آشپزی


2 دقیقه پیش

این نوشیدنی بعد از افطار برایتان لازم است

حالا که ماه مبارک رمضان در فصل خیلی گرمی قرار گرفته است، نوشیدنی فوق‌العاده لیموناد ترش نعنایی را برای روزهای گرم تهیه کرده و در افطارتان میل کنید. همشهری آنلاین: حالا ...
2 دقیقه پیش

فیلم: یک ویدئوی خوشمزه از کیک آلبالو

حالا که کم کم دارد فصل آلبالو فرا می رسد، ما هم برای شما یک کیک آلبالویی خوشمزه آموزش می دهیم. شاید با نگاه به ظاهر این کیک احساس کنید که تهیه آن سخت است، اما پس از دیدن این ...

باواریای ﺷﮑﻼﺗﯽ، دسر خامه ای پرطرفدار


باواریا یک دسر سرد خامه ای معروف است که امکان ندارد کسی آن را دوست نداشته باشد ولی اگر مدل شکلاتی آن را تا حالا امتحان نکرده اید. این دستور غذا را از دست ندهید.

مجله آشپزی مثبت - لیلا هوشیاری: باواریا یک دسر سرد خامه ای معروف است که امکان ندارد کسی آن را دوست نداشته باشد  ولی اگر مدل شکلاتی آن را تا حالا امتحان نکرده اید. این دستور غذا را از دست ندهید.

ﺑﺎﻭﺍﺭﯾﺎﯼ ﺷﮑﻼﺗﯽ

مواد لازم

  • 1 ﭘﯿﻤاﻧﻪ ﺷﮑﻼﺕ ﺧﺮﺩ ﺷﺪﻩ
  • 4/1 2 پیمانه ﺷﯿﺮ
  • 2/1 ﭘﯿﻤﺎﻧﻪ ﺷﮑﺮ
  • 1 ﭘﯿﻤﺎﻧﻪ ﺧﺎﻣﻪ
  • 1 ق چ ﻭﺍﻧﯿﻞ
  • 1 ق س ﮊﻻﺗﯿﻦ

طرز تهیه:

1. د ر یک قابلمه مناسب شکلات خرد شد ه را همراه با نصف شیر مخلوط کرد ه و روی حرارت ملایم قرار د هید و مرتب هم بزنید تا شیر د اغ شد ه، کاملا با شکلات مخلوط شود.

2. ژلاتین را در یک ظرف کوچک با 4 قاشق سوپخوری آب مخلوط کرد ه و به روش بن ماری حل کنید. ظرف را همچنین می‌توانید به مد ت 20 ثانیه د اخل مایکروفر قرار د هید تا ژلاتین حل شود.

3. بعد ازآنکه ژلاتین د ر آب حل شد، آن را به مخلوط شیر و شکلات اضافه کرد ه، به‌آرامی هم بزنید، سپس قابلمه را از روی حرارت برد ارید.

4.  حالا مابقی شیر را همراه با وانیل و خامه زد ه شد ه به مواد اضافه کنید، آنها را خوب باهم مخلوط کرد ه، هم بزنید تا یکنواخت شوند.

5.  مایه حاصل را د اخل قالب مورد نظرتان بریزید و آن را د اخل یخچال قرار د هید تا خود ش را بگیرد. بعد ازآنکه آماد ه شد، قالب را از یخچال د رآورد ه، سرو کنید.

فوت و فن

شیر باید به دمای محیط رسیده باشد.


ویدیو مرتبط :
‫روش درست کردن «شکوفه های خامه ای» برای تزیینات کیک و دسر‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دسر سیب و خامه


کیک اسفنجی را به اندازه دلخواه برش داده و بین لیوان‌ها تقسیم کنید.سپس به وسیله قلم‌مو روی کیک‌های اسفنجی را با آب کمپوت مرطوب کنید..




صبح بخیر: 

مواد  لازم:
  •  کیک اسفنجی4 تخم مرغی: یک عدد
  • کمپوت سیب: یک عدد
  •  خامه فرم گرفته: 350 گرم



روش تهیه:

1 - کیک اسفنجی را به اندازه دلخواه برش داده و بین لیوان‌ها تقسیم کنید.

2 - سپس به وسیله قلم‌مو روی کیک‌های اسفنجی را با آب کمپوت مرطوب کنید و کمپوت سیب را روی کیک قرار دهید.

3 - در ادامه مقداری خامه داخل لیوان‌ها ریخته و مجددا این عمل را تکرار کنید یعنی کیک اسفنجی، خامه و سیب و دوباره خامه فرم گرفته را داخل لیوان‌ها پر کنید.

4 -  با برگ های تازه نعنا تزئین کنید.