانه‌ای برای تعیین مرگ یا زندگی سلول بوده و میتوکندری‌های قوی به کنترل التهاب کمک می‌کنند.

در کارآزمایی‌های بالینی که جزئیات آن در مجله Medicinal Chemistry Communications منتشر شده، سولفید هیدروژن آزمایشگاهی به حفاظت از میتوکندری در شرایط زیستی بیرحم کمک می‌کند.

محققان این فرآیند طبیعی را با استفاده از ترکیبی موسوم به AP39 مورد بهره‌برداری قرار دادند که به آرامی مقادیر بسیار کوچک از این گاز را بطور خاص به میتوکندری منتقل می‌کرد. به گفته محققان، با این روش دیگر بیماران نیازمند بوئیدن عطرهای سمی برای دستیابی به مزایای سولفید هیدروژن نخواهند بود. 

اخبار علمی - ایسنا